שיחה:סחופת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת אביהו בנושא איחוד עם משקע (גאולוגיה)

איחוד עם משקע (גאולוגיה)[עריכת קוד מקור]

אני רק מעלה פה תהייה ואני ממש לא בטוח שבאמת צריך לעשות פה איחוד. אולי איחוד הוא פתרון טוב, אבל אולי משהו אחר. אנשים שמבינים בגאולוגיה צריכים להחליט מה באמת הדבר הנכון לעשות. אולי ל@אביהו יהיה מה לומר, למשל.

במילון המונחים של האקדמיה ללשון, sediment הוא גם משקע וגם סחופת. יש לנו ערכים נפרדים על זה, והערך סחופת לא מקושר לשום ערך בשפה אחרת.

אולי זה בסדר, וסחופת היא דבר נפרד ממשקע. אם יש ערכים בשפות אחרות שאפשר לקשר אותם לסחופת, אז הכול מצוין. אם אין, אז גם הכול מצוין, לפחות מבחינת ויקיפדיה העברית.

ואולי אפשר לאחד את סחופת עם משקע.

אף שאני לא מבין בגאולוגיה, די ברור לי שיש קשר בין שני המושגים, ויש קישור מסחופת למשקע (גאולוגיה), אבל אין קישור ממשקע (גאולוגיה) לסחופת. אם הערכים צריכים להיות נפרדים, זה בסדר, אבל כנראה רצוי שהקישורים יצביעו לשני הכיוונים.

תודה! אמיר א׳ אהרוני - שיחה 04:31, 16 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

הידע שלי בגאולוגיה מצומצם, אבל בבירור אלו שני מונחים שונים. פרופסור שלמה שובאל מגדיר משקע כ"חומר בלתי-מלוכד המכסה פני שטח ביבשה, קרקעית של מקווה מים או קרקעית ים. מקורו בהרבדת תוצרי בלייה או בהשקעת תוצרי המסה של סלעים קודמים". מקורו של המשקע עשוי להיות גם ביוגני (הצטברות שלדים של יצורים על קרקעית הים). סחופת על פי הערך מתארת את סוגי החומר (על פי גודל הגרגירים) בדרכם להיות משקע (לסוגי המשקעים שאינם ביוגניים או שנוצרים במקומם). אביהו - שיחה 06:19, 16 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
בינתיים קישרתי ל-Sediment transport. זה לא בדיוק אותו דבר. הערך האנגלי מדבר על התהליך ולא רק על החומר המשתתף בתהליך, אבל לפחות שאפשר יהיה להרחיב. אביהו - שיחה 07:14, 16 בנובמבר 2023 (IST)תגובה