שיחה:סוגסטיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת 79.182.159.205 בנושא משוב מ-1 באוגוסט 2017

חבל מאוד שיד השיחזור קלה על ההדק! Genie81 05:10, 9 פברואר 2006 (UTC)

אם את מתייחסת לשחזור האחרון שאני ביצעתי, הוא כלל מחיקה של משפט שהוסף ללא כל הקשר ולא הוסיף כל מידע - מה שנכתב בו נכלל במלואו בשורה הראשונה של הערך. האם את רואה משהו במשפט הזה שלא היה בערך? אחרת אין שום סיבה להשאיר אותו. odedeeשיחה‏ 05:20, 9 פברואר 2006 (UTC)
הואיל ולא הגבת, אני משחזר שוב את התוספת המיותרת. אל תחזיר אותה שוב ללא דיון פה. odedeeשיחה‏ 18:52, 9 פברואר 2006 (UTC)

אח אח אח. רע מאד. כשיהיה לי זמן אשפצר את המאמר. החלק הכי גרוע: המלצר ביצע סוגסטיה... חשבתי שסוגסטיה היא שם עצם, זה כמו להגיד המלצר ביצע סכין בלקוח.


ההסבר על סוגסטיה מתחיל טוב, אבל אח"כ שגוי ומטעה, במיוחד בגלל הבידול שהודגש מהיפנוזה. סוגסטיה היא הכלי המרכזי בהיפנוזה ולא מדובר בשני תהליכים שונים.

אנסה להגדיר מחדש: סוגסטיה או השאה בעברית נובעת מהמילה הצעה suggestion באנגלית. היא מיוחסת בעיקר לתהליכים היפנוטיים במהלך טיפול פסיכולוגי בו ניתן לשכנע בני אדם לשנות את עמדותיהם, רגשותיהם, אמונותיהם ואף את תחושות הגוף ופעילותו. כמו בכל הצעה, המקבל יכול להשתכנע ולקבל אותה, או לא. במהלך הטיפול בהיפנוזה אדם מצוי במצב תודעה ייחודי (בהכרה מלאה) שגורם לנכונות לקבל סוגסטיות (הצעות) בצורה גבוהה יותר מאשר בחיי היום יום. לדוגמא, ניתן "להציע" לסובל מלחץ דם גבוה להוריד את לחץ הדם במהלך היפנוזה, לסובל מכאב לא לחוש כאב, לסובל מחרדה להירגע ולשנות תפיסות, למעשן לשנוא סיגריות וכיוצא באלה.

הרחבה בנושא היפנוזה וסוגסטיות ניתן לקרוא במאמר הבא: http://www.psychologia.co.il/hypnosis1b.htm

בברכה ד"ר אורן קפלן פסיכולוג קליני מורשה משרד הבריאות לטיפול ומחקר מדעי בהיפנוזה

לא מבין בנושא, ניסיתי לשלב את הערותיו של הדוקטור לתוך הערך, והוספתי תבנית עריכה. אני יודע שנאמר שהיפנוזה נעשית בהכרה מלאה, זה עניין הדורש בירור, בכל אופן אני לא יודע למה "להנגיד" אותה בפסקה הראשונה. ‏יוסאריאן‏ • שיחה 17:31, 15 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

הקישור לדף באנגלית מוביל לדף של 'היכולת להתהפנט' נא לתקן.

משוב מ-1 באוגוסט 2017[עריכת קוד מקור]

הסבת מאוד מובן .. קראתי את ההודעה של מייסד ויקיפדיה, ואני לא משתמש באשראי באינטרנט. שיהיה אפשרות אחרת (דואר למשל) אני יתרום "תרומה ממוצעת" (50 שקל) בלי נדר :) 79.182.159.205 02:06, 2 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה