שיחה:סאטושי נאקאמוטו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Tzafrir בנושא המרדף אחרי אוצרות הביטקוין

יצרתי את ערך זה כי הוא חשוב לטעמי, ומסקרן, עם העניין וההשפעה הגוברים של הביטקוין. נעזרתי רבות בערך המקביל בויקיפדיה האנגלית. אשמח להגהה של הערך ולהוספת מידע ופרטים אקזוטיים על האיש המיסתורי הזה. תודה. Srulikbd - שיחה 21:47, 28 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

יהיה יעיל אם תמצא עליו כתבות בעברית ותקשר אותם לערך -- הלל יערישיחה • י"א בטבת ה'תשע"ח • 22:38, 28 בדצמבר 2017 (IST)תגובה
OK. בשמחה. בזכות הבאזז שבחודשים האחרונים התפרסמו הרבה כתבות בנושא. ב"לקשר" אתה מתכוון כקישורים חיצוניים או כרפרנסים ומקורות מידע? Srulikbd - שיחה 15:31, 29 בדצמבר 2017 (IST)תגובה
לא מצאתי כתבות מעמיקות על סאטושי בעברית..

המרדף אחרי אוצרות הביטקוין[עריכת קוד מקור]

לעניין אתר למנויים בלבד ירון כהן צמח, המרדף אחר אוצרות הביטקוין: הסוד, השקרים, הגופות - והדלת האחורית ששתל הביון האמריקאי, באתר TheMarker‏, 12 בפברואר 2018:

ראשית כל: אם זה אמור להוסיף מידע חשוב לערך, נא להוסיף את המידע ולהוסיף את הכתבה כסימוכין.

הבעיה היא שהכתבה הזו היא מקור לא אמין, בלשון המעטה. הערך האנגלי (ודף השיחה שלו) הוא נקודת התחלה טובה יותר למידע. דוגמאותצ:

  • ניק סאבו (אנ') שינה את תאריך הפרסום של מאמרו (שימו לב ליעד)? בדף השיחה של הערך עליו באנגלית מציינים שבאמצע 2008 ניק החל להציף מאמרים ישנים בבלוגו כדי לחשוף אותם לקהל הרחב.
  • מכבירים כאן מילים על קרייג רייט (אנ') שטען שהוא סאטושי ואף הציג עדות, אבל העדות שהוא הציג היתה חסרת משמעות (סתם עותקים של הודעות ישנות), ולאחר מכן הוא לא הצליח להציג הודעות חדשות. הפרט הקטן הזה נשמט מהכתבה.
  • Tor אינו דפדפן אלא פרוטוקול תקשורת. ההשוואה שלו לStuxnet (נשק תקיפה) מעידה על בורות.
  • TOR, כמו ביטקוין, ו־SELinux, הן טכנולוגיות שמפותחות בצורה ציבורית עם ביקורת ציבורית. גם אם במקרה חלק מהן פותח בחלקו על ידי רשויות שלטון (טור פותח במקור על ידי הצי האמריקאי, ובהמשך מומן פיתוחו על ידי ה־EFF‏. הפיתוח של SELinux התחיל ב־NSA) קשה להסתיר פגמים בקוד כזה. לפרוטוקול ביטקוין יש מספר מימושים לא תלויים והוא עבר ביקורת מעמיקה (מסתובב שם הרבה כסף. חלק קטן ממנו הלך גם כדי לבדוק שהדברים עובדים כמו שצריך). הרמיזות הללו שגויות ומעידות על בורות.
  • ההערכה שצריך ביטקוין כדי להרגיל את הציבור לכסף דיגיטלי (דיגיטלי. לא מבוזר) היא די מופרכת. כדי להבין את זה צריך להסתכל על מה שקורה היום בסין. הבעיה של יצירת מערכת תשלומים דיגיטלית היא בעיה פשוטה בהרבה ממערכת תשלומים מבוזרת. בשנת 2008 Paypal, לדוגמה, כבר הייתה קיימת ופופולרית.
  • המאמר משנת 1996 לא קשור יותר מדי לביטקוין מעבר לשם. הוא מראה שהיו חוקרים של ה־NSA שהיו חלק מקהילת החוקרים בתחום הכללי. בפרט מסתמכים של על קיומו של גורם מרכזי (בנק, במונחי המאמר).
  • הודו בפליטת פה לעיתון ניוזוויק – קראתי את הכתבה המקושרת ולא מצאתי שם את פליטת הפה האמורה.
  • זה ממשיך ומתדרדר משם. מאמר הפחדה גרוע.

Tzafrir - שיחה 22:13, 27 בפברואר 2018 (IST)תגובה

עוד אחד? Tzafrir - שיחה 23:32, 28 בפברואר 2018 (IST)תגובה