שיחה:נעלה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Mod בנושא דיווח שאורכב ב-15 בנובמבר 2022

לא נראה לי ש-92 היא שנת ההקמה, בהתחשב בכך שהייתי במילואים ביישוב (שעוד לא היה אז במבני קבע) בסוף 1990. odedee שיחה‏ 10:53, 1 אוגוסט 2006 (IDT)



ב-1982 התארגנה קבוצת עובדי התעשייה האווירית והקימה גרעין התיישבות שנשא את השם "לביא", על שם פרויקט הלביא. חמישה אוטובוסים מלאים בעובדים הגיעו אל היישוב ניל"י שהיה בראשית דרכו, והשקיפו אל הגבעות שעליהן קם היישוב נעלה לימים, בשל הסמיכות לכפר נעלין ששמר את השם העתיק נעלה, העמותה נתקלה בקשיים רבים הנובעים מהיותה עמותה פרטית, ובחוסר סיוע של גופים ציבוריים, ומסיבות כלכליות פרשו רבים מחבריה. בסופו של דבר עלו על הקרקע 26 משפחות. בתחילת ספטמבר 1988 אוכלסו הבתים הראשונים ביישוב.

נעלה הינו יישוב עירוני בעל צביון חילוני ובו מתגוררות כ-230 משפחות (נכון לאוג' 2008) הישוב ממוקם כ- 10 ק"מ צפון מזרחית לעיר מודיעין ומשתייך למועצה האזורית מטה בנימין. כל הבתים בישוב הינם בתים צמודי קרקע ונמצאים על מגרשים של כחצי דונם כל אחד. התושבים נהנים מנוף מרהיב הגולש אל שפלת החוף, משמים נקיים, שקיעות וזריחות מדהימות ביופיין. הישוב מנוהל ע"י ועד מקומי הנבחר בבחירות אחת לחמש שנים וכן צוות עובדים מיומן ומנוסה שהופך את החיים בישוב לחוויה לכל הגיליים.

בישוב מס' מעונות יום, גני ילדים, צהרון, מועדון נוער, מתנ"ס פעיל, ספריה, מגרש ספורט, צרכניה ועוד. ביה"ס ממוקם בישוב ניל"י הנמצא במרחק של כ-3 ק"מ וההגעה אליו בהסעות סדורות.

נא לעדכן תמונות

דיווח שאורכב ב-15 בנובמבר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

מספר התושבים כבר עבר את השלושת אלפים.

נתוני אוכלוסייה לפי הלמ"ס ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
כפי שנכתב לפני, הנתונים נאספים מהלמ"ס ולא מעודכנים ידנית. Mod - שיחה 19:52, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה