שיחה:נווה שאנן (חיפה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 חודשים מאת 84.108.144.110 בנושא משוב מ-25 בינואר 2024

סתם אנקדוטה: את שכונת זיו בנה אביו של נתן זך ושם גם די הפסיד את כל הונו עד שנאלץ לחזור להיות פועל בניין פשוט. Yaronv - שיחה 18:03, 15 באוקטובר 2008 (IST)תגובה


תוספת פרק הדתיים[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד.
מדהים כי רק אתמול עמדתי עם תושבת ותיקה וניסיתי לדלות מידע על תנועת הדתיים והיא ידעה לספר שמדובר במגמה מוכוונת, "תנועה של איש אחד", בלא שידעה לנקוב בפרטים או שמות. הרגשתי שזה יהיה חסר בוויקיפדיה אם לא תושלם האינפורמציה הזאת.


93.172.136.95 10:32, 27 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

להלן השלמות

רב השכונה ברמות רמז היה בזמנו הרב דוד כ"ץ רב בית הכנסת ברמז . הרב כץ התגורר בשכנות אלינו בשיכון צבא קבע בסוף רח הל"ה כרב צעיר ואח"כ הקים בדירתו ישיבה. לימים הישבה עברה לצריף שוודי ליד בית הכנסת ברח בורכוב ואח"כ לישבה בדרך אלמוגי מול רמות גולדה.

חיים בנו של הרב חיים כ"ץ נהיה רב השכונה ואביו עבר לכרמל.

הרב כ"ץ הקים גן ילדים וכתות א ו ב בבית הכנסת שהיו פעילות עד לשנת 1967 .

מהיכרותי עמו אומר שהאיש מקסים.

ועוד על חב"ד וחבר ילדות

בצומת הרחובות בורכוב ואינטרנאציונל ליד בית התרבות התגוררה משפחת דונין. אב המשפחה היה חבר אצ"ל ונהג טרקטור גדול. הוא היה חבדניק ידוע מאוד. בניו ברלה' ויוסלה' דונין, חברי הילדות שלי עברו לארה"ב. והנם חבדניקים שם. היו גם אחיות. כיום דירתם הנה בית חב"ד ברמות רמז.

רמת אלון[עריכת קוד מקור]

הוספתי משהו על קיר העורבים, נראה לי נחמד לגלות שתחת כל שכונה חדשה יש בסיס של משהו ותיק. /א

לא קיר העורבים כי אם סלע העורב כאשר בבסיסו נתגלה ישוב ניאולטי(חפירות בוצעו שם שתי עונות 1974 ו 1975 עם פריצת הכביש המחבר לאינטרנציונל בוצעו חפירות סקר והצלה) ובהמשך לכוון קן השומר הצעיר ליד הכניסה לטכניון מצויים שרידים של מצודה ביזאנטית

רשות העתיקות [1] משתמשת בצירוף המילים קיר העורבים. מוטי - שיחה 23:13, 16 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

נו טוב אך הסלע ידוע כסלע העורב יש בבסיסו מערה קטנה וכיום מתאמנים שם ב Rock repelling שידוע בעברית כגלישת מצוקים או סנפלינג (אין מילה שכזו באנגלית סנפלינג בהקשר גלישת . טיפוס מצוקים).

תנועות נוער[עריכת קוד מקור]

יש עוד סניפים של תנועות נוער בנווה שאנן; קן השוה"צ נמצא בכניסה לקריית הטכניון, מחנה המחנות העולים מאחורי בי"ס תל חי, סניף הנוער העובד ברחוב גורדון, והיה פעם גם קן של הנוער הלאומי בפינת חנקין קומוי, ועכשיו הוא בתחילת טרומפלדור ברחוב הגליל.

יש גם מחנות העולים ברמז. הנוער הלאומי היו במקלט וכבר שנים לא ראיתי שם פעילות. מוטי - שיחה 00:43, 31 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
עוד הערה קטנה: למחנות העולים אין קן אלא "מחנה". ועוד משהו: בי"ס בארי כבר לא קיים - בית הספר הפתוח שוכן בבניין שפעם שימש את בארי.

יש קן של תנועת הצופים במקלט בצומת אינטרנציונאל חביבה רייך ודורות (למי שמכיר מול הקיוסק של שמעון וכיום יש שם מרכז מסחרי קטן חדש)

למחנות העולים היה מחנה בראש הגבעה בה נמצאת היום רמת ספיר-מול רמות רמז - למיטב זכרוני פנחס ליפשיץ היה שם מדריך שנים ספורות-היום הוא סבא מקסים לנכדיו.

תיקונים לערך[עריכת קוד מקור]

רמות רמז

נווה שאנן ורמות רמז לא הוקמו יחד ולמעשה רמות רמז צעירה מנווה שאנן בכ 28 שנים.

רמות רמז הוקמה בשנת 1949 בתקופת הצנע בימי שרת השיכון גולדה מאיר. לא היו שם בתים כלל למעט הבית של אייזיק בצומת מלל פינסקר קומוי בורכוב ועוד מבספר בתים ותיקים בסמיכות אליו. בתים אלו אינם שייכים לרמות רמז אלא לשכונת זיו.

רמז הנה השכונה של הגגות האדומים.

ברמז שכן שיכון צבא קבע לקציני צה"ל שכונה פרוייקט רושמיה. שתי שורות בתים מרחוב דורות ועד רחוב בורכוב (כלומר דורות הל"ה ובורכוב) היו לקציני צה"ל הבכירים. אלו הן דירות מרווחות אז לתקופה בנות 3 חדרים. שורות אלו נסתיימו בבית הכנסת בקצה רח בורכוב ליד מרפאת קופת חולים.

בראשית השישים החל פרוייקט בניית השיכונים (רכבות) ברח אינטרנציונל ברנר וזלמן שניאור. באמצע שנות השישים נבנה רח דובנוב. בשנת 1985 בחודש יולי החלה להבנות שכונת רמת אלון.

אנשים מענינים שגרו ברמות רמז ואותם הכרתי בילדותי.

הוריו של השחקן יעקב בודו גרו ברח דורות 3

אמה של הצנחנית חנה סנש גרה ברחוב חנקין אל מול מרכזיית הדאר. אחינה של סנש דודי סנש שנפל בשבי המצרי היה מדריך בקן מחנות העולים ששכן אז בגבעה היפה שהפכה לשכונת גבעת הקבלנים. דודי סנש כיום פסיכולוג ברמת השרון ואחיו איתן סנש מהנדס בדימוס מרפא"ל הנם בוגרי בית ספר הבונים ברמות רמז.

הסופר שלמה עבס גר ברח אינטרנציונל.

תת אלוף יעקב קפלן אז אל"מ שכנינו בשצ"ק בתפקידו מושל חיפה והגליל ואח"כ נספח צה"ל בדאלס ומנהל המקרקעי ישראל.

אנו גרנו בבלוק קציני חיל הים ושכנינו סא"ל זאב היה בפרוייקט הסטילים שרבורג ואבינו שאז השתחרר (בצרפת) ניהל טכנית את בניית האוניה שלום כקצין מושאל מחיל הים לצים.


בתי הספר בשכונה

הבונים שהחל לפעול ברח גורדון בשנת 1949 ואח"כ עבר למשכנו ברח חביבה רייך. וכן בי"ס פיכמן ע"ש הצנחן פיכמן מצנחני הישוב שצנח מעבר לקווי הגרמנים.

לבי"ס הבונים הייתה כתה א גנית ברח בורכוב וצריף מלאכה שם שהפך אח"כ לקן מחנות העולים עד שנהרס ונבנה במקומו מקלט ציבורי.

בראשית שנות התשעים נבנתה גבעת הקבלנים.

בשלהי שנת 1973 החל להבנות בית הספר עמק השמש. בית הספר נפתח בשנת 1975. בראשיתו היה בית הספר סניף של בית הספר עירוני ג ושימש כחטיבת הביניים לבני רמז. מאוחר יותר עבר לרשת אליאנס.


רמת אלון

העבודות החלו ביולי 1985.

שם נמצא בית הספר יבנה שעבר מחליסה מתחת לגשר רושמיה מקומו הקודם.


נווה שאנן

שכונה ותיקה שנבנתה ב 1922 כאשר בה מספר בתים מענינים שעומדים על תילם עד היום.

הבית הצפון מערבי הבודד שנמצא כיום בהצטלבות פינסקר מל"ל וסוף בורכוב ראשית רחוב קומוי. בית זה שכן בדד ועל הגג נמצאת עד היום עמדת שמירה ותצפית של ההגנה. בבית זה היה גר למי שמכיר ובן השכונה החלבן השכונתי אדון אייזיק ז"ל (למעשה הייתי צריך לדייק יותר והבית של אייזיק הוא בגבול בין רמז לזיו. ). מגדל המים ברח הגליל .(מול רח הבריכה)

בפינת רח טרומלדור ורח הגליל מצוי בי"ס תל - חי שבו נתגלו סליקים רבים של ההגנה עד לאחרונה. אחת מן המנהלות שלו היתה הגב פנינה כ"ץ חברת האצ"ל ואשתו של וילי כ"ץ איש האצ"ל שנאסר בכלא עכו. וילי לא ברח מן הכלא בפריצת האצ"ל שכן הגיע לסוף רצוי עונשו ושוחרר כדין. פנינה החליפה את מנהלו השלישי של בית ספר הבונים מר מתניה רוזן ולזכרה שמה של הדרך לבית ספר הבונים ברמות רמז נקראת סימטת פנינה.

בראשית דרך יד לבנים בסוף רח הגליל מצוי הבית האדום שהיה מפקדת ההנה לכוחות שירדו לכיבוש חיפה במבצע מספריים.

ברח ניסמבאום ליד יזרעליה היו מצויים שרידי מחנה צבאי בריטי שהיה שייך ללגיון הירדני שהוצב בחיפה. לאחר מכן בסיס זה הפך לבסיס תחמושת וציוד של חיל הים עד שפורק. שרידיו עמדו שנים רבות עד לבניית שכונת יזרעליה. (למי שמכיר זו גם הכניסה לרחוב נתיב חן).

מי גר בנווה שאנן? ברח מצפה התגורר אלוף יוחאי בן - נון בוילה שלו שנקראה הוילה של יוחאי הצופה למפרץ חיפה. אח"כ עבר לקיבוץ מעגן מיכאל.

בשכונת זיו ברח ברל כצנלסון מצוי בית הספר היסודי בארי

הטכניון

לקראת סוף שנת 1985 הועברה הפקולטה לארכיטקטורה מבניין ברוולד בהדר לקריית הטכניון. מחאות הסטודנטים לא הועילו.

הטכניון לא מצוי כלל ליד ככר זיו אלא הכניסה ברח מלל ליד הצומת שלו עם רח אדם הכהן.

ליד ככר זיו נמצא כיום מרכז מסחרי ששימש פעם כקולנוע זיו.

כרגע תיקנתי את הערך לרמות רמז

בהמשך לדברי לעיל ברשותינו צילומים מן התקופה שבם רואים את בניית השיכונים "שיכוני הרכבות"

ועוד הערה בניית הבתים נעשתה ע"י משרד השיכון על כל בנין תאריך הבנייה. רח חביבה לכוון ברנר שבו שיכונים נקרא בנייני המפונים והכוונה למשפחות שהועברו מוואדי סאילב (צאליב בערבית) לדירותיהם החדשות.


הערה לבית חולים פלימן

בית החולים נבנה בשלהי שנות השישים ושמו היה בית החולים למחלות ממושכות. בתקופת הבנייה ראש העיר היה אבא חושי. לאחר מותו של אבא חושי החליפו בראשות העיר משה פלימן. לאחר מותו של פלימן הונצח שמו בשם בית החולים. לאחר פלימן ראש העיר היה אלמוגי. כך שיש לתקן עניין זה

בברכה

יזרעאליה

שכונה זו נבנתה בראשית שנות השישים. בשנת 66 בקיץ הוצגו הדירות לדוגמא ברח אבא הלל סילבר.

שיכונים ברמז יש לתקן עובדה זו

הבלוקים באינטרנציונל וכן בזלמן שניאור נבנו באמצע שנות החמישים בנייתם נסתיימה לראת ראשית שנות השישים.

הערות על השלמת ההגהה[עריכת קוד מקור]

"דתיים" בפתיח זה גם חרדים,

לא בהכרח, כשאומרים דתיים מתכוונים לרוב לאנשי הכיפות הסרוגות ליז'אנסק - שיחה 17:59, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

אין סיבה להעמיס; טרומפלדור "צפון-מזרחי" ו"דרום-מערבי" - מיותר ומקשה, כיוונה הכללי של השדרה הוא מזרח-מערב, כהמשך של חנקין;

כוונו של טרומפלדור הוא צפון דרום יותר מאשר מזרח מערב, לכן הביטוי הנכון הוא צפון מזרח ליז'אנסק - שיחה 17:59, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

לא ידוע על שום בי"ח גריאטרי ברובע מלבד פלימן (לא לעירייה לפחות);

היה ברחוב הגליל 104 והפך לבית הורים "יערה" ליז'אנסק - שיחה 18:08, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

עירוני ו' לא נמצא בתל-עמל, אלא בפתח של נוה יוסף (שזה גבולי אבל אם כבר אז הצד הזה של הכביש הוא נוה-פז);

נכון, באמת בנווה פז ליז'אנסק - שיחה 17:59, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

המילה "הדתית" לתאור תנועת בני עקיבא מיותרת כשזה מגיע ממילא במסגרת דיון בפסיליטיז דתיים;

נכון ליז'אנסק - שיחה 17:59, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

הפירוט במורדות נו"ש שייך לערך המורחב ולא לכאן, לשם כך יש הפניה אליו

נכון ליז'אנסק - שיחה 17:59, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

אנחנו עוסקים פה לא רק בציון של עובדות מהימנות אלא גם בהגשתן ( - לציבור קוראים שהוא גדול מסך-הכותבים וכו') ויש לחתור לצורת הגשה מעט פחות קטנונית על כל סמטה ומילה, ולהעדיף שמות משמעותיים וארועים מכוננים (התוספת על העברת עבודת הכביש לקיבוץ נפלאה).

תודה /אורלינגשיחהתרומות 14:46, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה


ואי אפשר בלי משהו בעניין רמת ספיר-חן, כפי שהסברתי אמש למישהו ששוחח איתי טלפונית שלפעמים כותב כאן, האקט של מתן כותרת שְׁוַת-ערך לכל שניים וחצי רחובות, אינה אנציקלופדית – אלא לקסיקלית (רשימתית), ואינה עונה על שום בחינה אורבנית קונסטרוקטיבית ותפקודית של החלוקות השכונתיות ויוצרת בפועל חלוקה שגויה של תשומת הלב של הקוראים - הצורך האקוטי-למראה להבחין בין רמת חן ורמות ספיר (שמונות 7 רחובות בסה"כ ומתפקדות כשתי אחיות זהות) פוגע בהבנת המכלול הנווה-שאנני, ומקנה לכל עֵז-עַלֵי-גבעה משמעות שאין לה. עם זאת השארתי את החלוקה על כנה עד שתסכימו עמי. /א


לגבי יוצאי סודאן בנוה יוסף, אני לא בטוח, אבל התחלתי לברר. /א 93.172.30.32 15:52, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

ידוענים מהשכונה[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם? האם יש מקום לציין את הבאים:

  • נרי ליבנה, עיתונאית ובעלת טור בעיתון "הארץ", התגוררה ברחוב מיצפה, למדה בעירוני ג', מזכירה את השכונה תכופות בזכרונות הילדות המשולבים בטור שלה במוסף "הארץ".
  • אמיר גוטפרוינד, סופר ("שואה שלנו"), התגורר בילדותו ובנעוריו ברחוב חניתה. בספרו האחרון, "בשבילה גיבורים עפים", מוזכרים אתרים רבים בשכונה.
  • ניר ברגמן, במאי ותסריטאי קולנוע וטלווזיה, התגורר בילדותו ברחוב חניתה. סרטו כנפיים שבורות צולם ברובו ברחבי השכונה.
  • דלית עופר, גלי צה"ל, התגוררה בילדותה ונעוריה ברחוב הגליל, למדה בעירוני ג'.

דודה סימה - שיחה 15:41, 23 בנובמבר 2008 (IST) (נווה-שאננית גולה...)תגובה

קיבלתי תשובה לשאלה דומה , שרשימות של "מפורסמים" אינן מופיעות בערכים, אולם בערך של כל אישיות ניתן (וצריך) לציין את הקשרו החיפני / נווה שאנני / וכו' /אורלינג 15:50, 23 בנובמבר 2008 (IST)
ומה לגבי תוכן של סרט/ספר המתאר במפורש את השכונה, כמו אלה שהזכרתי למעלה? במקרה זה האינפורמציה מתייחסת למקום עצמו, לא?! דודה סימה - שיחה 17:24, 23 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

יש עוד

  • משה פרל נשיא איגוד הבנקים
  • יעקב בודו הוריו גרו ברחוב דורות 3 רמות רמז

בברכה

Avibrillant - שיחה 14:38, 8 בפברואר 2010 (IST)תגובה

רמות רמז שגיאה הסטורית[עריכת קוד מקור]

רמות רמז נבנתה ב 1949 לא ב 1940 הנכם מציגים שגיאה הסטורית הבתים עם הגגות האדומים משנת 1949 חפירת יסודות. לספקנים והמומחים להלן המקור לטיעון

http://www.tour-haifa.co.il/modules/article/view.article.php/c2/36

והנה עוד סימוכין

http://www.mkm-haifa.co.il/schools/izraelia/bait/history.htm

http://oren.solell.com/trip-reports/siur_18/haifa-shimi.ppt#270,14,Slide 14

וזאת בנוסף למסמכי צה"ל של האלוף מאז"ה בדבר פרויקט שצ"ק ברמות רמז (גגות אדומים) שנקרא פרוייקט רושמיה. בתי השיכון (רכבות) מסוף שנות החמישים. ממליץ לכם להכנס לאתר חברה' הישן, בית ספר הבונים בחיפה ולהתבונן בתמונות המחזור מראשית שנות השישים בימי המנהל ליפקין. שם רואים את בניית רח ברנר כאשר בית הספר עצמו הנו לפני שבנו בו עוד זוג קומות. שנת התמונה היא רמז חזק למועד הבניה

והערה כללית חסימת האתר לשינויים לתיקון העובדות ודיוקן הנה בניגוד לרוח אקדמית של אינציקלופדיה. אומר יותר מכך היא מונעת מאגו עצמי. חבל

תיקנתי ניסוח בהתאם לסימוכין שצורפו והערך כפי שהיה לפני השינוי המהותי האחרון. אריאל - שיחה 15:36, 24 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

הנני דיברתי על כך שהנך חוסם את אתר רמות רמז בויקיפדיה כאשר דבר לא הושחת שם וכאשר אתה או עמיתך מחקו תיקונים שלי לעובדות הסטוריות והנצחת טעות בנחלת הכלל. מקווה שראית וקראת את מראי המקום והלקח נלמד לא להיות יהיר ולפסול תיקוני אי דיוק. זה רק חלק ממראי המקום כי ברשותי מסמכים של צהל בנוגע לשצ"ק שם. שנית הטעות מונצחת כי לא היה אף בית ברמות רמז טרם בנייתה. הבית הקיצוני ביותר צויין בהערותי לערך. ובנוסף לכך שחרר ערך זה מנעילה שכן זה מגוכח שננעל כדי לשמר שגיאות ולמחוק תיקונים לדיוק הסטורי נאות בברכה

אין לי מושג על מה אתה מדבר מוטי - שיחה 17:57, 24 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

מישהו חסם את האתר עצמו "נעול" מדוע?

בברכה

בתים היו קיימים קודם רמות רמז.[עריכת קוד מקור]

לא היו קיימים שם בתים קודם לכן.

הבית הקיצוני ביותר ששיך לשכונת זיו מצוי בצומת קומוי בורכוב ומלל ופינסקר (עליו מצויה עמדת הגנה עם חרכי ירי.

ראה סימוכין שהבאתי באתרי האינטרנט.

בברכה

נראה לי מוזר[עריכת קוד מקור]

נראה לי מוזר להוסיף בסוף פיסקה שלמה על הציבור החרדי בשכונה כשהזכירו כבר מקודם בקצרה את המוסדות שקיימים.

הציבור הדתי לאומי מונה שם יותר מפי-שניים (יותר מאלף משפחות) והרבה יותר ותיק מהציבור החרדי שנמצא שם (מסוף שנות השבעים), ואני עדיין לא חושב שבערך הזה יש מקום לאריכות בדבר.

למרות שאפשר לדבר על המרכז תרבות דתי לנוער - שלפי הנתונים באתר של עיריית חיפה אמנם 70 אחוז מהמשתמשים בו הם דתיים אך גם 30 אחוז מהם הם תושבי השכונה הלא דתיים. ויש שם פעילויות תרבות ענפות מכל התחומים מקונצרטים של כלי מיתר, הצגות, אמנים, חזנים שמגיעים להתארח לפעמים ועוד ועוד. שלא לדבר על החבילות שתושבי השכונה מחלקים מהמרכז הזה לנזקקים כל יום חמישי בערב.

גם יש חוסר דיוק - עשיתי חשבון לעצמי ומצאתי לפחות תשעה בתי כנסת שונים באותו מקום מבחינה פיזית (המצחיק הוא שלא ספרתי את הכולל הספרדי שנמצא איפה שהיה בנק המזרחי ומשמש גם כבית כנסת), ויש עוד שפזורים בשכונה, למשל בית הכנסת של ניצולי השואה בנתיב חן ועוד בית כנסת של ניצולי שואה בבית ספר יזרעאליה ועוד ועוד. אני יכול להביא לכם רשימה ארוכה של עובדות שלא רלוונטיות לערך "נוה שאנן".

יש גם את מכון השואה שמארח בתי ספר מכל הארץ, גם הוא באותו מתחם, ויש את "אור וישועה" - ישיבת ההסדר של הרב זיני שליד הספריה העירונית, ובית התמחוי בבית הכנסת העגול, ומה לגבי העולים מאתיופיה שהגיעו לפני כמה שנים לשכונה? לא מוזכרים אפילו בחצי מילה.

אין לי שום דבר נגד חרדים, להפך, יש מה ללמוד (וגם לבקר), אבל עדיין מוזר שניתנה כאן אריכות, לדעתי שלא במקום, לציבור שמונה חמש מאות (בהגזמה) משפחות מתוך 37 אלף תושביה. ועוד מצוייר כמשפיע על פני השכונה, נו באמת, מאז שנולדתי שם - התחלפה הכתובת שעל הסופר שם לפחות עשר פעמים, נראה לי שזה סתם מקום מקולל והפעם פשוט קנתה אותו רשת חרדית, שאגב משרתת יותר עולים מרוסיה מאשר חרדים שנראה לי שיעדיפו לקנות בבר כל במרכז זיו ...

לדיונכם והחלטתכם

במקום לגרוע מידע על הקהילה החרדית בנו"ש, שיש לה כמה נציגים בין הכותבים בוויקיפדיה ולכן המידע קיים, עדיף להוסיף מידע על מה שלדעתך חסר. אם אתה חושב שחסר מידע על הקהילה הדתית-לאומית, אנא הוסף אותו.

"אגב, יש ערכים על אליהו רחמים זייני, על ישיבת אור וישועה, על הרב בנימין זאב בנדיקט שהישיבה על שמו, על המכון ללימודי השואה ע"ש ח. אייבשיץ מוטי - שיחה 23:04, 23 במרץ 2009 (IST)תגובה

אני חס וחלילה לא מזלזל באף כותב חרדי מנווה שאנן, או משהו כזה. לא באתי "לגרוע מידע" על הקהילה החרדית, רציתי לציין את העובדה שהערך הזה לוקה בחוסר פרופורציה בהתיחסות שלו לציבור החרדי ומתייחס למאה משפחות מתוך 35 אלף בפרופורציה תמוהה מבחינתי בלבד, אבל אין לי בעיה שיישאר כך, פשוט תהיתי. לא אמרתי גם שלא קיימים ערכים על הרב זיני, ישיבתו וכו', ציינתי עוד עובדה שלטעמי - בערך שמתייחס לערך "נוה שאנן" אמור להיות מוזכר בקצרה, ואם מישהו ירצה לראות על ערך מסויים שילך ויסתכל עליו בנפרד, כי זה לא רלוונטי לכל השכונה, ולא משקף את כל אופייה, אלא חלק קטן שבה.

אני לא מתכוון לערוך שום ערך, שוב - תעשו עם זה מה שאתם רוצים. (הכותב של "נראה לי מוזר")

מקור השם[עריכת קוד מקור]

משום מה אני זוכר שמקור השם הוא מתפילת הושנע השנייה בחג הסוכות. Shannen - שיחה 07:20, 7 בנובמבר 2009 (IST)תגובה

בוטל[עריכת קוד מקור]

הייוש, העריכה שהוסיפה את התמונה קובץ:Neve Yosef.JPG בוטלה, יש להעדיף להשאיר רק תמונות תורמות, שניתן לראות בהן משהו. (זה כמובן לא כולל תמונות ללא אסתטיקה ויזואלית ותאורה נורמלית.. ) – הקובץ קובץ:Izraeliya 1.JPG הוא תמונה גרועה אבל ניתן לחיות איתה. על כל פנים יש תמיד לוודא שכיתוב התמונה ענייני. /Orrlingשיחה 19:33, 21 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

מתקציר העריכה - נאמר בעבר הלא-רחוק להימנע מלהעמיס ריבוי תמונות על ערכים[עריכת קוד מקור]

התייחסות לעריכה זו עם תקציר העריכה: "נאמר בעבר הלא-רחוק להימנע מלהעמיס ריבוי תמונות על ערכים", והפיסקה לעיל:
תמונות קובץ:Neve Yosef.JPG ו-קובץ:Izraeliya 1.JPG , נמחקו מהערך ב-12 במאי בעריכה זו, ללא כל תקציר עריכה המסביר מדוע הוסרו. אני החזרתי אותן בחזרה לערך, עם תקציר עריכה המסביר את העריכה שלי. תמונה נוה יוסף נמצאת בערך מאז ה-8 ביולי 2009, היא הועלתה לערך בעריכה זו. לכן מומלץ מאד כשמורידים תמונה ששהתה בערך כמעט שנתיים, להסביר את שיקול הדעת שהביא לעריכה, וזאת כדי לאפשר לעורכים אחרים המתעניינים בערך להבין את הסיבה לעריכה.

לגבי חוות הדעת על טיבה של תמונה קובץ:Izraeliya 1.JPG האם היא גרועה או לא. תמונות הן עניין של טעם, ומה שלדעת האחד היא תמונה גרועה, אחרים חושבים אחרת. על תמונה זו בוודאי אי אפשר להגיד שהיא לא נותנת מידע. ייתרונה הוא שמהתמונה אפשר להבין במדויק היכן שוכנת השכונה, ואת קירבתה לגרנד קניון. אבל, אם אתה חושב שאתה יכול למצוא תמונה טובה יותר, או לצלם תמונה טובה יותר שגם תיתן מבט כללי על השכונה, אתה בהחלט מוזמן לעשות זאת ולהחליף את התמונה. אני למשל חושבת שתמונה של בתים בשכונה, שאין בהם כל ייחוד והם יכולים להיות שייכים לשכונות רבות בישראל, הן תמונות שלא תורמות לערך. למשל קובץ:Ramat Alon.JPG, שאיני רואה מה היא תורמת. אבל מכיוון שאין תמונה יותר כללית של השכונה, אז עדיפה תמונה זו על היעדר תמונה, ולכן איני מסירה אותה. דוגמה אחרת היא התמונה הזאת קובץ:Horev Square.jpg ששהתה בערך אחוזת שמואל כחצי שנה, והראתה כיכר ללא כל זהות מיוחדת, עם בחורה מצולמת בחזית התמונה. אני חשבתי שהיא לא מוצלחת, אבל לא הסרתי אותה כי לא הייתה תמונה טובה יותר, שבה ניתן לזהות את הכיכר.

להערה בפיסקה לעיל: "על כל פנים יש תמיד לוודא שכיתוב התמונה ענייני". בעיני זה ענייני להוסיף מידע בתמונה מהיכן התמונה צולמה. מטרת המידע היא לא להסביר היכן עמדו רגלי בעת צילום התמונה. אלא כדי להוסיף מידע על קירבת השכונות, ומה רואים מהיכן. אותי תמיד מעניין בתמונות הנותנות מבט כללי על שכונה, מהיכן התמונה צולמה. ואין לי ספק שמידע זה מעניין גם אחרים.

להערה בתקציר העריכה: "נאמר בעבר הלא-רחוק להימנע מלהעמיס ריבוי תמונות על ערכים" - אני בהחלט זוכרת את הדיון בשיחה:העיר התחתית#תמונות שבה הבעת את דעתך ונאמר על ידך, שאתה מעדיף להמעיט ככל האפשר בתמונות בערך. זאת זכותך לחשוב כך ולהביע את דעתך בנושא בדפי השיחה. אבל ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, ויש עורכים אחרים שחושבים אחרת. כפי שכתבתי שם, רוב העורכים בויקיפדיה חושבים אחרת. ראה הדיון במזנון שהתקיים בפברואר 2011 ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 246#גלריות בערכים. הייתה שם תמיכה רחבה של ויקיפדים בעד גלריית תמונות בערך. וכאן אפילו אין גלרייה. כנ"ל הדיון שהתקיים בשיחה:רחוב הנביאים#דילול גרפי שהתקיים בדצמבר 2007. אני חושבת שבערך שבו יש פסקאות שונות המתייחסות לשכונות שונות, יש מקום לתמונה אחת לכל שכונה. אני אצלם תמונה של שכונת נווה יוסף שתיתן מבט טוב יותר על השכונה, ואכניסה לערך במקום התמונה של הפסטיבל שהוסרה. יום טוב Hanay שיחה 06:05, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה

ובקיצור: בערך יש מעט תמונות יחסית לגודלו, ולא היה שמץ של הצדקה להסרת התמונות. החזרתי את התמונה של נווה יוסף. אם תוחלף בטובה הימנה - מה טוב, אך בינתיים גם זו ראויה. דוד שי - שיחה 06:24, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
לא, זו תמונה גרועה ביותר. זו תמונה כעורה, חסרת מראית-עין של מתן מידע, שזו ההצדקה להסרתה, הצדקה שגם ניתנה בתקציר. מי שמסתובב עם מצלמה ועובר בשכונה ההיא מוזמן להשיג תמונה ראויה, עד אז יש להיצמד לדיון זה ולא לבטל-ביטול, כשהמשמעות היא שיבוץ תמונות גרועות בערכים המרכזיים. "מעט תמונות יחסית לגודלו" אינו תופס, תמונות שאינן תורמות *גורעות* מהקריאה בערך. /Orrlingשיחה 14:52, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בהיעדר התנגדות, אני מסיר את התמונה /Orrlingשיחה 16:42, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בהחלט יש התנגדות, ראה התנגדותו של דוד שי, למעלה, והתנגדות שלי להסרת התמונה. לא ברור לי, איך הגעת למסקנה שאין התנגדות. Hanay שיחה 16:46, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
ובנוסף, פחות משעתיים הוא זמן לא מספיק להבעת התנגדות. מקובל להמתין מספר ימים. הפעולה שביצעת איננה מקובלת. --Assayas שיחה 16:48, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
הפעולה שמי ביצע? /Orrlingשיחה 16:51, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

רבותיי: פורט בתשובתי לפני כשעתיים מדוע התמונה תוסר, זה לא זכה לתשובה ומכאן שאין התנגדות; אמתין עוד מספר שעות לתגובה וכאמור, בהיעדר התנגדות רלוונטית התמונה תוסר. (זה היה כדי להיות יותר ברור) /Orrlingשיחה 16:52, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

ידידי. אני מתנגד, דוד שי מתנגד, וחנה מתנגדת. הסרת התמונה תהיה לא מקובלת לחלוטין. בבקשה כבד את התנגדותנו, היא מוצגת באופן מאד ברור. בברכה --Assayas שיחה 17:17, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
היי. תודה על התשובה, אבל לא צוין (במה שקראתי בדברים) מדוע ההתנגדות להסרת תמונה, שמוסכם שלא רואים בה דבר ושאינה תורמת. ניכר שיש להזכיר ש"התנגדות" שאינה מלוּוה בטעמים, אינה מתקבלת כאשר מנגד יש טיעונים שבצידם הסבר מנומק, /Orrlingשיחה 17:30, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
הנה ההסבר: יש להשאיר את התמונה מכיוון שאתה טועה - כן רואים בה את שצולם, והיא כן תורמת. אנדר-ויק 17:34, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה

סיכום[עריכת קוד מקור]

רבותיי, בהיעדר התנגדות קונקרטית להסרת התמונה הספציפית, היא תוסר תוך פרק-זמן שנוכל לקבוע יחד (לצורך העניין יממה מעכשיו). סיכום הטעמים להסרה: תמונה שלא רואים בה דבר (ודאי לא פסטיבל); תמונה גרועה ביותר מבחינה צילומית, מכוערת וגורעת-לריק מתשומת הלב לקריאה, והעמסה מיותרת על ערך, ואחרון-חביב עריכה זו היוותה מלחמת עריכה שכן היא ביטלה ביטול (קל למדי לראות זאת), בברכה, /Orrlingשיחה 17:42, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

אתה מתעלם מהעובדה שישנה התנגדות קוקרטית להסרת התמונה הספציפית. אנדר-ויק 17:47, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
בהן צדק, לא ראיתי התנגדות קונקרטית - שעונה על הטיעונים שהובאו, הטעם היחיד לכאורה שהושמע היה ש"הסרת תמונה ששכבה בערך זמן רב מחייבת הסבר" וכן - "עד שתצולם תמונה טובה יותר...", וזה כבר עבר מצדי התייחסות מנומקת. תמונות גרועות גורעות מאיכותם של ערכים, לכן מסירים אותן, וקודם לביטול-ההסרה יש לדון מול המסיר או לחליפין בדף שיחת הערך /Orrlingשיחה 17:50, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אורלינג. אני חוזר על בקשתי ומבהיר לך שיש התנגדות להסרת התמונה. הסרתה תהיה פעולה לא מקובלת ותלווה בתגובה תואמת. --Assayas שיחה 18:40, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
שים לב: התמונה תוסר (זה די ברור?) (בהיעדר התנגדויות); - אם יש צורך לחזק את מה ששבתי ואמרתי, מקווה שכעת זה כבר ברור. אף טרחתי וציינתי שיש למתנגדים די זמן לשטוח את נימוקיהם, דבר שטרם נעשה. /Orrlingשיחה 18:44, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אורלינג - שים לב - הובעה התנגדות מנומקת. אנדר-ויק כתב "יש להשאיר את התמונה מכיוון שאתה טועה - כן רואים בה את שצולם, והיא כן תורמת". יש מי שחושב שהיא תורמת לערך, רואים בה את מבנה המתנ"ס, ואת המעקה הירוק, ולכן היא מוסיפה מידע על השכונה. רואים בה נורות ודגלים צבעוניים, ולכן היא מוסיפה מידע על מראית האזור בזמן הפסטיבל. עד שלא תתיישב דעתם של אלה, אין להסיר את התמונה מהערך. יוסאריאןשיחה 18:52, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
זה כבר יותר מנמק, תודה. (עדיין, תמונה גרועה רצח, אבל בינתיים נשאיר לנוכח תגובתך זו) - ומה עם הנושא של עומס-תמונות בערכים? /Orrlingשיחה 18:55, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בערך זה אין עומס תמונות.
החלטתך להסיר את התמונה, בניגוד לדעתם של ויקיפדים אחדים, היא הפרה של כללי ההתנהגות בוויקיפדיה, שבה יש לכבד את דעת הרוב. אני מציע שתקדיש דקות אחדות למחשבה כיצד נקלעת לטעות זו, ואיך תימנע ממנה בעתיד. דוד שי - שיחה 19:16, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
לא ;) כידוע, שום דעה לא הושמעה לפני שהתמונה הוסרה, כך שהפעולה לא בוצעה "בניגוד לדעתם של ויקיפדים אחדים", וההסרה דווקא נומקה חזור ונמק; גם לאחר מלחמת העריכה השגויה הזו טרם נמסר כאן (או במקום אחר) טיעון בעד התמונה זולת "יש התנגדות". כך שאם לא הייתה מגיעה הנה התגובה המנמקת משעה 18:52, התמונה הייתה מוסרת (בנחרצות ובשמחה, לפי כל כלל). בשלב זה לא ידוע לי על משהו שעלי להימנע ממנו בעתיד, אבל אתה מוזמן להאיר את עיניי :) /Orrlingשיחה 19:31, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כדאי שתבין שפה, גם התנגדות לא מנומקת נחשבת התנגדות, וגם דעה לא מנומקת היא דעה. אני יודע שזה נשמע מעט מוזר, אבל זה המצב. כנראה שהוא נובע מכך שיש אנשים שמתנגדים למרות שלא גיבשו עד תום את הסיבות המדוייקות שהביאו אותם להתנגד, או לפחות לא התפנו לנסח אותן. כאמור - מוזר אבל זה המצב פה, וכדאי לקבל זאת. אם יש מספר משתמשים שהביעו דעה, גם אם לא מנומקת, מקובל להתחשב בה כאילו היא מנומקת. יוסאריאןשיחה 20:55, 23 במאי 2011 (IDT)תגובה
בסגנון זה יכול תאורטית כל עורך לומר "מתנגד" בלי שיש מאחורי התנגדותו דבר זולת טינה או משקע סמוי כלפי העורך שהציע את ההצעה, וזה מזמין כפי שאתה יודע דברים שלא מתאימים לוויקי. אבל שיהיה. ערב נעים /Orrlingשיחה 21:18, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
נכון, יש בכך בעיות, אבל זה המצב.
שים לב שגם בסגנון לפיו צריך להתנגד עם נימוק - קל להמציא נימוק כוזב, או להעתיק נימוק של אחר, כך שבסך הכל אנחנו באותו המצב. מצד שני(כמו שכבר כתבתי) לפעמים מישהו ניסח את הנימוק שלך כבר, ואתה לא רוצה לנסח מחדש אלא רק לציין שאתה תומך בעמדתו, או שאתה מתנגד אבל עוד לא לגמרי הבהרת לעצמך את הנימוקים מאחורי זה. אקיצר זה לא כל כך פשוט, ופה נקבע שגם התנגדות לא מנומקת נחשבת התנגדות.
יש פה גם "הנחת תום לב" - מניחים שהעורכים הם אחראיים ופועלים עניינית. לפי כלל זה, אפילו אם אתה בטוח ומשוכנע שמישהו לא פועל בתום לב שכזה, עליך להתייחס אליו ולהתבטא כאילו הוא כן. זה עוזר מאוד למנוע מריבות אישיות גלויות בדפי השיחה ובכך מאפשר יצירת מרחב שנעים יותר לכולם לפעול בו. קח על עצמך להניח תום לב וכוונות ענייניות ביחס לכל עורך ולכל עריכה. יוסאריאןשיחה 11:59, 26 במאי 2011 (IDT)תגובה

תמונה אחרת של נווה יוסף + תמונות נוספות[עריכת קוד מקור]

הכנסתי תמונה אחרת של שכונת נווה יוסף לערך. בעריכה הזאת שנכתבה אתמול בבוקר כתבתי בסוף תגובתי: "אני אצלם תמונה של שכונת נווה יוסף שתיתן מבט טוב יותר על השכונה, ואכניסה לערך במקום התמונה של הפסטיבל שהוסרה.", כל זאת בתקוה למנוע את הדיון שהתקיים לעיל, ולחסוך בכך זמן יקר של ויקיפדים. בדיעבד, אני שמחה שהדיון התקיים, משום שזאת לא הפעם הראשונה שמועלית טענה המביעה התנגדות להוספת תמונות תורמות לערך.
מכיוון שאני נמצאת עכשיו בעיצומו של פרויקט צילום שכונות העיר חיפה, שחלקן הגדול לא צולם. החלטתי להקדים את הצילום של שכונת נווה יוסף. יצרתי בויקישיתוף גלריה של תמונות של נווה יוסף, המתנ"ס, ואפילו של בית הספר התיכון הדתי לבנות, שבו למדתי (, נוסטלגיה, נוסטלגיה). תודה לכל הויקיפדים שהשתתפו בדיון הזה, יום טוב לכולם Hanay שיחה 10:05, 24 במאי 2011 (IDT)תגובה

יש לזכור להימנע[עריכת קוד מקור]

מהוספת "תמונות" לא תורמות לערכים (- אלה שאני עובד בהם, על כל פנים). תמונות לא-טובות, לא תורמות, או גרועות במיוחד/חסרות ממד, מוסרות - כמו עד היום במגוון ערכים. בנוסף - יש לשים לב למשהו שכבר עלה בעבר הלא-רחוק (ושהזכרנו גם בהקשר של נווה שאנן) - שאין להוסיף תמונות כשיש כבר מספיק תמונות בערך איכותי מסוים, כי עומס של תמונות ביחס לטקסט מביא לדילול תמונות, על מנת לשמור על האסתטיקה של הדף ועל איכות הקריאה. /Orrlingשיחה 10:15, 24 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

יש לזכור להימנע מחזרה על קביעות שרק אתה תומך בהן. ראוי לדעת לפרוש בזמן מוויכוח. דוד שי - שיחה 20:37, 24 במאי 2011 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:34, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:34, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:36, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה

משוב מ-17 במרץ 2020[עריכת קוד מקור]

תודה על הערך המכעניין . תמיד גאה להיות נווה שאנני. יש פה כמה אי דיוקים מבחינת שנים לפחות. כילד אני זוכר את פתיחתה של הישיבה החרדית בסוף סימטת הגליל עוד לפני שניבנה בסמוך בית האבות זה בטח היה בסביביות 1977 ם 1978. כתוב שהשם תל חי ניתן לבית הספר רק בשנת 1953 אבל לפני כן כתוב " התקופה הייתה מעט אחרי מאורעות תל חי, וברוח זו נקראו שני הרחובות הראשונים בשכונה החדשה "טרומפלדור" ו"הגליל"; בצומת שביניהם, הוקם בית הספר "תל-חי". מיתקבל הרושם שהשם ניתן כבר בשנות העשרים. שווה לבדוק שוב... האם מחנות העולים ברמז פעיל?  2001:4C4C:1ED7:4200:A5CF:A8C5:17E6:BB45 19:44, 17 במרץ 2020 (IST)תגובה

משוב מ-25 בינואר 2024[עריכת קוד מקור]

ברמת אלון מתנ"ס פעיל המקיים פעילות במגוון תחומים לכל הגילאים וכמו כן בשכונה יש גינה קהילתית פעילה ומטופחת 84.108.144.11007:35, 25 בינואר 2024 (IST)תגובה