שיחה:נדאר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

שלומות רבקה, אני מקווה ששמת לב שהעברתי את תוכן שכתבת על נדאר בשיחת קטגוריה:היסטוריה של הצילום למקום הנכון, שהוא כאן, בערך על נדאר. הוספתי עבורך תבנית "בעבודה". בנוסף, שיניתי את התיעתוק מ-נאדאר ל-נדאר.

לגבי התוכן: פסקת הפתיחה לא יכולה לכלול סופרלטיבים או פרשנות כמו "המציא את עצמו מחדש" אלא צריכה להיות אנפורמטיבית, לתת מידע כללי על חייו (היכן ומתי נולד, היכן נפטר, היכן פעל, תחומי עיסוקו העיקרים) ולסכם את הסיבות העיקריות בשלן הוא ראוי לערך (למשל, "אחד מצלמי הפורטרט הצרפתיים החשובים ביותר במאה ה-19, ובהיסטוריה של הצילום בכלל").

דבר נוסף, אין צורך לסמן כל תחילת שורה במקף (-).

אודה לך אם תרשמי לוויקיפדיה, כדי שאוכל להעיר הערות מעין אלו בדף השיחה שלך ולא בדף השיחה של הערך. אשתדל לעזור ככל שאוכל. בברכה, רועי בושי - שיחה 10:20, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה

עריכה והערות[עריכת קוד מקור]

כמה הערות על הערך: הקטע על הילדות והנערות נוטה לפירוט יתר. צריך לזכור שזו לא מונוגרפיה אלא ערך אנציקלופדי. בנוסף, יש להוסיף הערות שוליים. רועי בושי - שיחה 22:40, 28 בפברואר 2009 (IST)תגובה

מועד סיום כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

שלום רבקה. מאחר ולא היית בכיתה בשיעורים האחרונים, שימי לב שהמועד האחרון לעבודה על הערך הוא ה-7.7.09 (כולל). מסוף אותו יום אתם מתבקשים לא להמשיך לערוך אותו.

אני רואה שאת מסתבכת עם הוספת התמונות ומנסה לסדר אותן מדי פעם. לדעתי יש בערך מספיק תמונות, אפילו יותר מדי, ובכל מקרה, לעניות דעתי, מומלץ להתרכז בכתיבה עכשיו. בהצלחה, רועי בושי - שיחה 20:06, 25 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שימוש בשמות אישים בלועזית[עריכת קוד מקור]

מאחר וזו אנציקלופדיה עברית - יש להשתמש כאן בשמות באותיות עבריות. ודאי שאין טעם לסמן שמות בלועזית כערכים (כלומר להוסיף סוגריים מרובעים לפני ואחרי) משום שברור שלעולם לא יהיו פה ערכים כאלה. נרו יאירשיחה • י"ג בתמוז ה'תשס"ט • 09:43, 5 ביולי 2009 (IDT)תגובה

קישורים[עריכת קוד מקור]

שלום רבקה. אני רואה שאת מנסה לעשות קישורים לשמות של אנשים בעזרת הסוגריים המרובעים. אבל את מנסה לקשר לשמות באנגלית, וזו ויקיפדיה בעברית. לכן [[Baudelair]] ישאר אדום תמיד (ויראה כך לאחר השמירה: Baudelair), כי הקישור הנכון הוא לשם בתעתיק בעברית: [[שארל בודלר]] (לאחר השמירה הקישור יופיע בצבע כחול: שארל בודלר).

יש לדרך לבדוק איך תורגם השם לעברית. נאמר שאת רוצה לדעת אם יש ערך בוויקיפדיה בעברית ל- Charles Baudelair ואיך תרגמו את שמו. את יכולה לעבור לוויקיפדיה באנגלית (על ידי לחיצה על הקישור English שבצד ימין בערך על נדאר) ולראות אם יש שם קישור כחול ל-Charles Baudelair (את יכולה לחפש גם תמונה שלו, ומתחתיה יופיע קישור לשמו של המשורר). אם לא מצאת, את יכולה לרשום Charles Baudelair בחלונית החיפוש (Search) שבצד הדף באנגלית. אם רשמת את השם נכון, סביר שתגיעי לערך על Charles Baudelair שבוויקיפדיה באנגלית (לשם קיצור, לחצי כאן ותגיעי לערך). ראי שבערך על Charles Baudelair יש קישור לערך מקביל בעברית! הקישור לערך בעברית מופיע בעמודה שנמצאת בצד שמאל, תחת הכותרת Languages. אם תלחצי על המילה "עברית" שם, תגיעי לערך על Charles Baudelair בעברית; כלומר לערך הזה - שארל בודלר. כעת את יכולה לדעת איך צריך לכתוב את שמו בסוגריים המרובעים כיאות.

אגב, קישור צריך להכיל את שמו המלא של האדם, ולא רק את שם משפחתו.

אני יודע שזה נשמע מסובך, אבל זה לא. מה גם, שקישרתי כבר שמות רבים בערך שלך, בגלריה. את יכולה לראות שם איך יש לרשום את שמות המצולמים בעברית.

בהצלחה, רועי בושי - שיחה 09:56, 5 ביולי 2009 (IDT)תגובה

הערות לכתיבת הערך במסגרת הקורס "היסטוריה של הצילום"[עריכת קוד מקור]

הערך במצבו הנוכחי לוקה מאוד בחסר, בעיקר בשל בעיות ניסוח, פיסוק, חלוקה לפסקאות (רוב הערך כתוב בשורות בודדות ולא בפסקאות, וגם המידע מופיע לרוב בנקודות, כשכל נקודה אינה מתחברת לקודמתה), אי חלוקת המידע לתת כותרות, העדר הערות שוליים והפנייה למקורות ועירוב בין מידע רלוונטי למידע שולי שחשיבותו משנית.

רמת הוויקיזציה של הערך (התאמת הטקסט לוויקיפדיה) נמוכה מאוד, זאת למרות שגם במצבו הנוכחי כבר עבר מספר רב של עריכות-עזרה על ידי, וגובה בנסיונות רבים לסייע, להפנות לערכים לדוגמה, ולהפנות לדפי עזרה בוויקיפדיה, בהם מפורט כיצד יש לכתוב ערכים, כיצד להוסיף הערות שוליים, וכדומה.

לדוגמה: בקטע הבא, שהעתקתי מהערך, נכתב:

"ב1857 אמר נדאר מספר מילים על הצילום .

התאוריה של הצילום יכולה להלמד תוך שעה,הדרך איך ללכת עם זה ,איך לצלם, תוך יום.

מה שלא ניתן ללמוד זו התחושה לאור.התפיסה האומנותית של האפקטים שנוצרים על ידי הגורמים השונים."

אי אפשר להבין מאופן הכתיבה האם עד אז לא אמר כלום על הצילום? האם מה שנכתב מתחת לשורה הראשונה הוא ציטוט של נדאר? אם כן, מדוע אין מרכאות בתחילת הציטוט ובסופו? מדוע לחלק את המידע לשורות נפרדות, ולא לרכז אותו כפסקה אחת? זו דוגמה אחת, אך הבעיות רבות.

הערך המשני שנבחר ללוות את הערך על נדאר, "הפנתאון של נדאר", לא הוצע כחלק מהערכים הנדרשים שהכנתי עבורכם. אני בספק אם פרויקט זה, שברובו לא יצא אל הפועל כלל, ראוי לערך משל עצמו. לדעתי יש לצרפו לערך הנוכחי, ולהקדיש לו פסקה מורחבת.

בברכה, רועי בושי - שיחה 16:38, 28 ביולי 2009 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:21, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה