שיחה:מ.א.ש (סדרת טלוויזיה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שם הערך[עריכת קוד מקור]

למה M*A*S*H ולא "מ.א.ש", השם של הסרט בעברית [1]? צהוב עולה 20:51, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

אני תומך בהעברה.הידרו 20:53, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
גם אני. גילגמש שיחה 20:55, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
חןץ מזה צריך לתת בערך הבחנה ברורה יותר בין הספר, הסרט וסדרת הטלוויזיה. דוד שי 20:57, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
צריך בכלל דף פירושונים. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:57, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

בדף האנגלי לא רשום שהפרק האחרון הוא לא אירוע הטלויזיוני הנצפה ביותר כמו שכתוב בעברי (לגבי הסופרבול של 2010) למה ההבדל?

פרק הסיום של מ.א.ש כשיא צפייה ורייטינג עולמי לפרק כלשהו של סדרת/תוכנית טלויזיה.[עריכת קוד מקור]

מספר צופים: לפי דעתי, פרק הסיום של מ.א.ש, אמור להיחשב כפרק סדרת/תוכנית טלוויזיה הנצפה ביותר בכל הזמנים או לחילופין בהיסטוריה של הטלויזיה כולה (גלובלי), למרות שהמספרים מדברים על צופי ארה"ב בלבד, וזאת מכיוון שלהוציא את ארה"ב לא מוכרת לי מדינה כלשהיא בעולם (כולל ישראל) שבה פרקי סיום של סדרות טלוויזיה זוכים לצפיות שיא ביחס לשאר פרקי הסדרות. שמעתי על דברים כאלה רק בארה"ב. בערך האנגלי כתוב, שמספר הצופים היה 125 מיליון ולא 106 מיליון כבערך העברי.


רייטינג צפייה: עם רייטינג צפייה של 77% (שזה כמעט כל אוכלוסיית ארה"ב במונחים של צפייה בטלוויזיה), הרייטינג של מ.א.ש אמור להיחשב לרייטינג הצפייה הגבוה ביותר שנרשם במדינה כלשהי בכל הזמנים לשידור טלוויזיוני כלשהו (אם הכוונה היא לתוכנית טלויזיה ולא לאירוע תקשורתי מיוחד או לשידור חי כלשהו שאינם בהגדרה של תוכנית טלויזיה).


יחס לא מציאותי בין כמות הצופים בפרק הסיום של מ.א.ש, למספר מכשירי הטלויזיה בארה"ב בשנת שידור הפרק (1983): בנוסף, בערך האנגלי כתוב שבפרק צפו כ-125 מיליון אמריקאים, על אף פי שמספר מכשירי הטלויזיה בארה"ב היה באותה השנה (1983) רק כ-83.3 מיליון בלבד (מדובר בסכום צפייה דימיוני במובן זה). גם כיום, מספר מכשירי הטלויזיה בארה"ב, קטן ממספר הצופים בפרק הסיום של מ.א.ש שמופיע בערך האנגלי (115 מיליון מכשירי טלויזיה נכון לשנת 2010). ובכך הופך פרק הסיום של מ.א.ש, לתיעוד הראשון (ואולי היחיד אם לא מחשיבים את שידורי הסופרבול [ארה"ב בלבד] או את המונדיאל [כל מדינה בעולם חוץ מארה"ב]) בהיסטוריה, של שידור טלויזיוני במדינה כלשהי שמספר הצופים בו עולה על כמות מכשירי הטלויזיה שקיימים בפועל באותה המדינה (מה עוד: על פי רמזים מהערך האנגלי, יש אף מצב שאופי השידור של הפרק בארה"ב, היה זהה לאיך שאנו מכירים היום את אופי השידור של המונדיאל בעולם ושל הסופרבול בארה"ב, אשר מתבצעים לא רק באמצעות מכשירי הטלויזיה אלא גם בהקרנות פומביות על מסכי ענק מול אלפי עד ללמעלה מיליון איש בחוץ ובמקומות בילוי ואולמות מול מאות עד עשרות אלפי איש תלוי בגודל המרחב [מבלי להתייחס לשידורים מקוונים שלא היו קיימים בתקופת פרק הסיום של מ.א.ש]).

זור987 - שיחה 17:10, 13 ביולי 2012 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 13:33, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

שינוי שם ממ.א.ש למ.א.ש (סדרת טלוויזיה)[עריכת קוד מקור]

הספר הראשון בזיכיון זה נכתב בשנת 1968, סרט הקולנוע נוצר בשנת 1970. סדרת הטלוויזיה החלה את שידוריה רק בשנת 1972. לכן, זה נראה לי לא מתאים שהערך בשם "מ.א.ש" יפנה דווקא לסדרת הטלוויזיה (שהיא היצירה המאוחרת מכולן). לדעתי, מוטב שמ.א.ש יהיה הפנייה לזיכיון או לדף פירושונים, ושהערך אודות סדרת הטלוויזיה יהיה בעל השם מ.א.ש (סדרת טלוויזיה). יוניון ג'ק - שיחה 17:57, 22 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

בוצע בוצע. מצאתי קישורים רבים השייכם לערך מ.א.ש (סרט) שהופנו לערך זה, כי בשביל רבים השם מ.א.ש מתייחס לסרט. "מ.א.ש" ישמש את הפירושונים , כך שלפחות יעלו בסקריפט הבדיקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:07, 23 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה