שיחה:משפט הרופאים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Amire80 בנושא למה כתוב על סטלין נפטר?

אההה.... נראה לי שהמידע הזה לא נכון ... עד כמה שידוע לי "משפט הרופאים" לא קשור לברית המועצות אלא לנאצים. זאת ניתן לראות גם כאן: en: doctor's trial:. לתקן את הערך או שיש פה איזה בלבול שלי? רועי אסולין\Keiser_Soze 13:01, 6 דצמ' 2004 (UTC)

משפט הרופאים אכן קשור לברה"מ. יכול להיות שיש מונח דומה גם לגבי גרמניה הנאצית. גילגמש 13:02, 6 דצמ' 2004 (UTC)
אם כן, מה הערך התואם לערך זה (משפט הרופאים) בויקיפדיה האנגלית? ומה הערך שאמור להיות תואם לערך Doctor's Trial הזה (Doctors' Trial) כאן אצלנו? רועי אסולין\Keiser_Soze 13:03, 6 דצמ' 2004 (UTC)
אני לא יודע מהו הערך התואם, צריך לחפש אותו. יכול להיות שקוראים לפרשה זו בשם שונה באנגלית. ברור שההפניה המקבילה לאנגלית איננה נכונה ויש לבטלה. גילגמש 13:07, 6 דצמ' 2004 (UTC)
אחרי שהתסכלתי בקישור לאנגלית ראיתי שהוא דווקא תואם. יש לשנות את שם הערך ל"עלילת הרופאים" (doctors' plot) ואני אצור ערך את ערך זה מחדש על פי ויקי האנגלית. רועי אסולין\Keiser_Soze 13:11, 6 דצמ' 2004 (UTC)
לא. השם המקובל בעברית הוא "משפט הרופאים". עד כמה שידוע לי. גילגמש 13:13, 6 דצמ' 2004 (UTC)
אוקיי. אז איזה ערך אני אצור עבור Doctors' Trial ? רועי אסולין\Keiser_Soze 13:16, 6 דצמ' 2004 (UTC)
מה דעתך על "משפט הרופאים בגרמניה" :-) גילגמש
:-) אוקיי ... רועי אסולין\Keiser_Soze 13:51, 6 דצמ' 2004 (UTC)

למה כתוב על סטלין נפטר?[עריכת קוד מקור]

נפטר אומרים רק על יהודים.

השגרירות הרוסית היתה בשדרות רוטשילד בתל אביב. לא ברמת גן. הבנין קיים עד היום.

נפטר אומרים לא רק על יהודים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 09:28, 1 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

"גירוש המוני"?[עריכת קוד מקור]

"שמועות על גירוש המוני"? נדמה לי שקצת רלוונית העובדה שאת "הגירוש" הזה תיכננו למחנות בסיביר (או מקום בעל טמפ' דומה). לא דובר במחנות "עבודה", אבל היהודים היו צריכים להקים יישובים באמצע שום מקום עם טמפרטורות קפיאה בתנאי כמעט שדה. היו אנשים שעשו דברים כאלו אבל דובר באיכרים חסונים עם בריאות של שוורים, לקחת מאות אלפים יהודים עירונים (ורוב היהודים לא הורגלו לחיי איכרות) ולזרוק אותם במקום כזה- משמעו השמדה כמעט מוחלטת. מה שתוכנן ליהודים זה מוות לא "גירוש".


בנוסף לא מוזכר כאן משום מה הקמפיין שסטאלין פתח להפצה ולקיבוע של המשפט ורשע היהודים. גם בתקשורת אבל גם בכל אפיק אחר, למשל העובדה שבאוניברסיטאות המרצים קיבלו הוראה/'עידוד' לשלב את אירועי האקטואליה האחרונים בהרצאות שלהם. זה היה די מגוחך (ומפחיד) לראות כיצד מרצה למתמטיקה או לכימיה אורגנית עושים שמיניות באוויר כדי לקשר את החומר הנלמד לקנוניה יהודית...