שיחה:משכן שילה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת הלל מ בנושא אזכורים נוספים בתנך

שיחת פתיחה[עריכת קוד מקור]

אני מציע לאחד ערך זה עם הערכים האחרים על שילה: שילה (אתר במקרא) ו- שילה (יישוב). כולם נמצאים ממש באותו נ"צ (מקום). ארַתֵם בעצמי לעזור בעריכה המחודשת. שילוני 17:41, 25 יולי 2006 (IDT)

אין עדות ברורה לגבי עיתוי חורבן שילה. לפי הארכיאולוגיה, פשט התנ"ך, ומקורות רבניים המשכן בשילה ננטשה ("ויטש משכן שילה") וכנראה נחרבה מאוחר יותר, עם חורבן ממלכמת ישראל הצפונית בידי אשור. שילוני 17:51, 25 יולי 2006 (IDT)


מסכים. אם כי בהיות שלבנין ששכן בו ארון הברית ועבודת הקורבנות לא היתה משמעות קדושה לפני בית המקדש, אז שביו של ארון הברית וביטול העבודה עקב מות הכהנים נחשבים בהחלט לחורבן. כוכב הצפון


1) מה המקור לזה? "זמן היות המשכן בשילה קרוי בפי הנביאים 'זמן מנוחה', לאמור זמן מנוחה מן המלחמות אולם עדיין לא 'זמן נחלה' דהיינו בניית בית המקדש במיקומו הקבוע, המסמל את גמר התהוות שבטי ישראל לעם ישראל." נשמע חביב, אבל... היו הרבה מלחמות בימי משכן שילה, לא היה בדיוק "מנוחה" (כל ספר שופטים).

הייתי מציע להוסיף "הערות שוליים" לציון מקורות.

2) האים יש הסכמה לאיחוד כל הערכים בנושא שילה? יש איזו סיבה שלא? שהמתנגד יפרֵט.

נא התיחסותכם, שילוני 03:01, 26 יולי 2006 (IDT)


1. המקור: תלמוד בבלי מסכת זבחים דף קי"ט. נכתב בניסוח הזה בכדי שלא לסבך את הדברים.
2.איני רואה קשר בין שילה יישוב, למשכן שילה. ביחס ליישוב מקראי אין לי דעה, למרות שכישוב הוא היה בירת ישראל באותה תקופה וכמשכן היה מקום עבודת האלוהים, ומבחינה זו זה יהיה כמו לאחד את הערך ירושלים עם הערך בית המקדש. כוכב הצפון


1] עיינתי בגמ' שם; תודה שזיכיתני! אגב, ראה שם (קיט : למעלה) רש" ד"ה "ויהי כנוח הארון"- מעניין! . . . ולענינינו: עניין מנוחה/נחלה נראה לי, לענ"ד, פשוט "לא אנצקלופדי" (אולי זה מתאים לתלמודית). קודם כל, יש דעות שונות בדבר - למה דיעה אחת עדיפה על רעותה? שנית, אין נפק"מ מעשית לימינו. שלישית, כתוב "נחו מכיבוש"; דהיינו מ-7 שנות כיבוש שקדם לנחלת הארץ, זה לא אומר שהיה - "זמן מנוחה מן המלחמות". משפט כוללני ומוחלט מידי. ועוד כמה דברים "לא פשוטים".
2] בעקרון, אתה צודק (במה שכתבת: "זה יהיה כמו לאחד את הערך ירושלים עם הערך בית המקדש"). אבל נ"ל שזה תלוי כמה כתוב בערכים אילו. קודם כל, היישוב העתיק והקיים נמצאים ממש באותו מקום, ויש קשר חזק בין השניים. אני יודע שהערכים הופרדו רק לפני כשנה, אבל לא מוסבר למה. חיפשתי בדפי-שיחה של הערכים שילה וגם של "טרול רפאים" שנ"ל שהוא שפיצל את הערך המקורי. אחרי זה, האם לאחד עם משכן שילה? לא חייבים, אבל בהכרח תהיה חפיפה מסוימת בין הערכים. לא נורא. ובאחד הייתי עושה "ראו גם:" המפנה לשני. אבל אני מציע ש"משכן שילה" תהיה פרק-משנה בתוך "שילה".
חודש טוב ונחמות, שילוני 01:51, 27 יולי 2006 (IDT)

התאריכים[עריכת קוד מקור]

מה המקור של התאריכים שמצויינים בערך, בפסקת הפתיחה? הם לא תואמים את החשבון הפשוט שאני עשיתי (שיחת משתמש:ינבושד#תאריכים בקשר למשכנים השונים), ואם לא תהיה התנגדות - אשנה. בברכה, ינבושד.

אופס - הטעות היא שלי, כנראה. היסוד לטעות הוא ההבנה שהברייתא שם מפרטת את שנות המשכנים לפי הסדר; ולא היא - הברייתא רוצה לחשב את ימי משכן שילה, ולצורך כך היא מציבה את הנתונים הידועים על משכן נוב וגבעון לפני שילה, על אף שהם היו אחריו, כפי שמובא שם במשנה (קיב:). בברכה, ינבושד.

מקורות חיצוניים[עריכת קוד מקור]

האם יש מקורות שאינם התנ"ך לנאמר בערך? אם לא - כדאי להבהיר שהמידע נסמך על הסיפור המקראי. יוסאריאן מחוץ לחשבון - שיחה 14:02, 20 במאי 2010 (IDT)תגובה

חוסר אובייקטיביות והטעיית הציבור![עריכת קוד מקור]

לוקה בחוסר אובייקטיביות ואפילו הטעייה (דרושים 70 חברי סנהדרין למעמד קידוש מקום לשכענה? "הלכתי"? איפה המקורות? 87.68.74.183 20:58, 26 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה


תשובה: מסכת שבועות דף טו, ורמב"ם ועוד...

אזכורים נוספים בתנך[עריכת קוד מקור]

האם יש צורך להוסיף שבספר ירמיהו משכן שילה הוא סמל לחורבן? (פרק כו פסוק ט) אם כן, איפה?

הלל מ - שיחה 12:13, 5 במאי 2020 (IDT)תגובה