שיחה:משה מזרחי (חבר הכנסת)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת 217.111.27.204 בנושא נפטר הלילה

היי, מתבקש להעביר הערך למשה מזרחי (שוטר). "ניצב" גרם לי לחשוב שהוא ניצב (אמנויות הבמה).... /Orrlingשיחה 04:11, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

בטלתי את העברה שנעשתה, כחלק מהעברה רוחבית של שמות מספר ערכים, שינוי מהנהוג עד כה. דיון כזה יש לנהל במזנון. ראו שיחה:שלמה גל (ניצב). חזרתישיחה 19:08, 24 ביוני 2011 (IDT)תגובה

נראה שהערך מוטה נגד משה מזרחי[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהערך מוטה נגד משה מזרחי, במיוחד בעניין נסיבות סיום תפקידו כראש אגף החקירות במשטרה.

במשפט הפותח - מחצית מהמשפט מוקדשת לאופן סיום תפקידו כראש אח"ק. אין כלל התייחסות לחשיבות העצומה של החקירות שקיים נגד שחיתות שלטונית מסוכנת.

בהמשך הערך, מתוארת חוות דעתו של היועמ"ש, ובעקבותיה הדחתו של מזרחי מתפקידו כראש אח"ק.
פרשה זו תופסת מחצית מהפסקה אודות "לימודים ושירות במשטרה".
אם אכן הפרשה ראויה למקום כה רב, ראוי להציג עמדה מאוזנת ומורכבת יותר.

הכתבה הבאה ב"הארץ" ממש מאלפת בהקשר זה:
http://www.haaretz.co.il/misc/1.920144
ציטוט -
פרקליטת המדינה עדנה ארבל, המשנה לפרקליטת המדינה נאווה בן אור ופרקליטת מחוז הדרום יסכה ליבוביץ מותחות ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ומשבחות את ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי. במכתב ששלחו ארבל ובן אור לרובינשטיין, המשתרע על פני תשעה עמודים, הן קובעות כי "לא ניתנה על ידי ניצב מזרחי כל הנחיה לתמלל 'שיחות פוליטיות'" וכי "בתי המשפט שנתנו את ההיתרים להאזנות הסתר (לאביגדור ליברמן) ידעו מנימוקי הבקשה שהמדוברים בשיחות יהיו אנשים המעורבים בפוליטיקה ובעלי תפקידים ציבוריים". ארבל ובן אור קובעות כי "לא ניתן לחלוק על תום לבו ושיקוליו המקצועיים של ניצב מזרחי"

לדבריהן, שיחות רגישות שהושגו בהאזנות סתר לליברמן הוצגו בפניהן ובפני היועץ המשפטי לממשלה, ואולם לא הוא ולא הן הורו על הפסקת התמלולים של שיחות אלו, "שכן סברנו כי מדובר בחומר היכול להיות רלוונטי לחקירה".

השתיים תוקפות את רובינשטייין גם על כך שהכליל בדו"ח שלו פרטים על אודות שיחות וזהות הדוברים בהאזנות הסתר, בניגוד להקפדתו של ניצב מזרחי שלא לעשות זאת.

ממכתבן של השתיים משתמע כי דרושה חקירה מעמיקה מי עומד מאחורי סטניסלב יזמסקי, שוטר לשעבר ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, שגנב את כל חומר ההאזנות שהוקלט ביחידה מיום פתיחת ההאזנת הסתר לליברמן, ושרובינשטיין הורה לחתום עמו על "הסכם חסינות". להסכם זה התנגדו שתי הפרקליטות. סטניסלב יזמסקי התחייב להעביר את החומר שגנב בתמורה לחסינות אשר קיבל, ואולם הוא לא עמד בסיכום עמו.

- בהקשר זה, יש לציין כי יזמסקי נחשד בהמשך כחפרפרת של אביגדור ליברמן במשטרה, וחשד זה לא התברר היטב מעולם - ראו כתבה מצוינת בקישור:
http://www.haaretz.co.il/misc/1.923880 ינשופי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הערך הקיים הינו חד צדדי ומציג חצאי אמיתות[עריכת קוד מקור]

בפסקת הפתיחה בוחרים לציין את תפקידיו ואת "הדחתו" לכאורה, אז ראשית, הוא לא הודח אלה הועבר לתפקיד אחר במשטרה (בעקבות לחץ של הפרקליטות שהגנה עליו בחירוף נפש) ושנית, אם בכל זאת דובקים בגרסא הזו אז מן הראוי לציין את פועלו ומלחמתו הקשה בשחיתות הציבורית.

בהמשך הערך, בוחרים להציג את עמדתו של היועמ"ש רובינשטיין בלבד ולא מציינים את הביקורת הקשה שהופנתה כלפי רובינשטיין שעל ידי העברתו של מזרחי, הוא למעשה מחזק את המושחתים. ואף לא בוחרים לציין את העובדה שנתגלתה לאחר הדו"ח של רובינשטיין, על כך שמי שהוא המליץ להפוך לחסין התגלה כחפרפרת בתוך המשטרה, חפרפרת שהוברחה לחו"ל אחרי שנחשפה. אני מציע להרחיב את הערך כדלקמן ועל ידי תימוכין מן העיתונות להציג את התמונה המלאה:


מתפקיד זה הועבר מזרחי על ידי השר לביטחון פנים גדעון עזרא, בעקבות מחלוקת שנסבה סביב האזנות הסתר לאביגדור ליברמן. בסוף שנות ה-90 פתחה היחידה לחקירות בינלאומיות בחקירה סמויה נגד אביגדור ליברמן, שבה הוא נחשד בין השאר בקשרים עם הפשע המאורגן הרוסי.[1]. החקירה לוותה בהאזנות סתר לליברמן. בזמן החקירה הסמויה פצח ליברמן בהתקפה על מזרחי. הוא הציע להעניק לו את פרס "יקיר האנטישמיות", הודיע שהוא עוקב אחר תנועותיו והאשים אותו במניעים זרים.[2].

בתחילת שנת 2002 התברר כי בזמן החקירה נגד ליברמן, עבדה בתוך היחידה של מזרחי חפרפרת בשם סטניסלב יז'מסקי, שוטר זוטר, שנטל עמו לפני הפרישה, את כל ההקלטות מעמדות האזנת הסתר לליברמן, אפל, האוליגרך מיכאל צ'רנוי ועוד - ואז נמלט לקנדה. כמה מהתמלילים שגנב, שנבחרו בקפידה, פורסמו בעיתונות.[3].

פרסום תקצירי ההאזנות עורר סערה שבעקבותיה נפתחה חקירת מח"ש נגד מזרחי. בתום החקירה פרסם היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין את מסקנותיו בדו"ח שתקף את התנהלות היחידה לחקירות בינלאומיות בראשות מזרחי. הדו"ח של רובינשטיין ביקר את אופן ביצוע האזנות סתר, בין היתר לשר אביגדור ליברמן, לח"כ מיכאל גורלובסקי ולדוד אפל, שכללו לטענת היועץ תמלול ותקצור שיחות שלכאורה לא היתה להן זיקה ממשית לחקירה נגדם. רובינשטיין המליץ על הדחתו של מזרחי בלי כל הליך משפטי, פלילי או משמעתי.‏‏[4].

פרקליטת המדינה עדנה ארבל, המשנה לפרקליטת המדינה נאווה בן אור ופרקליטת מחוז הדרום יסכה ליבוביץ מתחו ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ושיבחו את ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי. במכתב ששלחו ארבל ובן אור לרובינשטיין, שהשתרע על פני תשעה עמודים, הן קבעו כי "לא ניתנה על ידי ניצב מזרחי כל הנחיה לתמלל 'שיחות פוליטיות'" וכי "בתי המשפט שנתנו את ההיתרים להאזנות הסתר (לאביגדור ליברמן) ידעו מנימוקי הבקשה שהמדוברים בשיחות יהיו אנשים המעורבים בפוליטיקה ובעלי תפקידים ציבוריים". ארבל ובן אור קבעו כי "לא ניתן לחלוק על תום לבו ושיקוליו המקצועיים של ניצב מזרחי".[5].

חבר הכנסת גלעד ארדן הגיש עתירה לבג"ץ כנגד רובינשטיין בבקשה להורות לו להעמיד לדין פלילי, וכן להורות (או להמליץ) להעמיד לדין משמעתי את ניצב מזרחי. עתירה זו נדחתה בתחילת נובמבר 2004, בית המשפט קבע ש"לא נמצא יסוד לחלוק על צדקת הביקורת שמתח היועץ המשפטי על דרך התנהלותו של מזרחי", אך מקובלת עליו קביעת רובינשטיין ש"אין ראיות מספיקות להוכחת היסוד הנפשי הנדרש להרשעתו של מזרחי בעבירה פלילית"‏‏[6].

המפכ"ל אהרונישקי ערך למזרחי שימוע והחליט להמליץ לשר לביטחון פנים צחי הנגבי לא להדיח את מזרחי מהתפקיד ולהסתפק בהערה בתיק האישי. הנגבי נטה לקבל את ההמלצה, אבל אז נאלץ לעזוב את תפקידו בשל פרשת המינויים הפוליטיים. מחליפו של הנגבי במשרד לביטחון פנים היה השר גדעון עזרא. זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, העביר עזרא את מזרחי מתפקידו.[7].


Tomer1982 - שיחה 13:41, 27 בינואר 2015 (IST)תגובה

הניסיון הנואל היחצ"ני לשכתב את הערך לא יצלח. סיפורי הפתקאות והמעשיות מתאימים לטורים של נחום ברנע או אמנון אברמוביץ' ולא לאנציקלופדיה. Ronshir - שיחה 13:48, 27 בינואר 2015 (IST)תגובה
תענה בבקשה בצורה עניינית, אתה מסתמך על דו"ח שהוציא היועמ"ש ומתעלם ממכתב רשמי שהוציאה פרקליטת המדינה ?

[1] Tomer1982 - שיחה 12:06, 28 בינואר 2015 (IST)תגובה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ מרדכי גילת, עוזי דיין, מיכל שבת, הכל נשאר במפלגה, באתר ישראל היום, 2 בינואר 2015
  2. ^ גידי וייץ, אלוהים אדירים זה לא כוחות, באתר הארץ, 25 ביולי 2007
  3. ^ גידי וייץ, אלוהים אדירים זה לא כוחות, באתר הארץ, 25 ביולי 2007
  4. ^ ‏אליקים רובינשטיין, סיכום והחלטה - תיק מח"ש 2403/02 פרשת האזנות הסתר ביאחב"ל - ניצב משה מזרחי, סעיף 159‏
  5. ^ חנה קים, ארבל נגד היועץ: ידע מראש על התמלול, באתר הארץ, 28 באוקטובר 2003
  6. ^ בג"ץ 10243/03 , באתר בתי המשפט.
  7. ^ גידי וייץ, אלוהים אדירים זה לא כוחות, באתר הארץ, 25 ביולי 2007

נפטר הלילה[עריכת קוד מקור]

נפטר הלילה מדום לב בביתו. 217.111.27.204 09:38, 11 בדצמבר 2022 (IST)תגובה