שיחה:משה הירש (משפטן)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Yyy774 בנושא שינוי שם

מחקר בולט של נשוא הערך[עריכת קוד מקור]

במחקר שערך הירש עם קובי מיכאל עבור מכון ירושלים לחקר ישראל על הגבולות המדויקים של האגן הקדוש הגדיר הירש את הגבולות הבאים:
ליבת האזור: ממערב - לאורך חומת העיר העתיקה עד הפינה הדרומית מערבית. מדרום - לאורך ערוץ גיא בן הינום, דרך דרום החומה המקיפה את מנזר חקל דמא משם צפונה לגדר המזרחית של כנסיית פטרוס אין גליקנטו, משם לחומה הדרומית של העיר העתיקה עד חפירות הכותל הדרומי (גן העופל), משם לעמק יהושפט עד לכביש ראס אל-עמוד כולל בית קברות הר הזיתים. ממזרח - לאורך חלקות הקבורה היהודית של הר הזיתים עד לקטע החומה של הכנסייה הרוסית כנסיית העלייה, עד בית החולים אל מקאסד, לאורך הגדר של כנסיית וירי-גלילאי. מצפון – מכנסיית וירי-גלילאי, לפינה הצפון מזרחית של חומת העיר העיר העתיקה ולאורך החומה עד מתחם בית הספר שמידט, ולאורך החומה עד פינתה ברחוב יפו. סך הכל 2,012 דונם.
על פי המחקר, האזור עשוי לכלול בגרסה מורחבת יותר את עיר דוד (194 דונם), את אזור סילוואןהר המשחה (הר המשחית) (41 דונם), וגיא בן הינום (מתחם סנט ג'ורג) 57 דונם. עם תוספות אלו שטחו הכולל של ה"אגן" הוא 2,502 דונם[1].

  1. ^ דליה שחורי, המודל הרצוי הוא מערב ברלין, באתר הארץ, 18 בינואר 2004

ראוי לציין בערך את המאמר הנ"ל של נשוא הערך - אולי באופן תמציתי יותר. בן נחום - שיחה 09:18, 5 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

אני מבין שזה מה שמעניין אותך. אבל זה נראה כמו משהו שאפילו לא בתחום מקצועו. emanשיחה 16:15, 5 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

עדות של המשנה ליועמ"ש (לעניינים כלכליים) על מומחיותו של נשוא הערך[עריכת קוד מקור]

אבי ליכט, בזמן היותו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (לעניינים כלכליים), העיד בוועדת הכספים של הכנסת שמשה הירש הוא "מומחה המוביל בישראל היום בתחום הזה [תביעות בינלאומיות מול רשות שלטונית]" - וזאת כהסבר מדוע דווקא עמדתו של הירש היא החשובה בסוגיה הנידונה.[1]."

  1. ^ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; אבי ליכט מתוך פרוטוקול ועדת הכספים של הכנסת באתר "כנסת פתוחה"
לאור זאת, ראוי לציין את הדברים במספר מילים בערך.בן נחום - שיחה 19:40, 5 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
זו דעתו של אבי ליכט. או לפחות מה שהוא אמר באיזשהו דיון. עם כל הכבוד זה ממש לא מספיק בשביל לתמוך בקביעה כזו באנציקלופדיה, אמירה נקודתית של איש אחד, מכובד ככל שיהיה. emanשיחה 00:28, 7 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

האם יש פרופ' משה הירש, שהוא אינו פרופסור למשפטים? כי אחרת נראה לי שיותר נכון "משה הירש (פרופסור)" כפי שמקובל. Kershatz - שיחה 16:26, 4 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

האם לא עדיף משה הירש (משפטן)? בברכה, מכונת הקפה - שיחה 16:56, 4 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
גם מקובל עלי. Kershatz - שיחה 17:42, 4 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
בעד הצעת מכונת הקפה. Yyy774 - שיחה 01:28, 5 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה