שיחה:משאבי שדה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרוש מקור - בערך כתוב: "צפונית (מביר עסלוג') ממנה עברה דרך מקבילה, מהתקופה הרומית העתיקה שעברה במסלול : באר שבע- חלוצה - רחובות בנגב- ניצנה. הדרך כונתה על ידי חז"ל "אורחא דחלוצה"." הציטוט הוא מספרו של צבי אילן - לא מצאתי את המקור התלמודי - מעניין לדעת באיזה הקשר זה נאמר . מי שימצא מתבקש להוסיף לערך. ‏Daniel Ventura10:53, 30 בנובמבר 2007 (IST)תגובה

משוב מ-1 בפברואר 2019[עריכת קוד מקור]

יש בכתוב על משאבי שדה מספר אי דיוקים , וברצוננו לפרטם להלן:

משאבי שדה משאבי שדה הוא קיבוץ בנגב הצפוני-מערבי , מדרום לבאר שבע , בסמוך לבאר משאבים (ביר עסלוג') , המשתייך לתנועה הקיבוצית. הקיבוץ הוקם ב-20 לנובמבר 1949 בשם "משאבים-ביר עסלוג'" ולאחר מותו של יצחק שדה שהיה מפקד הפלמ"ח , ביוני 1952 , שונה השם ל-"משאבי שדה". שטחו של הקיבוץ הוא כ-9000 דונם , ואוכלוסייתו עומדת על כ-500 איש. שייך למועצה איזורית רמת נגב.

תולדות הקיבוץ גרעין המייסדים של הקיבוץ , שעלה על הקרקע בנובמבר 1949 מנה כמאה שבעים חברות וחברים , והיה איחוד של שני גופים עיקריים: האחד , חברים שנותרו מקיבוץ "חלוצה" שעלה על הקרקע ב- 1947 ונעזב במלחמת העצמאות והשני , חברים מהכשרת "נחשון" מגינוסר. החברים שהקימו את חלוצה היו שייכים להכשרות של הפלמ"ח: הכשרת "במעלה" מבית השיטה , הכשרת חולתה והכשרת "משאבים" מגבת. החברים שהיו בהכשרת גינוסר הם איחוד של שתי הכשרות: האחת , הכשרת גינוסר המורכבת מקבוצות הנוער העובד משכונת בורוכוב , מקריית חיים ומחולון והשנייה , הכשרת יגור של יוצאי חטיבת "הראל" במלחמה. לאחר שהוקם הקיבוץ , התווספו אליו במשך השנים גרעינים נוספים: "צ'יפ" , "שדה" , "למרחב" , "רותם" , "חלוצה" , וגרעינים פרטיים "רמות א" , "רמות ב" , "רמות ג" , "שגיא" ואחרים.

אנחנו מקווים שתשנו את הכתוב , ותפרסמו את הנאמר דלעיל

בשם חברים מהכשרת גינוסר שהיו ממקימי הקיבוץ בשנת 1949 יצחק שי (שוסטקובסקי) , חגי רובין , חיים יונאי , חביבה בר שלום , תמר אושרוב (משיח)

בתודה הטלפון של יצחק שי 0546666180 109.186.61.155 15:19, 1 בפברואר 2019 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במשאבי שדה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:50, 8 באפריל 2024 (IDT)תגובה