שיחה:מרכז ארצי לבחינות ולהערכה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

מוסד ללא כוונת רווח?[עריכת קוד מקור]

כיצד מתיישבת הטענה שזהו מוסד ללא כוונת רווח עם העובדה שעלות ההיבחנות בבחינה הפסיכומטרית הוא לכל הפחות 510 ש"ח? מובן שהדפסת חוברת הבחינה ודף סימון התשובות, שכר האמונים על הרישום למועמד אחד, מיקום הבחינה בחדרי אוניברסיטאות, שכר המשגיחים בבחינות הנחלק לפי מספר הנבחנים בחדר, החשמל הנדרש ועלות השקלול הממוחשבת של הציון למועמד אחד עולים כסף - אך כמה? לראיה, עלות בחינת בגרות במתכונת אקסטרנית עולה כחמישים ש"ח, ובה הערכת הציון מתבצעת באופן פרטני ע"י לפחות שני מעריכים.


הצעת עריכה:

מערכת לאבחון לקויות למידה[עריכת קוד מקור]

מת"ל היא מערכת ממוחשבת של מבחנים ושאלונים סטנדרטיים שפותחה לצורך אבחון מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה ותלמידים הלומדים בהם המבקשים התאמות בבחינות וסיוע בלימודים בשל לקות למידה. מת"ל פותחה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה בסיועם של מומחים ללקויות למידה. המערכת פותחה לשירות אוכלוסיית לקויי הלמידה ביוזמתה של הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה - ובמימונה. ועדת ההיגוי של ות"ת בנושא תלמידים לקויי למידה ליוותה את הפיתוח.

למחוק את האזכורים ל- "והפרעת קשב וריכוז" משני הערכים גם השני שרשום בו "מכון אלה..." מת"ל לא בודק את הדברים האלה ולא מאבחן את הדברים הללו מלבד לקויות למידה.(ל"ל)*1 על מנת לאבחן הפרעות קשב וריכוז (ADHD/ADD) יש חוזר*2 שפורסם ע"י משרד הבריאות שבו מסביר מי הם האנשי מקצוע המורשים לאבחן הפרעה זו. (פסיכיאטר, פסיכולוג, נוירולוג)

הסתכלתי גם באתר של https://www.nite.org.il/other-tests/matal/ אומנם בכותרת מצוין הפרעת קשב וריכוז, אבל לידיעתי זה לא נכון ממליץ גם לפנות למפעילי האתר להוריד את הכיתוב המטעה בכותרת הזו.

לפי דף של האוניברסיטה הפתוחה מת"ל יכול 'להעריך את הסבירות קיום של הפרעת קשב וריכוז'

נ.ב אני לא איש מקצוע מהתחומים הרלוונטיים הללו, כדאי לעשות בירור לפני כן. בהצלחה.

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


האם יש מישהו שיידע להוסיף מעט מידע על העובדים העומדים בראש המרכז? לדוגמה, מי המנכ"ל, מי ראש מדור הציונים וכד'. המידע הזה לא נמצא משום מה באתר המרכז.