שיחה:מקהלה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת מקורת בבקשה בנושא קאפלה

יצרתי ערך ראשוני מאוד, שמישהו ייקח אותו לידיים. Ofeky 6 יולי 2005 21:53 (UTC)

הערך באמת ראשוני, אבל הוא ממצה באופן טוב מאוד את ה"מקהלה" כפי שאנו מכירים (או שלא מכירים). לדעתי אין הרבה מה להרחיב, אלא אם כן מישהו רוצה לתרגם את הערך מאנגלית. Da Hui 00:41, 10 יולי 2005 (UTC)

אם הייתי מחפש חומר על הנושא בתור תלמיד, החומר שיש כאן לא היה מספק אותי, ולפי זה אני שופט. Ofeky 11:51, 10 יולי 2005 (UTC)

נכון... אותי זה מספק בגלל שאני לא תלמיד. אבל אם היית תלמיד, מה היית רוצה/צריך שיהיה כתוב? Da Hui 14:44, 10 יולי 2005 (UTC)

הייתי רוצה שהוא יהיה יותר ארוך, שיהיו בו יותר פרטים על ההיסטוריה, איזה מקהלות, מה היה סגנונם בתקופות אחרות, ועוד פרטים, בעיקר שיהיה יותר מורחב. הקטע שהערך צריך להיות יותר ממה שכל אחד מכיר. Ofeky 18:24, 10 יולי 2005 (UTC)

מספר הקולות[עריכת קוד מקור]

למה נכתב בערך על קיומם של מקהלות בעלות מספר שהוא דווקא כזה או אחר?
אין פורמט קבוע למספר הקולות במהקלה, קחו לדוגמא את היצירה In Ecclesiis של ג'ובאני גבריאלי, יש בה מקהלה (למעשה יותר מאחת, מה שנקרא פוליקורליות, דבר שגם עליו ראוי להרחיב בערך) בת 14 קולות. במאגניפיקט של ויואלי, לעומת זאת, יש מהקלה שלעיתים מחולקת לכמה קולות ובאחד הפרקים שרה כולה קול אחד.

פירוט היתר על פי מספר הקולות מאוד תמוה, ומאוד לא מדויק.

לפי דעתי המידע כאן לא מספיק... יש לפרט יותר על מבנה התיאטרון המודרני על תפקידיו איפה מופיע הבדלים בינו לתיאטרון היווני העתיק ועוד......

קאפלה[עריכת קוד מקור]

קאפלה זו מקהלה ביידיש.

זו לא אותה מילה בשפה שונה, אלא דבר שכמעט ראוי לערך בפני עצמו, הכוונה היא למקהלת חסידים שעומדים בשעת הטיש ושרים משירי החסידות, עוד הרבה יש להרחיב בנושא, אולי שייך לערך הויקיפדי 'טיש' ורק לקשר לשם. מקורות בבקשה - שיחה 14:46, 23 ביוני 2019 (IDT)תגובה