שיחה:מצלול (ספרות)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Amirber בנושא אונומטופיאה

יוליוס קיסר[עריכת קוד מקור]

בלטינית יוליוס קיסר אמר: "Vini Vidi Vici", ולמיטב ידיעתי ה-C הלטינית מתורגמת כ-ק ולא כ-צ', כמו שמו של Cicero - קיקרו, ולכן Vici צריך להיות "ויקי". בברכה, Cast 09:19, 31 יולי 2005 (UTC)

באיטלקית המודרנית מבטאים את האות "c" (אחרי התנועות e,i) כהיגוי צ'. לפי הידוע לי, טענתם של האיטלקים היא, שזהו ההיגוי המקורי של האות "c" , שבו נהגה הלטינית. יש החולקים על הגישה האיטלקית (אין ברשותנו הקלטות, וכפי הנראה כל עם לקח את הלטינית הכתובה אל אופן ההיגוי שלו). לפי הידוע לי, אופן ההיגוי המקורי שנוי במחלוקת, והדבר לא הוכרע ע"י הבלשנים. דני Danny-w 16:17, 31 יולי 2005 (UTC)

שוב באותו נושא -- אפשר להתווכח על אופן הגיית c, אף כי איש לבד מהאיטלקים אינו גורס שיש להגות את הנ"ל כ-צ' ואף ויקיפדיה בערך לטינית גורסת בתוקף שיש להגות את האות ככף דגושה, אבל בוודאי שאי אפשר להתווכח על שיבוש המימרה מיסודה. בלטינית המימרה היא "Veni Vidi Vici" -- היינו, ל"ויני" יש קשר לפו הדוב, אבל לא ליוליוס קיסר. לבד מזאת, בלטינית V נהגה כ-W ולכן יש לכתוב "ווני ווידי וויקי". אורי 14:11, 30 ספטמבר 2005 (UTC)
הבעייה היא שאם נכתוב ככה, רוב הקוראים לא יקשרו זאת לאמרה המפורסמת. אולי הכי נכון יהיה לכתוב את האמרה באותיות לטיניות? רונן א. קידר 14:22, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
אורי, בענין הוו הכפולה לציון W, ראה ויקיפדיה:תעתיק שמות זרים לעברית#ו' בראש מלה, ותבין שיש לכתוב "וני, וידי, ויקי". דוד שי 15:16, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
לדוד -- אתה צודק. וני, וידי, ויקי.
לרונן א. קידר -- מאחר והערך עוסק במצלול ואין כאן עניין של הפנייה איני מבין מה עניין הקישור של אנשים לכאן. חוץ מזה, מדוע עלינו להסתמך לצורך אליטרציה על קטע פסוק לטיני, כשאפשר למצוא טונות של הנ"ל בתהילים? לדוגמה:
אמת מארץ תצמח וצדק משמים ישקף. (פ"ה)

אורי 18:27, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

יללה, לקחתי. רונן א. קידר 17:57, 9 אוקטובר 2005 (UTC)

"מי היבוק כבקבוק יבקבקו"[עריכת קוד מקור]

זכור לי משיעורי ספרות המשפט היפהפה הנ"ל שצוטט מאיזשהו שיר, כדוגמה מובהקת לאונומטופיאה. רק לא זכור לי מי כתב אותו והיכן, וגם לא הצלחתי לגלות אותו ברשת. מישהו יכול לעזור? Noon 14:37, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

"צרצר מצרצר צירצורו שם... " ("לילה טוב" של יהונתן גפן, מתוך "הכבש השישה עשר").

אונומטופיאה[עריכת קוד מקור]

המילה מצלול היא אונומטופיאה, ואונומטופיאה היא (סוג של) מצלול? :) Mind - Blown!Amirber - שיחה 22:24, 15 ביוני 2013 (IDT)תגובה