שיחה:מערכת הרבייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Uziel302 בנושא דיווח על טעות

אומנם, במשפט הראשון, הערך מתיימר לדבר על אברי רבייה בעולם החי, אך! הפלא ופלא, הערך מדבר רק על אברי רבייה אצל בני האדם. האם יש כאן מישהו שיש לו ידע מספק לכתוב על אברי רבייה בחיות שאינן האדם (ואף להרחיק לכת, חיות שאינן יונקים)?

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ישנה חוסר התאמה : בפרק שמדבר על מערכת הרבייה של האישה מצויין שהביצית משתחררת מהשחלה בתהליך הביוץ, מגיעה לחצוצרה ותאי הזרע מגיעים אף הם. הפרייה מתקיימת בחצוצרה. ואילו בערך המסביר על השחלה, מוסבר כי הביצית משתחררת מהשחלה וההפרייה מתבצעת ברחם... יש חוסר התאמה

מקור: דווח על ידי: pwberta@gmail.com 93.172.79.90 21:54, 10 במאי 2014 (IDT)תגובה

צודק. הטקסט בערך שחלה היה תרגום שגוי, תיקנתי אותו. ההפריה מתבצעת בחצוצרות. כפי המופיע בערך חצוצרה (איבר): "אם הביצית מופרית בעת שהיא בתוך החצוצרה, אז בדרך כלל היא משתרשת ברירית הרחם כאשר תא זה מגיע אל הרירית, מה שמסמן את תחילתו של היריון."
במרץ 2006 נכתב הערך שחלה והופיע בו כבר אז המשפט: "הביציות המיוצרות בשחלה נודדות אל החצוצרות ומשם אל הרחם, שם הן ממתינות זמן קצר להפרייה (מפגש עם תא רבייה זכרי). במידה והביצית מופרית על ידי תא זרע היא נדבקת אל קיר הרחם ומתפתחת לעובר בתהליך הקרוי הריון."
נראה שהערך נכתב על בסיס הערך האנגלי, שם הופיעה באותה עת השורה: "In humans, an egg launched from an ovary has to traverse a slight space before entering the fallopian tube and moving gradually down to the uterus. If fertilized, it implants itself into the lining of the uterus and develops as the pregnancy continues."
בתרגום חופשי לעברית: "הביצה נכנסת לחצוצרה וממשיכה בהדרגה לכיוון הרחם. במידה והביצית מופרית על ידי תא זרע היא נדבקת אל קיר הרחם ומתפתחת לעובר בתהליך הקרוי הריון." לא מפורש מתי ההפריה מתבצעת ולכן המשפט תקין אך הוא גרם למתרגם להניח שההפריה מתבצעת ברחם.
הרחבתי כי אני סבור שטעויות תרגום הן נפוצות ביותר בוויקיפדיה העברית, שנכתבת בחלקה הגדול על בסיס מקבילתה האנגלית. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 04:15, 11 במאי 2014 (IDT)תגובה