שיחה:מערכת הקואורדינטות המשוונית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאחר שפנית לפרקליטות, קבל תשובה :-)

אני חושב שכדאי להוסיף שרטוט שבו ניתן לראות את הגדרת הזוויות, להסביר למה בעצם צריך את הקואורדינטות האלה ("בשימוש אסטרונומי" לא באמת אומר הרבה למי שלא מתמצא) ולתת דוגמה או שתיים, עם מספרים ממש. חוצמזה זה בהחלט ערך נחמד, ויהיה עוד יותר נחמד אם תכתוב גם את כל הקישורים האדומים... odedeeשיחה‏ 05:05, 1 פברואר 2006 (UTC)

ידעתי לא הייתי צריך לפנות לפרקליטות. מה יוצא לי מזה? רק עוד עבודה... ;) אוהד ל 05:12, 1 פברואר 2006 (UTC)

לפני שצוללים לפרטים הטכניים, כדאי לתאר את הרעיון הכללי: מקבעים את כדור הארץ בנקודה מסויימת בזמן, ומטילים את מערכת הקואורדינטות הרגילה של הכדור (קווי אורך ורוחב) החוצה אל היקום. (אם כך, כדאי שהערך יתחיל בתזכורת לגבי הפרטים האלה; מהם הערכים הרלוונטיים, ומדוע אין צורך בקואורדינטת המרחק; לשם מה מקבעים; קצת יותר פירוט לגבי הנקודה בזמן). כדאי גם לשכתב את השאר בהתאם (ראשית, כל העסק מתייחס לנקודה מסויימת בחלל שצריך לתאר היכן היא נמצאת; ואז להתחיל עם המרחק. זה הפרמטר החשוב ביותר). להוסיף דוגמא: איפה השמש, למשל? כדאי להסביר גם למה זוהי מערכת הצירים היחידה שמתקבלת על הדעת (עד-כדי סיבוב) - הרי אנחנו צופים בהיטל של הכוכבים על הרקיע ותו לא. עוזי ו. 04:37, 6 פברואר 2006 (UTC)

יש לפשט את הערך[עריכת קוד מקור]

בתור אחד ש"צנח" לערך הזה מהערך של STS-107, הערך הזה נראה לי כמו סינית. כדאי מאד (למי שמבין) לפשט אותו ולהוסיף גרפים אם אפשר ובכלל להסביר את המטרה של המערכת....

--Xyples 00:31, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]