שיחה:מעצבי גופנים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Iorsh, לגבי הציטוט: אז מה? כלומר, אותו קונסטנטין שאגין הוא לא איזה הוגה או סופר שמת לפני עשרות שנים, אלא סטודנט בטכניון, so? זה לא מפחית מהציטוט עצמו.

זה לא קריטי בשבילי. סתם תמהתי...

--The Fool 11:05, 15 פבר' 2004 (UTC)

הציטוט יפה, אבל זאת אנציקלופדיה ולא רומן מעידן הבארוק. חוץ מזה, רוב מעצבי האותיות הם אינם מתמטיקאים.

Iorsh 17:38, 18 פבר' 2004 (UTC)

  1. דונלד קנות יצרן התוכנה לעיצוב גופנים METAFONT ומעצב גופנים רגיש הוא בראש ובראשונה מתמטיקאי, העוסק במדעי המחשב.
  2. לדעתי השם הנכון לערך זה הוא מעצבי גופנים, ולא מעצבי אותיות. מה דעתכם?

דוד שי 18:27, 18 פבר' 2004 (UTC)

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/images/Emo45.gif
Knuth גם כתב את TeX, שלטעמי מגדירה מחדש אסתטיקה טיפוגראפית מהי.

מעולם לא אהבתי את המילה "גופן", אבל אני חושב שאתה צודק.

--The Fool 20:10, 18 פבר' 2004 (UTC)

לגבי ויכוח בין "גופנים" ל"אותיות" - מלכתחילה קראתי לערך "מעצבי אותיות" כי זה מה שמופיע בספרות. אם תעיין בקובץ המאמרים של ד"ר שפיצר "אות היא לעולם" (שדומני כי נמצא בערך גופן, אני בספק אם תמצא ולו שימוש בודד במילה "גופן". לי אישית אין דעה בנושא הזה - אולי "גופן" אפילו יותר טוב כי זו המילה שרוב האנשים מכירים בהקשר זה.

Iorsh 00:11, 20 פבר' 2004 (UTC)

דומני שכיום קיימת הבחנה ברורה בין אות לגופן: אות היא המושג האבסטרקטי, הכללי, של הכלי המשמש להעלאת מילים על הכתב, ואילו גופן הוא המימוש הגרפי הספציפי של האות באחת מעשרות או מאות הדרכים לעשות זאת.
הבחנה דומה קיימת באנגלית, בין letter ל-font. אני מסכים שבספר "אות היא לעולם", כפי שניכר כבר בשמו, לא נעשה כלל שימוש במושג גופן, ועל זאת אין לי אלא לומר שעולמנו ושפתנו השתנו במהלך 23 השנים שחלפו מאז יצא הספר לאור: אף שהמלה "גופן" מופיעה כבר בתלמוד, שימוש נרחב בה החל, כנראה, רק ב-15 השנים האחרונות. דוד שי 03:52, 20 פבר' 2004 (UTC)

מהו סימן־השאלה בין "אוטו" ל"ריהל"?

--The Fool 14:30, 22 פבר' 2004 (UTC)

אני לא בטוח שאכן קוראים לו אוטו (כזכור לי, כך הוא מוזכר איפשהו). ברשימת מעצבים לועזית http://www.schriftenservice-d-stempel.de/rund-um/TypeDesigner.pdf נמצא אלכסנדר ריהל, אבל ייתכן שזה מישהו אחר.

Iorsh 15:01, 22 פבר' 2004 (UTC)

איפה נמצא הספר "אות היא לעולם"[עריכת קוד מקור]

אולי מישהו יודע איפה יכולים לקנות הספר אות היא לעולם?. אני עכשיו באמריקה. אולי תוכלו לעזור לי ע"י כתיבת המספר טל. של המחבר או המו"ל ואני אתקשר עמו. בבקשה!. אשמח לכל תגובה

הספר יצא לאור לפני 23 שנה, בהוצאת משרד החינוך והתרבות, וקניתי אותו במוזיאון ישראל. אתה יכול לנסות בשתי כתובות אלה, אבל אופתע מאוד אם תמצא אותו. דוד שי 15:48, 27 אוק' 2004 (UTC)

תודה רבה!, אבל איזה שתי כתובות?. לא הבנתי מה שכתבת.

כתובת 1: משרד החינוך והתרבות
כתובת 2: מוזיאון ישראל
כתובת 3: ציידי ספרים ישנים, כגון איתמר לוי. דוד שי 20:18, 27 אוק' 2004 (UTC)

עוד הפעם תודה רבה!. אני דר באמריקה ואינני יודע פרטים מהג' כתובות שהזכרת. אני כותב עכשיו מאמר על "יצירת הפונטים בההיסטורי'" שיודפס בשבועון פה באמריקה, לכן אני צריך מאוד זה הספר. אשמח מאוד מאוד אם תכתוב יותר פרטים. (ד"א: אתה הוצאת לאור איזה ספר?, זה מעונין לי, אני רואה שיש לך דרך הכתיבה נפלא!).

נסה כאן: