שיחה:מסילת ישרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קיצור מסילת ישרים[עריכת קוד מקור]

מוזכר במאמר שהרב הוציא קיצור על ספר זה. נראה לי שזה מילים לא נכונות. "מסילת ישרים" הוא התמצות עצמו, ואפילו הרב קוק הפנה אליו פעמים רבות. לדעתי, עדיף להגיד ש"הרב קוק כתב מאמר על המסילת ישרים".

על רעיון זה: אם היינו מייחסים לכל דבר שהרב קוק כתב עליו כקיצור - זה לא היה נשמע טוב (רב שמקצר ספרים). ואפילו הרב בכבודו ובעצמו יצא נגד זה, למרות שבתשובה לנזיר ולבנו הוא הורה להמשיך עם הוצאת כתבי היד שלו ושיחותיו. הרב הוציא גם המון מאמרים על הקבלה, והמון משפטים משם צוטטו בספריו השונים. - אבל, האם מישהו היה מעז לקרוא לו מקצר הקבלה?! (ידוע שכל איש חייב לעבור הכנה ללימוד קבלה).

זה מה שיש לי להגיד. בכל מקרה לא שיניתי כלום.

לא הבנתי את דבריך. (א) לרב קוק יש מאמר בשם "קיצור מסילת ישרים", שכשמו כן הוא: קיצור ותמצות של הספר מסילת ישרים, מספר מלא לשלושה-ארבעה עמודים. (ב) "מסילת ישרים הוא התמצות עצמו" - מה פירוש? תמצות של מה? (ג) איפה התייחסו לכל מה שהרב קוק כתב כקיצור? (ד) רב שמקצר ספרים - זה אמנות לא קלה; יהודים רבים לומדים את "קיצור שולחן ערוך" ואיש לא רואה בזה עלבון למחברו. (ה) אל תחשוש לשנות דברים במאמרים; זו שיטת העבודה כאן ואם השינוי הוא ענייני ומנומק הוא יתקבל בברכה. נתנאל 12:10, 17 אפר' 2005 (UTC)

תודה על ההארות. באמת צדקת. בכל זאת זה "מאמר" (ולא ספר) וטוב שדייקת את זה. תסכים איתי שלפחות בעניין קיצור שולחן ערוך (שהזכרת) זה דבר אחר לגמרי, ויותר נכון לומר שהוא נכתב בחוסר ברירה (אין לכולם זמן ללמוד את כל ההלכות), ועובדה שבמקרים רבים הקצש"ע לא מפורט מספיק כדי לפסוק ולכן מופיעות בו המילים "צריך שאלת רב". אני העדפתי לשנות ולהביא שהרב תקצר את זה "במאמרו" - שבאמת כשמו כן הוא, והוא לא בא כספר תחליפי לספר עצמו (הוא לא כמו הקיצור לשולחן ערוך). סליחה על ההתעסקות בקטנות - פשוט ככה נראה לי.

הלבירינת של סטרה[עריכת קוד מקור]

לדעתי אין מקומו של הקישור הזה כאן. א - מי אמר שדווקא הוא נתן את ההשראה. ב - גן המבוכה מוזכר בשורה אחת בתור משל ואין סיבה להזכירו. דודסשיחה 14:33, 15 במרץ 2007 (IST)תגובה

הסרתי את הקישור.Uziel302 - שיחה 05:18, 22 בנובמבר 2013 (IST)תגובה

ר. נחמן מברסלב[עריכת קוד מקור]

בפתיחה לערך כתוב:

רבי נחמן מברסלב הורה לרוצים להיכנס לעבודת השם ללמוד בספר זה.

האים יש מקור לזה ? (א) למיטב ידעתי חסידות ברסלב לא עודדו את לימוד מסילת ישרים, גם לפי שלא תאם את השקפתם( למשל ראו כאן, בתחתית הדף),(ב) נראה לי, שצריך להיות שר. ישראל מסלנט הוא בעל הדעה המיוחסת כאן לר. נחמן מברסלב. בינתיים, אני משאיר בצריך עיון, ומוסיף תבנית מקור. תמיר 13:46, 26 באוגוסט 2009 (IDT).תגובה

כבר לא מופיע בערך אזכור של רבי נחמן.Uziel302 - שיחה 05:20, 22 בנובמבר 2013 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במסילת ישרים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:08, 18 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במסילת ישרים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:24, 15 ביולי 2023 (IDT)תגובה