שיחה:מכתבי חוסיין–מקמהון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספתי את העובדה כי קיימות 15 איגרות. עופר א. 16:34, 31 ינואר 2006 (UTC)

הייתי רוצה לשים כאן תמונה של השריף חוסין כפי שמופיע על שטר של דינר ירדני אחד, עם הכיתוב: "الشريف حسين بن علي (ملك العرب)" - "השריף חוסין בן עלי (מלך הערבים)". דא עקא שהתמונה מופיעה אך ורק בוויקיפדיה הערבית صورة:JordanPNew-1Dinar-2002.png, והם אפילו לא כתבו "דוגמה" על-גבי השטר, או טשטשו פרטים בעיצוב כדי למנוע זיוף (כך מקובל לגבי תמונות של שטרות שנמצאים במחזור של מדינה כלשהי). לפיכך אני נוטה לחשוב שהם לא העלו את התמונה לשרת באופן חוקי. איך אני יכול לוודא את העניין ולברר אם יש תמונה יותר לגיטימית? ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 10:46, 6 יוני 2006 (IDT)

התבנית אצלם אומרת שאין זכויות יוצרים. אם אתה לא בטוח - שאל אותם; אתה הרי דובר ערבית. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:46, 6 יולי 2006 (IDT)
זה עניין קצת יותר מורכב, כי מדובר בשטר כסף שיש לו ערך, גם בישראל (הוא חוקי בשטחים, ובנק ישראל סוחר בו), ולכן מעבר לזכויות היוצרים של ממשלת ירדן, צריך "לקלקל" את התמונה בצורה בולטת, כדי שאי אפשר יהיה ליצור זיוף. קיוויתי שלוויקיפדיה האנגלית יש גרסה "מקולקלת" כזאת, אבל לא מצאתי שם, ובגרסה הערבית הם פרסמו את השטר כמו שהוא, ואני מסופק מאוד אם זה חוקי. אולי אני אחתוך מתוך תמונת השטר רק את הקטע שבו מופיעה תמונת השריף חוסין עם התואר שלו? נראה לכם שזה יהיה כשר? ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 10:15, 6 יולי 2006 (IDT)
מה הבעיה לכתוב 'דוגמא' בגדול על התמונה? אם אין לך את הידע, תן לי לינק לתמונה ואני אעשה זאת. נדב 10:31, 6 יולי 2006 (IDT)
מישהו כבר העביר את התמונה מוויקיפדיה הערבית לכאן, ושם אותה בערך חוסיין בן עלי. עכשיו הוספתי לינק גם לערך הזה. אני עדיין חושב שכדאי לכתוב SPECIMEN על שני צדי השטר שבתמונה, כי כאמור, מבחינה חוקית השטר תקף ומוכר גם בישראל. אגב, ניסיתי לחתוך מהתמונה רק את דיוקנו של חוסין בן עלי, ולהעלות אותה לשרת, ולא הצלחתי. איך בדיוק עושים את זה? ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 15:20, 6 יולי 2006 (IDT)

ארץ ישראל מוזכרת בעקיפין בהסתייגויות של מקמהון[עריכת קוד מקור]

מקריאת חלק מהמכתבים עולה שארץ ישראל דווקא מוזכרת כ"שטח שממערב למחוזות דמשק, אל-חמה, חומס וחלב", ויש הסתייגות בריטית מפורשת מהכללתן בממלכה הערבית שקיווה השריף חוסין להקים. נראה, אם כן, שאין סתירה בין הצהרת בלפור לאגרות חוסין מקמהון. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 01:30, 6 יולי 2006 (IDT)

תודה![עריכת קוד מקור]

תודה רבה, עזר לי רבות לחזרה למבחן באוניברסיטה. 95.86.92.152 17:06, 4 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

לא מצויין כי חוסיין סרב לחתום על ההצעה[עריכת קוד מקור]

'טקסט מודגש'הגבולות המצוינים במאמר מטעים היות ושטחי ארץ ישראל אינם מצוינים ככאלו שניתנו לחוסיין ובנוסף אם משרטטים את הגבולות מצפון לדרום מהמחוזות שניתנו בסוריה (חמה) אז שטחי א"י המנדטורית אינם נכללים בהצעה בנוסף הכותב לא ציין פרט חשוב שבעוד שהסכם סייקס-פיקו והצהרת בלפור נחתמו על ידי גורמים בממשלת הוד מלכותה אז מכתבי מקמהון היו מסמכי כוונות של הנציב במצרים שהוא דרג נמוך יותר והכי חשובה העובדה שחוסיין לא רצה לחתום על ההצעה יש לציין במאמר כי אלה היו מכתבים והם לא נחתמו על ידי חוסיין לכן במחילה, עלי להעיר כי הכותב אינו מציג את כל העובדות וגישתו הפוליטית אינה מאוזנת 46.117.11.209 12:53, 7 במאי 2013 (IDT)תגובה