שיחה:מיתני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש פה סתירה מסוימת בפסקה האחרונה עם מה שכתבתי בקרב קדש#רקע וגורמים לפרוץ מעשי האיבה. אשמח לדעת אילו מקורות שימושו בעת כתיבת הערך. אני התבססתי בעיקר על הספר מהוצאת אוספרי והקישורים החיצוניים המפורטים בערך. יש סתירה מסוימת גם עם הכתוב בהאימפריה החתית. הערך השני לא נכתב על ידי, אבל הוויקיפד שכתב אותו הבין לא רע בתולדות האזור. גילגמש שיחה 09:06, 10 יולי 2006 (IDT)

הפסקה השניה לקוחה מן הערך אשור, והפסקה השלישית לקוחה מן הערך גויי הים. אדון צבעון 17:04, 11 יולי 2006 (IDT)
קטע שיש לבדוק את נכונותו: "מיתני - ממלכה חורית ששכנה בצפון מסופוטמיה על אחד מיובלי נהר חבור, ובשלב מסוים חדרה לשטחי סוריה וארץ ישראל".
הקטע מבוסס על דברי ד"ר רבקה רביב וד"ר ישראל רוזנסון המובאים באתר זה. אדון צבעון 17:13, 11 יולי 2006 (IDT)
או קיי, תודה רבה. יש בעיה עם הפסקה שמדברת על גוי הים. לא יתכן שהם הרסו את ממלכת מיתני כי היא לא הייתה קיימת כבר בזמן קרב קדש ופלישת גוי הים באה אחרי קרב זה. גילגמש שיחה 20:52, 11 יולי 2006 (IDT)
אני אשמח אם תקח על עצמך את הטעון תיקון. אני מתרשם שהידיעות שלך בנושא זה, עולות בהרבה על שלי.
בערך על האימפריה החיתית כתוב שמלך חיתי הרס את ממלכת מיתני, ואילו בערך אשור כתוב שזהו מלך אשורי, אם יש כאן סתירה, יש לישבה. בברכה. אדון צבעון 00:58, 12 יולי 2006 (IDT)
הסתירה נובעת מכך שהערכים נכתבו על ידי אנשים שונים. עד כה אף אחד לא התפנה לעריכה מסיבית של התקופה הזאת. עד כמה שאני זוכר, אין פה טעות כי מיתני נפלה בגלל אשור וממכלת החתים ביחד. כל אחד תקף מצד אחר והם נפלו. נראה לי שאמור להיות לי איזה ספר על הנושא. גילגמש שיחה 07:01, 12 יולי 2006 (IDT)