שיחה:מיצר (מושב)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שם היישוב[עריכת קוד מקור]

הישוב בגולן קרוי "מצר" בצירה. הישוב קרוי על שם הנחל שהוא קרוי עם שם מצר היבשה הנמצא שם - אם הולכים לפי האקדמיה, לדבריך לא צריך יוד. בעברית כנראה כולם טועים וכותבים עם יוד - וזה ההסבר לגוגל - אז אחידות - אם הולכים לפי גוגל צריך גם לכתוב "מיצר ים" - 12 מופעים - בדיוק כמו "מצר ים" - 15 מופעים (כאשר ההפרש הוא בדיוק הערך עליו אנו דנים בגוגל). אתר האינטרנט שאליו אני מפנה באתר כותב אמנם "מיצר" אבל השם הרשמי - כפי שהוא מופיע בספר שבו אני נעזר לצורך כתיבת הערכים - הספר המתיחס גם למקור כל שם ושם הוא "מצר". אני משנה חזרה. Deroravi 12:43, 9 מאי 2005 (UTC)

אתה טועה, והספר שאתה מחזיק טועה, ורק חבל לי שכל פעם צריך להעביר את הערך מחדש. אני מקווה שעכשיו נגיע לסוף הדרך. הקיבוץ ברמת הגולן קרוי "מיצר", כך כותבים את שמו אפילו בכתיב מנוקד, והנחל שלידו קרוי "נחל מיצר". ראה את השמות המנוקדים במקור המוסמך ביותר, מפה של המרכז למיפוי ישראל (אי אפשר לתת קישור ישיר למפה, אך ראה מפות בקנה מידה 1:100,000, אזור טבריה). כיוון שגם בכתיב מנוקד השם נכתב "מיצר", ברור שגם בכתיב מלא ייכתב שמו "מיצר", וכללי הכתיב המלא העוסקים במילה "מצר" אינם רלבנטיים כאן. הקיבוץ בשומרון קרוי "מצר", כך בכתיב מנוקד וגם בכתיב חסר ניקוד (גם זאת תוכל לראות במפה). הוספתי בגוף הערך קישור גם לאתר "מפה", שגם הוא בר סמכא בעניין זה, וכותב "מיצר". החזרתי את הערכים לשמותיהם הנכונים מיצר (קיבוץ) ומצר (קיבוץ), ואני מבקש שלא תערוך כל שינוי בשמם. אני משער שמקור הטעות שלך הוא ספרו של מיכה לבנה. קורה שגם בספרים נופלת טעות, והבעיה הידועה היא שאי אפשר לתקנם, אבל זה בלתי נסבל להתעקש על טעות כזו ולהנציח אותה. דוד שי 14:02, 9 מאי 2005 (UTC)
המפה לא קריאה לחלוטין, ויכול להיות שגם בה נפלה שגיאה. אני יודע מהספר שמקור שם הישוב הוא בנחל ומקור שם הנחל בתופעת הטבע שעל פי כללי האקדמיה כתובה בכתיב חסר. אני חושב שדי טפשי לאמר שהישוב "מיצר" כרוי עם שם "מצר יבשה". ונראה לי שדווקא המפה שגוייה ולא הספר. אני לא אעביר את הערך בינתיים אבל אני לא מסכים איתך - ואני ארצה לראות אסמכתה יותר טובה (שמדברת על שם היישוב ומקורו וכתיבו, אחרת אני חושב שיש להעביר את הערך Deroravi 16:51, 10 מאי 2005 (UTC)
המפה מספיק קריאה כדי לראות שכתוב בה מיצר, וכמובן שביכולתך להשיג מפה מודפסת, קריאה יותר. בידי יש גם מפה של הוצאת מפה, ואף בה קרויים היישוב והנחל "מיצר". ההסבר לשם היישוב פשוט מאוד: הוא קרוי כך על שם נחל מיצר הסמוך לו (הנחל היה שם לפני הקמת היישוב). עכשיו נותר לי להסביר את שם הנחל, וזאת אעשה בערך העוסק בנחל. לפני הסבר, גוגל נותן 549 תוצאות לחיפוש נחל מיצר, ורק תוצאה אחת לחיפוש נחל מצר. מובן שתוכל להחזיק בדעתך ולומר "כולם טועים", אבל אני ממליץ שלא תנהג כך. דוד שי 17:52, 10 מאי 2005 (UTC)
אני לא אומר כולם טועים - אני מפנה למקור שמסביר את השם - ולגבי שם הנחל - מסביר גם אותו. אתה לעומת זאת מפנה לגוגל, שם כתוב "מיצר יבשה" היינו דבר דגוי בעברית. אין לי בעיה שהכל יהיה בכתיב מלא, ועד שהגעתי לכתוב פה לא ידעתי ש"מצר ים" צריך לכתוב בלי יוד. ולדעתי כל ההפנייות בגוגל הינן שגויות. אני לא אשנה את שם הערך אולם בתוך הערך אני אתעקש ששם הערך יהיה נכון. Deroravi 08:42, 11 מאי 2005 (UTC)
עלי להודות שסבלנותי פקעה ביחס לעקשנותך. שמו של הקיבוץ הוא "מיצר". אני מפנה לא רק לגוגל, אלא גם למפות מהמקורות המוסמכים ביותר בישראל לעניין זה. העובדה שיש בגוגל גם שגיאה כמו "מיצר יבשה" אינה הופכת את כל ההפניות בגוגל לשגויות. קביעתך "ולדעתי כל ההפנייות בגוגל הינן שגויות" מציגה אותך באור עגום במקצת. השם "מיצר" הוא כתיב תקין בעברית, בדומה ל"מיתר", ובנוסף לו ישנה המילה "מצר". כל אחת מהן נכונה בפני עצמה. המקור שבידך טועה, והעמדתי מולו מקורות רבים שיבהירו זאת. היישוב קרוי על שמו של נחל מיצר וזהו. אין צורך להסביר כאן את מקור שמו של נחל מיצר, בשביל זה קיים הערך נחל מיצר. אבקשך לא לעסוק יותר בעניין שם הקיבוץ, ובפרט לא לשנותו, גם לא בגוף הערך. דוד שי 09:03, 11 מאי 2005 (UTC)
אני מפנה אותך לדבריך שלך בשיחה:מצר - לגבי הכתיב הנכון - טרחתי ובדקתי ואתה צודק - צריך לכתוב מצר בלי יוד - ולכן עקשנותי בעניין שם היישוב - אחרי שאתה שכנעת אותי אני לא אשנה את דעתי שוב - ולכן גם כאן שם הישוב הקרוי על שם תופעה גיאוגרפית הוא מצר ולא מיצר. ואני רוצה לצטט גדולים ממני (אתה במקרה זה) שאמרו: "מבחן גוגל אינו רלבנטי, משום שהוא מראה שרבים הטועים, ותו לא. דוד שי 04:47, 21 נוב' 2004 (UTC) " Deroravi 09:16, 11 מאי 2005 (UTC)
אכן "מצר" (תופעה גאוגרפית) יש לכתוב בלי יו"ד, אבל "מיצר", שמם של הקיבוץ והנחל, יש לכתוב עם יו"ד, משום שאפילו בכתיב מנוקד הוא נכתב כך. אלה שתי מילים נפרדות, ולכן אין להקיש מאחת על האחרת. יפה שציטטת את דעתי על מבחן גוגל, ובכל זאת, פער כה בולט כפי שהוצג במקרה זה, 549:1, צריך לעורר בך מחשבות, שאולי כאן לא כל הציבור טועה. האסמכתא שלי היא המרכז למיפוי ישראל והוצאת מפה, שני גופים שהתמחותם ופרנסתם על מיפויה של ארץ ישראל, ולכן ניתן לסמוך עליהם. דוד שי 09:27, 11 מאי 2005 (UTC)

הנה דעתי (מיכה לבנה) בנדון: 1. השמות נקבעים על ידי ועדה ליד משרד ראש-הממשלה, חברי הועדה הם מומחים הן בלשון והן בידיעת ארץ-ישראל. הם נוהגים למצות את כל הנימוקים בעד ונגד לפני שהם קובעים הלכה. 2. ובכל זאת מותר לחלוק על החלטות הועדה, לערער עליהן, להתווכח אתה ולנסות לשכנע אותה. 3. המרכז למיפוי ישראל נוהג להקפיד הקפדה יתרה על קבלת קביעותיה של ועדה זו, ואפשר לסמוך עליו. 4. ועתה סופסוף לעניין: המילה מיצר נכתבת בכתיב מנוקד ללא יו"ד אחרי המ"ם. ואילו בכתיב בלתי מנוקד -- מוסיפים יו"ד. יש בכך משהו מטעה ומבלבל, הטבוע בעצם הבעייתיות של השפה העברית: מיצר ביחיד מנוקד בצירה מתחת למ"ם, אבל ברבים -- מצרים -- בשוא! כך שהקורא המתרגל לקרוא בכתיב מלא מיצר נוטה להעביר זאת גם ללשון רבים: מיצרים, מה שהוא טעות באורח חד-משמעי. 5. לסיכום: נדמה לי שראוי לכתוב מצר ללא יו"ד בטקסט מנוקד, ובמיתר ביו"ד בטקסט לא מנוקד. אם במפות זה לא כך -- אני מאמין כי זה תואם את החלטת הועדה, שהיא הקובעת. אבל אם כך הרי לדעתי ההחלטה מוטעה, ואנסה לשכנע לשנותה. ובינתיים אפנה בשאלה לידידי יהודה זיו, חבר הועדה ומומחה בזכות עצמו, לשמוע את דעתו. הוא נוהג לענות מהר, כך שבקרוב יותר הסבך. מייק (מיכה לבנה)

מייק, תודה על התשובה המהירה. אני מחכה לתשובה הנוספת. דוד שי 15:05, 11 מאי 2005 (UTC)

אוכלוסין[עריכת קוד מקור]

הורדתי את המשפט "בישוב חיים כ- 80 תושבים מהם 6 ילדים (כ-11 משפחות) (1993)". עשיתי זאת משתי סיבות:

  • נתוני אוכלוסין בני 11 שנה הם מידע עתיק מדי.
  • המידע בלתי סביר בעליל. 80 תושבים ב-11 משפחות הם 7 נפשות בממוצע למשפחה. איך מגיעים לכך עם 6 ילדים בכל היישוב כולו? דוד שי 17:52, 10 מאי 2005 (UTC)
נתונים משנת 1993 הם היחידים שיש כרגע וזה עדיף על כלום, שנית, רוב "ערי הבירה" בעולם בויקיפדיה (אני כתבתי את מרבתי הערכים אז אני יודע) הם בעלי נתונים בני כמה שנים אם לא יותר - ועדיין עדיף לכתוב שבשנה מסויימת היו X תושבים מאשר לא לכתוב כלום. והחישוב שלך שגוי - כי יש גם רווקים - ולכן המספר הגיוני. Deroravi 08:39, 11 מאי 2005 (UTC)
אציין בגוף הערך שבנוסף למשפחות יש גם רווקים, כדי לסלק את אי הבהירות. דוד שי 09:03, 11 מאי 2005 (UTC)

מדוע ההפניה משיחה:מצר (קיבוץ)? לא יותר חכם להפנות מיתוך השיחה כרגע המצב מבלבל Hidro 15:25, 17 ינואר 2006 (UTC)

ההפניה בוטלה. דוד שי 06:07, 18 ינואר 2006 (UTC)

היאחזות נח"ל[עריכת קוד מקור]

הכתבה בדבר מאוגוסט 1981 כותב שהכוונה היתה להקים היאחזות נח"ל, אבל בהתעקשות של התק"ם היא הוקמה ישירות כיישוב, שתוחזק בידי גרעינים שונים. ייתכן שזו הסיבה למנייתה בערך של היאחזות נח"ל. עדירל - שיחה 16:00, 13 בנובמבר 2014 (IST)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

לפי הכתבה הזאת, אתרים רשמיים ולא-רשמיים נוספים ולפי הערך עצמו היישוב אינו קיבוץ אלא מושב, כדאי לשנות את שם הערך בהתאם. –Dork105 - שיחה 00:25, 26 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה

אולי פשוט מיצר (יישוב)? יוניון ג'ק - שיחה 12:47, 29 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה
אפשר, אבל מקובל בערכים על מושבים לכתוב בסוגריים (מושב) ולא (יישוב). היות ומיצר הוא מושב כדאי לפעול לפי הנוהג. –Dork105 - שיחה 18:39, 29 בספטמבר 2018 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במיצר (מושב) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:29, 18 בנובמבר 2022 (IST)תגובה