שיחה:מונק (סדרת טלוויזיה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Lostam בנושא כדאי

מה שם השחקן? שאלוב או שלהוב? דורית 00:35, 11 בפברואר 2008 (IST)תגובה

שאלה טובה. התלבטתי לא מעט לפני שבחרתי בשאלוב, ואין לי כל ביטחון שצדקתי. שמו באנגלית Shalhoub. בעברית זה יכול להיכתב שאלוב, שהלוב, שאלהוב ואולי גם שאלהאוב. אם למישהו יש תשובה מוסמכת, גם אני אשמח לדעת. --Lostam 15:17, 11 בפברואר 2008 (IST)תגובה

אחרי שצפיתי שוב בראיונות שמופיעים ב-DVD של העונה הראשונה, אני חושב שהדרך הכי נכונה לכתוב את שמו של השחקן היא טוני שלהאוב. ערכתי את הערך בהתאם. Lostam - שיחה 17:39, 19 באפריל 2008 (IDT)תגובה

הסבר לשינוי קל בערך[עריכת קוד מקור]

הטקסט במקור תחת "עלילת הסדרה"

אדריאן מונק סבל מטורדנות כפייתית כבר מילדותו. יש לו אח בשם אמברוז ואח חורג בשם ג'ק ג'וניור (הנקרא על שם אביו של מונק). בפרק הראשון של העונה השלישית, "מר מונק כובש את מנהטן", מצוין כי גילו של מונק הוא 45. מן הפרק השמיני בעונה החמישית, "מר מונק פוגש את אביו", ניתן להסיק שגילו של מונק הוא 47.

מונק היה בלש מבריק במחלק הרצח של משטרת סן פרנסיסקו, עד שאשתו טרודי נרצחה בפיצוץ מכונית מסתורי ב-1997. מותה של אשתו גרם למונק להתמוטטות עצבים. הוא התפטר מהמשטרה, הסתגר בביתו וסירב לצאת במשך 3 שנים. בעזרתה של האחות המטפלת שרונה פלמינג הוא הצליח סופסוף לצאת מביתו, והחל לשמש כיועץ חיצוני למשטרה במקרי רצח מסובכים. פקד לילנד סטוטלמייר ופקח רנדי דישר נעזרים במונק בכל פעם שהם נתקלים בקשיים או במבוי סתום בחקירות שלהם. תשומת לבו האובססיבית של מונק לפרטים מאפשרת לו להבחין בכל חוסר התאמה קטן, לזהות דפוסי פעולה וליצור הקשרים שאחרים מתקשים למצוא. במקביל לחקירות השוטפות, מונק ממשיך כל הזמן לחפש מידע הקשור למותה של אשתו - המקרה היחיד שהוא לא הצליח לפתור.

בעונה השלישית, שרונה מחליטה להינשא מחדש לבעלה לשעבר, ועוברת לגור בניו ג'רזי. החל מהפרק ה-10 בעונה השלישית מחליפה אותה בתפקיד העוזרת של מונק נטלי טיגר, ברמנית לשעבר ואם חד-הורית לילדה בת 11.

שיניתי:

אדריאן מונק, גבר בשנות הארבעים לחייו, היה בלש מבריק במחלק הרצח של משטרת סן פרנסיסקו, עד שאשתו טרודי נרצחה בפיצוץ מכונית מסתורי ב-1997. מותה של אשתו גרם למונק להתמוטטות עצבים. הוא התפטר מהמשטרה, הסתגר בביתו וסירב לצאת במשך 3 שנים. בעזרתה של האחות המטפלת שרונה פלמינג הוא הצליח סופסוף לצאת מביתו, והחל לשמש כיועץ חיצוני למשטרה במקרי רצח מסובכים. פקד לילנד סטוטלמייר ופקח רנדי דישר נעזרים במונק בכל פעם שהם נתקלים בקשיים או במבוי סתום בחקירות שלהם. תשומת לבו האובססיבית של מונק לפרטים מאפשרת לו להבחין בכל חוסר התאמה קטן, לזהות דפוסי פעולה וליצור הקשרים שאחרים מתקשים למצוא. במקביל לחקירות השוטפות, מונק ממשיך כל הזמן לחפש מידע הקשור למותה של אשתו - המקרה היחיד שהוא לא הצליח לפתור.

ציון שמם של אחיו, כמו כן הסבר לגילו אינם רלבנטיים כאן, כך גם לא מה קרה או לא קרה לשרונה בעונה השלישית. הפסקה באה להסביר את הרקע לסדרה, ולכן שיניתי גם את הכותרת ל"רקע". ספק אם יש מקום לכתוב על עלילת הסדרה, ואם כן, לא באופן מקוטע ולא ברור שכזה.

Gridge ۩ שיחה 13:16, 19 באפריל 2008 (IDT).תגובה

נניח שאני מקבל את העריכה שעשית אתמול בלילה, אבל היום בצהריים ביצעת עריכה נוספת ומחקת את המשפט על החלפתה של שרונה בנטלי. בתור מעריץ מושבע של הסדרה, שצפה בכל 72 הפרקים שלה, אני יכול לומר לך שתפקיד העוזרת של מונק, שמשמשת כיד ימינו, הוא תפקיד מרכזי בסדרה, והגעתה של נטלי לסדרה במקומה של שרונה הייתה נקודת מפנה חשובה בסדרה. מי שמכיר את הסדרה יודע זאת, ומי שלא מכיר את הסדרה - כדאי שיקרא את הפסקה הזאת ויידע. שיחזרתי את הפסקה על שרונה ונטלי לסוף החלק של הרקע. את הפרטים על גילו של מונק ועל אחיו הוספתי לחלק הטריוויה של הערך. מאחר וכתבת שהשינויים שביצעת הם לא עקרוניים, אני מבקש שתכבד את תרומתי לערך ולא תערוך אותו מחדש. חג שמח, Lostam - שיחה 17:07, 19 באפריל 2008 (IDT)תגובה

מקובל עליי. ‏Gridge ۩ שיחה 17:46, 19 באפריל 2008 (IDT).תגובה

כדאי[עריכת קוד מקור]

  1. להוסיף על "סדרת הבת" על מונק בצעירותו [1].
  2. להוריד את פסקת הטריוויה.

עדיאל09:36, 23 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

הוספתי את המידע מהכתבה לערך. לא ידעתי על כך, כנראה בגלל שטרם הספקתי לראות את הפרק ששודר שלשום בארה"ב. תודה.
לגבי פסקת הטריוויה: ראשית, כפי שמצויין בדף המידע אליו קישרת, זוהי המלצה ולא מדיניות מחייבת. אכן, ישנם ערכים רבים שבהם פסקת טריוויה אינה מתאימה, אך ישנם ערכים בהם היא כן יכולה להתאים ולהוסיף מידע על נושא הערך. אם תביט ברשימת הערכים שכתבתי עד היום, תגלה שמתוך העשרות רק באחד או מקסימום בשניים יש פסקת טריוויה. יכולתי לשנות את הכותרת ל"הפקה" כפי שמקובל בערכים על סרטים וסדרות, אבל זו סתם סמנטיקה. לסדרה זו, משום מה, יש מעריצים רבים שיש להם OCD (כן, גם אני...), והם אוהבים לרדת לפרטים . Lostam - שיחה 17:46, 23 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

אולי כדאי להוסיף סתירות בעלילה[עריכת קוד מקור]

למשל בפרק "מונק הולך למוסד הסגור" נאמר שמונק אלרגי לעגבניות בעוד בהמשך הסדרה הוא אוכל עגבניות

עוד סתירה לוגית בפתיח הראשון של הסדרה, מונק יוצא מהדירה אבל חוזר כדי להפוך מטרייה שתלויה הפוך משאר המטריות. היות ויש לו אישיות כפייתית לא ייתכן שמלכתחילה הוא תלה ככה את המטריה.