שיחה:מוליך עצבי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נראה לי שהמשפט "המוליכים העצביים הם אלו המאפשרים העברת מסרים בין תאי המוח, ולפיכך כל דיון במקורותיה העצביים של ההתנהגות האנושית חייב להתמקד בהם." מופרז ביותר (במקרה הטוב).

זה כמו לומר שכל דיון על איך המחשב עובד, צריך להתמקד בתכונות פיזיקליות של מוליכים למחצה.

אני מציע למחוק אותו כליל.

אבל חוץ מזה כל הכבוד על ההשקעה eman


למרות שעשיתי תיקון קטן במשפט הזה אני עדיין לא מרוצה ממנו. אני חושב שאפשר לערוך דיון שלם על המקורות העצביים של ההתנהגות האנושית בלי לדבר על הנוירוטרנסמיטורים. למשל אם הוא ברמה של ארכיטקטורה של רשתות נוירונים.

ואם כבר מזכירים, האם יש הבדל בין נוירון לתא עצב? או שזה ממש תרגום? למרבה הבושה אני לא יודע את זה... eman



רצוי ליצור קישור מערכים אחרים לערך זה, כרגע הוא יתום. דוד שי 19:47, 4 מרץ 2004 (UTC)

חולק על דעתך[עריכת קוד מקור]

הסכמתי עם הערתך הקודמת, אבל אני חושב שהתיקון שעשיתי מספיק. אי אפשר להבין כיצד תאי עצב מעבירים אינפורמציה זה לזה בלי להבין מה עושים הנוירוטרנסמיטרים. ברור שאספקטים אחרים בפעילותם כן אפשר להבין.
למעשה, בכל דבר ניתן לומר על כל פרט קטן, שלא ניתן להבין בלעדיו את המכלול בשלמותו. אבל המשפט הזה בא להדגיש לקורא, שאולי לא שמע קודם לכן על מוליכים עצביים יותר ממילים ספורות, שהתפקיד שלהם הוא מרכזי ועצום.

וכן, נוירון הוא המילה הלועזית לתא עצב.

לאיזה קטגוריה יש לשייך ערך זה וערכים היוצאים ממנו (כגון סרוטונין): ביוכימיה? נירולוגיה? אנטומיה? דוד שי 12:27, 30 ספט' 2004 (UTC)

הסרת התוספת על נוירוטרנסמיטרים וסמים[עריכת קוד מקור]

בשינוי הזה הוספה פסקה על סמים שלדעתי מטעה ומיותרת, מה גם שהמקור שהובא לסימוכן הוא מאתר מסחרי. היו כתובים שם דברים כמו: "סמים הם קבוצה מיוחדת המסוגלת..." - קבוצה של מה? מתוך ההקשר ניתן להבין שסמים הם מוליכים עצביים כשהם לא. כנראה הכוונה הייתה לחומר פסיכואקטיבי, אבל הניסוח מאוד מבלבל. כמו כן, כל מה שנכתב שם על דרכי הפעולה כתוב בצורה יותר אמינה ומסודרת בערך עצמו ולכן אין טעם בכפילות. ממליצה למחוק את הפסקה Chenspec - שיחה 15:33, 7 ביולי 2018 (IDT)תגובה

הפסקה הזו הייתה במקור בערך רקמת עצב, ברור שלשם היא אינה שייכת לכן העברתי אותה לכאן. אם היא לא מוצאת חן בעיניך מצידי אפשר למחוק או אם תואילי לחלופין לנסחה בצורה מתאימה. חסר תקנהשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשע"ח • 23:50, 7 ביולי 2018 (IDT)תגובה
סבבה, כמו שכתבתי קודם - אין בה מידע רלוונטי שלא כתוב כבר בצורה טובה יותר בערך עצמו. מחקתי אותה והוספתי קישור לחומר פסיכואקטיבי ב"ראו גם", למי שירצה לקרוא על הנושא בצורה מסודרת יותר Chenspec - שיחה 08:44, 8 ביולי 2018 (IDT)תגובה