שיחה:מה שהצב אמר לאכילס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת נוי בנושא מודוס פוננס

ערך נהדר. גדי, בקישור שנתת יש תיאור אחר של התנאים, שנראה כמו תרגום גרוע. מה דעתך? גמר טוב, אחיה פ. 18:30, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

תצטרך לפרט יותר. מה בדיוק התיאור האחר? גמר חתימה טובה גם לך. גדי אלכסנדרוביץ' 19:16, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

בקישור החיצוני התנאים היו:

(A) דברים שהם שווים לאותו הדבר שווים האחד לשני.

(B) שני הצדדים של המשולש השווים לאותו הדבר – שווים אחד לשני.

(Z) שני הצדדים של המשולש שווים אחד לשני.

אצלנו:

A) דברים השווים לאותו דבר, שווים האחד לשני.

B) שני הצדדים של משולש זה שווים לאותו דבר.

Z) שני הצדדים של משולש זה שווים האחד לשני.

אצלנו זה נראה בסדר מבחינת ההמשך; בקישור החיצוני נראה לי שיש בעיה קלה. B צריך להיות אמירה: "שני הצדדים של המשולש שווים לאותו דבר", ולא טענה (שלדעתי מוכלת ב-A), שאם הם שווים לאותו הדבר אז הם שווים.

מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי. זה די מבלבל. על כל פנים, השאלה היא לא על הערך, אלא על הקישור החיצוני. לילה טוב, אחיה פ. 20:46, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

אתה צודק. כשכתבתי את הערך שמתי לב לזה בעצמי, ותרגמתי בעיקר מהמקור האנגלי בגלל זה את הטענות ("The two sides of the Triangle are things that are equal to the same."). אני תוהה מה אפשר לעשות בנידון - האם לכתוב אזהרה שהתרגום לא משהו? האם להוריד את הקישור לחלוטין? האם לכתוב תרגום עצמאי, להעלות לאינטרנט ולקשר אליו? גדי אלכסנדרוביץ' 21:00, 13 אוקטובר 2005 (UTC)
להסיר את התרגום לעברית, שהוא לא משהו. אם אתה רוצה לתרגם, בוויקיטקסט ישמחו לאחסן את התרגום שלך. אם אינך רוצה לתרגם, הקורא העברי יאלץ להסתפק במקור האנגלי. דוד שי 21:19, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

מודוס פוננס[עריכת קוד מקור]

אני חושש שעל פי ההיגיון הקרוליאני לא יספיק להוכחת הטענה, שכן, על פיו, "אם X אז Y" + "x" מתקיים+ "אם 'אם X אז Y' ו'x מתקיים' אז Y מתקיים". יש רק שתי דרכים לפתור את הטיעון של קרול: אחת היא להגיד שחייבים להוסיף מעט אינטואיציה לתמהיל, והשנייה- לטעון (ואני מאמין בזה) שהגרירה הלוגית נובעת ישירות מהגדרתן של המילים, ולכן עליו לקבל את חוק הזהות והכל נובע ממילא (אם הוא לא מקבל אותו, אין לי מה להגיד לו). נוי - שיחה 19:46, 16 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

דוגמא פשוטה יותר[עריכת קוד מקור]

לפי הבנתי ישנה שאלה אחרת ופשוטה יותר מאשר הגדלים והמשולשים 1) לכל האריות יש 4 רגלים 2) לחתול שלי יש 4 רלגים ולכן 3) החתול שלי הוא אריה

כמו כן בספר "אליס בארץ הפלאות" משתמשת הציפור באותו הגיון 1) כל הנחשים אוהבים ביצים 2) אליס אוהבת ביצים ולכן 3) אליס היא נחש