שיחה:מדעי הרוקחות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Ben-Natan בנושא תחום רפואי או פרא-רפואי?

לא ברור מהו ההבדל בין "רוקחות" ובין "מדעי הרוקחות". לפי הכתוב בערך, החלוקה היא כזאת:

  • מדעי הרוקחות
    • רוקחות
    • פרמקולוגיה
    • כימיה תרופתית

אבל לא כתוב כלום על מהי בעצם הרוקחות. נא להבהיר. Pixie 03:25, 14 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

הבלבול קיים גם במציאות...--גלנוס 23:39, 14 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

הפרדה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להפריד את מקצוע הרוקחות שיהיה בערך רוקח ממדעי הרוקחות שישארו כאן,--גלנוס 00:05, 15 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

תודה על העריכה, רק לא הבנתי למה הורדת את המשפט "בישראל ניתן ללמוד רוקחות באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטה העברית." שלך --גלנוס 17:38, 30 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

שתי סיבות. ראשית, כפי שמוזכר אצלנו לעתים קרובות, אנחנו ויקיפדיה העברית ולא הישראלית, כך שאין להדגיש נקודות ישראליות (למרות שהעניין שנוי במחלוקת). מסיבה זו בלבד לא הייתי מוריד את המשפט; יותר מציק לי הנושא שהעליתי בשיחה:פרמקולוגיה, ושעדיין לא זכה לפתרון, אפילו לא מרוקח מדופלם כמוך. כתבת בערך שרוקחות עוסקת בצורות המתן של התרופות, אך ברור לי ולך שבאוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטה העברית לומדים לא רק את זה, אלא גם פרמקולוגיה וכימיה תרופתית ונושאים נוספים. אז מה ניתן בדיוק ללמוד בשני מוסדות אלו, רוקחות או מדעי הרוקחות? אסור לנו להטעות את הקוראים.
עצם העובדה, אגב, שלתוכניות הלימודים בשני מוסדות אלו קוראים "רוקחות" מעידה במקצת על כך שאולי רוקחות = מדעי הרוקחות, לא? גם ויקיפדיה האנגלית קצת חולקת על ההירכיה שלך, וטוענת שפרמקולוגיה בעצם אינה נחשבת לחלק ממדעי הרוקחות. מדעי הרוקחות באנגלית זה Pharmacy, והתחום העוסק בצורות המתן זה Pharmaceutics (לפיכך גם הבינוויקי שהוספת ברוקחות שגוי), ואתה מנסה לתרגם אותם לעברית באמצעות אותה המילה, מה שמוביל לבלבול הגדול, לדעתי. יש לשקול לפתוח ערך פרמצבטיקה, מילה המוזכרת 43,000 פעמים בגוגל.
לסיכום, אציין שכל הערכים שלנו העוסקים בהגדרת מדעי הרוקחות רזים מאוד, והייתי שמח מאוד אם נתמקד יותר בהרחבתם ופחות בחלוקתם לעשרות ערכי משנה העוסקים בתתי-תחומים מעורפלים. אנא בזמנך החופשי עשה מעט סדר ופתור את הסוגייה שתיארתי לעיל. אזי אולי לא אתנגד לציין היכן ניתן ללמוד מה. בברכה, Pixie 23:27, 1 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
א. לא כתובה מלה משלך בדף שיחה:פרמקולוגיה, ב. למה הטון הציני ? ג. אני מבין מדבריך שאם אעבוד כמו שצריך לא תתנגד לדעתי?, דעתך תלויה בקצב העבודה שלי ??? , אני משתמש חדש, זמני מוגבל, ישנו בלבול בעברית בין התחומים מה לעשות, עברית שפה קשה! מדעי הרוקחות כוללים שלושה תחומים עיקריים: רוקחות - חקר צורות המתן, כימיה תרופתית, ופרמקולוגיה ככה זה.
היות ולא קיבלתי את דעתך לגבי אנציקלופדיה ישראלית או עברית אני מחזיר את המשפט

בברכה --גלנוס 17:22, 2 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

  • אופס, התכוונתי לדף זה, כאן למעלה.
  • אין טון ציני. את "רוקח מדופלם" לקחתי מדף המשתמש שלך, כמובן, וכתבתי בחיבה; סליחה אם זה יצא אחרת.
  • לא הבנתי כלל וכלל היכן ציינתי משהו בקשר לקצב העבודה שלך. גם אין כאן "התנגדות לדעתך", הרי אין לנו כאן כל ויכוח ממשי, נכון?
  • אני מסכים שעברית שפה קשה, אבל הצעתי פתרון (לתרגם Pharmaceutics כ"פרמצבטיקה"). זה יפתור חלק מהבלבול. לא כתבת מה דעתך.
  • המשפט שהחזרת עדיין מטעה את הקוראים, כפי שהסברתי. כתוב בו שבישראל לומדים כאן ושם רוקחות, אך ברור שלא לומדים שם רק את "חקר צורות המתן", אלא את כל מדעי הרוקחות. האם ברורה ההטעייה?
  • אם לא קיבלת את דעתי לגבי אנציקלופדיה ישראלית מן הראוי שתעלה איזשהו טיעון נגדי, לא? לא מקובל סתם לשחזר את העריכה ולהימנע מדיון. אם אחרי דיון תשכנע אותי, הרי שאחזיר את המשפט בעצמי. ככה מתנהגים בוויקי. בברכה, Pixie 23:58, 3 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
טוב אני חושב שגאלוס פתרה לנו את הבעיה, תודה לך גאלוס --גלנוס 12:08, 5 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תחום רפואי או פרא-רפואי?[עריכת קוד מקור]

תודה. Ben-Natan - שיחה 00:32, 23 במאי 2013 (IDT)תגובה

כסטודנטית לרוקחות אני מוצאת את הערך בעיקר מבלבל ולו רק בשל המשפט בסוף,שממנו משתמע [לפחות לי] שחוקרים הם פרמקולוגים ולא רוקחים ולעומת זאת רוקחים מוגבלים לבתי המרקחת. שתי ההנחות אינן נכונות.