שיחה:מגדים (כתב עת)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך נראה לא אובייקטיבי מהסיבות הבאות, יש למחוק את הדברים הבאים או לחילופין להסביר בערך למה הם כן ראויים להופיע בו:

  • "המאמרים המתפרסמים ב"מגדים" עוברים ביקורת ועריכה קפדניות, שנועדו לשמור על הרמה הגבוהה של ההוצאה. בין המגרעות המעטות של כתב העת ניתן להצביע על הסתמכות מצומצמת מדי של חלק מכותביו על ספרות מחקר לועזית. מצד שני, הדבר מאפשר הבעת רעיונות מקוריים וחדשניים ללא תלות במסורות המקובלות (בצדק או שלא בצדק) בעולם המחקר הבינלאומי." - על סמך מה אלו המגרעות המעטות האם זו כתיבה אובייקטיבית?
  • "כתב העת "מגדים" הוא "קריאת חובה" לכל העוסקים בניתוח ספרותי של המקרא או בפרשנות יהודית קלאסית", מי פירוש"קריאת חובה"? הוא חובה בלימוד אקדמאי?
  • "את הגליונות האחרונים של "מגדים" אפשר למצוא גם באולמות הקריאה של הספריות האוניברסיטאיות הגדולות, כמו "בית הספרים הלאומי" או הספריה המרכזית באוניברסיטת בר-אילן, וגם בספריות קטנות יותר." לפי החוק שני עותקים מכל ספר/עלון מועברים ל"בית הספרים הלאומי" ואם מדובר בעלון מוכר (כמו שמבואר בתחילת הערך) ברור שהעלון נמצא במקומות הללו, מה המידע הזה מוסיף לערך? כרם יהושע 12:12, 6 דצמבר 2005 (UTC)


תשובה לנקודה השלישית: כמדומני, לא כל כתבי העת המגיעים ל"בית הספר הלאומי" מועברים לאולם קריאה, חלקם מגיעים ישר למרתף. כך, אין באולם קריאה כתבי עת כמו "מדע פופולרי" או "לאשה".

תשובה להערה שניה: "קריאת חובה" = "קריאה מועילה וחשובה". נסח את המשפט מחדש, את תרצה.

תשובה להערה ראשונה: כתב העת הזה הוא "חצי-מדעי", אבל אין סיבה לרדת עליו בפומבי, כשאשפר להעביר ביקורת סמויה. כל מי שרואה, שאין בו הסתמכות על מחקרים לועזיים ושהוא "שומר על איזון" בין דת ומדע, מבין את הרמז. מצד שני, באמת אפשר למצוא שם מאמרים מעניינים ושווה להכיר אותו. ושוב, אם בא לך - נסח את המשפט מחדש (קודם תצטרך לעיין בכמה גליונות של כתב העת הזה, כמובן).

--Yevgeniy Y. Zingerman 12:45, 6 דצמבר 2005 (UTC)

לגבי בית הספרים הלאומי עדיין אם מדובר בעלון רציני (כמו שביארת לפני כן בערך) זה די ברור שהוא יגיע לאולם קריאה ומידע כזה בערך זה רק ניסיון להקנות לו יוקרה והמידע ברור גם ככה, לגבי "קריאה מועילה וחשובה" אם לא מדובר בחשיבות אקדמאית/הלכתית/פרסום מחייב במקום זה דווקא (בדומה לרשומות) אין שום צורך ואף יש בזה הטיה לכתוב שהעלון "חשוב" אם העלון לא חשוב הוא פשוט לא נשאר כערך. אין סיבה לרדת עליו בפומבי ואין סיבה לשבח אותו בפומבי (אלא אם כן מדובר בפרסום) מספיק לציין שיש לו מתנגדים ולציין את המגרעות בלי לציין "רבות" או "מעטות" המטרה היא לתת אינפורמציה לא קידום מכירות (ולא, אני לא צריך לקרוא אפילו עמוד אחד מכתב העת הבעיה היא הצגת דעה אישית כאובייקטיבית ולזה התכוונתי ואין לי מטרה להציג את עמדתי האישית שלזה אני זקוק לקריאת העלון)כרם יהושע 13:48, 6 דצמבר 2005 (UTC)

הסרתי את המשפט "את הגליונות האחרונים של "מגדים" אפשר למצוא גם באולמות הקריאה של הספריות האוניברסיטאיות הגדולות, כמו "בית הספרים הלאומי" או הספריה המרכזית באוניברסיטת בר-אילן, וגם בספריות קטנות יותר". כפי שציין כרם יהושע, זהו משפט מיותר.

משעשע למדי המשפט "בין המגרעות של כתב העת ניתן להצביע על הסתמכות מצומצמת מדי של חלק מכותביו על ספרות מחקר לועזית. מצד שני, הדבר מאפשר הבעת רעיונות מקוריים וחדשניים ללא תלות במסורות המקובלות (בצדק או שלא בצדק) בעולם המחקר הבינלאומי". תארו לעצמכם שהמשפט נאמר לא על חקר המקרא, אלא על חקר הפיזיקה, למשל. באנציקלופדיה, חופשית ככל שתהיה, אי אפשר להציג את הבוּרוּת כיתרון, ורעיונות חדשניים ומקוריים ניתן להביע גם כאשר יש ידע רחב. הסרתי את המשפט.

הסרתי גם את דבר המפרסם: "כתב העת "מגדים" הוא "קריאת חובה" לכל העוסקים בניתוח ספרותי של המקרא או בפרשנות יהודית קלאסית; המתמחים בהיבטים אחרים של מחקר המקרא יכולים להסתפק בקריאת העמוד הפותח של כל גליון, שם מוצגים נושאי המאמרים המתפרסמים בו", אם כי שקלתי דווקא להרחיבו במשפט: מייבשי פרחים ימצאו בו תועלת רבה, במיוחד באביב. דוד שי 23:35, 6 דצמבר 2005 (UTC)

ברכות למוהל:-) כרם יהושע 23:45, 6 דצמבר 2005 (UTC)

מוזר לי המשפט על תורת התעודות, כבר בגיליון השני פורסם מאמר על תורת התעודות, לא העזתי לערוך את זה. באתר האינטרנט של המכללה יש מפתח מאמרים שאמור להתעדכן תדיר, כרגע האתר לא עובד אצלי, אני מקווה שמחר אוכל להוסיף קישור.

http://www.herzog.ac.il/main/megadim/37MF.doc בעצם, אין טעם להוסיף את הקישור אם יש כבר אחד לאתר המכללה.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במגדים (כתב עת) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:10, 13 באפריל 2023 (IDT)תגובה