שיחה:מבוא לאהבה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת 35 of May בנושא סיפור בלשי

סיפור בלשי[עריכת קוד מקור]

שלום רב,
כתבתי ערך מפורט, כשאני מסתמך על פר גינט, המפורט גם כן, שנבחר כערך מומלץ.
הערך הוא סיפור בלשי, לצד היותו רומן רומנטי, ויש צורך בפרטים כדי להבין את סופו.
משפט כמו "תמי לא רצתה לתת להילה מוצץ" נראה חסר משמעות, אבל הילה לעסה את שמלת שרי משום שלא היה לה מוצץ, וכך הכירו עמי ושרי.
גם התנהגות שרי לאורך כל הסיפור רלוונטית לסופו. מדוע חטפה מעמי את כרטיס הביקור שלה? למה לא איפשרה לו לקרוא את הניירות הממורקרים שחשב שהם על הפילוסוף קאנט? למה נבהלה כשעמי שאל אותה אם היא באה הרבה לארוחות בוקר במלון, אחרי שאמרה לו שהיא עובדת בסחר בינלאומי? למה אמרה לו שחייה מסובכים? מה כבר יכול להיות מסובך אצל בחורה כמוה? מדוע חששה מאריאל? גם השיחה בין שפרה ובין החבר הפסיכיאטר שלה רלוונטית להבנת התנהגותו של אריאל. מדוע חיפשה שפרה מבחן במזכירות?
חלקים מהספר לא כללתי, כמו בקשת טללית משפרה לאחזקת רכב, שסורבה, ובקשתה מעמי להעביר לה רשימת נוכחות של הסטודנטים בשיעורים, שסורבה גם כן בנוכחות אדווה בכיתה. סוף הסיפור מבהיר את הקשר בין טללית לאדווה, והחלקים שהושמטו בערך מסבירים את איבתה לשפרה ולעמי.
את פרופסור רוביק הרשקוביץ לא הזכרתי, ואינו נכלל ברשימת הדמויות. כך גם אמה של תמי. העו"ד של עמי מוזכר פעם אחת, אף על פי שביטל את השעיית עמי, אך גם זה לא מוזכר. העוזרת הרוסית בבית אביה של שרי בקושי מוזכרת, ועובדי המסעדה שבה אכל עמי עם מאיר אינם מוזכרים כלל.
תייגתי את שלומית קדם מהחממה, והיא יכולה לכתוב כאן על טקסט שאינו נראה לה. מוצע להמתין לסיום הערך, על מנת שאפשר יהיה להעריך רלוונטיות. מאישיחהערכי דימה 23:55, 7 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

בהיעדר תגובה כאן, כתבתי גם בשיחה:אדריכלות יפנית#אדריכלות אירופאית. מאישיחהערכי דימה 16:47, 9 בדצמבר 2023 (IST)תגובה