שיחה:לקטולוז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת Virant בנושא תיקון קישורים

הערות לערך[עריכת קוד מקור]

  1. עברית: יש להחליף כל מונח שאינו בעברית במונח העברי. למשל: פרקטיקה קלינית => שימוש רפואי.
  2. מינוחים מקצועיים: הויקיפדיה היא אנציקלופדיה שמיועדת לציבור הרחב, שלא בהכרח מכיר את המינוחים המקצועיים. לפיכך, כאשר משתמשים במונח מקצועי, יש לקשר אליו את הערך בויקיפדיה (אם קיים) או לתת הסבר קצר מה משמעותו. למשל: תסיסת לקטולוז => תסיסת לקטולוז. שימי לב שיש לבצע זאת רק פעם אחת - במופע הראשון של המונח בערך.
  3. הערך הוא "על זמני" - צריך שהוא ישאר נכון גם בעוד 20 שנה. לכן כל התייחסות לזמן הווה צריך להחליף בהתייחסות כללית. למשל: לפי הסטנדרטים של היום => לפי הסטנדרטים של ראשית המאה ה-21
  4. ויקפדיה אינה מדריך (לא לתרופות ולא לשום דבר אחר) ולכן אין לנסח משפטים כהנחיות, בטח ובטח לא לכתוב מה מותר ומה אסור. למשל: מותר להשתמש בה במשך שבועיים לכל היותר => מקובל להשתמש בה במשך שבועיים לכל היותר.
  5. תחביר עברי: זה נושא קצת יותר מורכב, אבל מפורט בצורה נפלאה בדף ויקיפדיה:לשון. צר לי, אבל צריך להכיר את הכללים ולתקן את הערך על פיהם. למשל: במעי הגס, הלקטולוז מפורק לחומצות אורגניות על ידי חיידקים המצויים במעיים => במעי הגס מפורק הלקטולוז לחומצות אורגניות, על ידי חיידקים המצויים במעיים.

בהצלחה! עמית - שיחה 15:55, 4 במרץ 2024 (IST)תגובה

תודה רבה
~ Samsonaשיחה 16:13, 4 במרץ 2024 (IST)תגובה
היי,
שוב תודה על ההערות, תיקנו את הנתונים ואת המלל לפי הייעוץ שלך.
נשמח אם תוכל להוציא את הערך ממצב טיוטה.
תודה Mazal567שיחה 13:30, 7 במרץ 2024 (IST)תגובה

תיקון קישורים[עריכת קוד מקור]

שלום, בפסקה תופעות לוואי מופיע פעמיים קישור שגוי לדף הפירושונים גזים:

  • הביטוי "נפיחות מגזים" מקושר באופן שגוי לשני ערכים: "נפיחות" מפנה לנפיחה, ו"גזים" מפנה לדף הפירושונים. יש לתקן זאת. נראה שבמצב זה מוטב לבטל את הקישור הראשון, ואת השני להחליף בנפיחה או לבטל (מה גם שכאב בטן מופיע מיד אחריו וגם הוא מכסה חלק מהמשמעות הרצויה).
  • את הקישור השגוי השני גזים יש לבטל (גם אם היה נכון, אין צורך לקשר יותר מפעם אחת, ועוד באותה פסקה).

תודה, ‏Virant‏ (שיחה) 17:52, 23 במרץ 2024 (IST)תגובה