שיחה:למך בן מתושלח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת 79.179.32.12 בנושא למך ולא למך

אני מציע להכין ערך על הדורות בין אדם לנח ולרכז שם את מתושאל מתושלח ירד וכל שאר נציגי הדורות. אלא אם רוצים 14 ערכים של שורה אחת.

התקיים דיון בנושא זה, והיה מי ששיכנע אותנו שלכל אחד מהם ניתן לכתוב ערך ראוי. אני מקווה שיבוא יום ושטר זה ייפרע. דוד שי 03:51, 30 ינואר 2006 (UTC)

איך הערך הזה הגיע להיות המשמעות הראשית של למך?![עריכת קוד מקור]

ממש לא ברור לי איזה שיקול הוביל לשים את למך בן מתושלח כמשמעות הראשית של "למך" בעוד למך בן מתושאל נדחק למשמעות משנית.
בן מתושלח מוזכר במקרא בסך הכל כעוד שם אחד מרשימת שמות ארוכה של אישים שלא נאמר עליהם דבר פרט לאשר למי נולדו, את מי הולידו, וכמה זמן חיו- שלא בשונה מקינן, מהללאל, ירד, או שאר בלתי-ידועים שזכו להזכר בויקיפדיה אך ורק בחסד היותה אנציקלופדיה ללא מגבלות מרחב, שיכולה להרשות לעצמה ערכים בני שורה גם על דמויות שוליות במקרא.
בן מתושאל הוא דמות בולטת הרבה יותר, העומדת בפני עצמה, יוצר השירה הראשונה הנזכרת במקרא, שגם זכה להתיחסות נרחבת במדרשים.
אני חושב שצריך להעביר את הערך הזה לשם "למך בן מתושלח" ואז להעביר את הערך "למך בן מתושאל" ל"למך". הייתי עושה את זה בעצמי, אלא שאני לא יכול לעשות את ההעברות הללו ללא סמכויות של מפעיל מערכת. אני אשמח אם אחד ממפעילי המערכת החביבים יסכים לבצע את ההעברה בשבילי. טיפש ט"ו בשבטשיחה 15:45, 5 ביולי 2007 (IDT)תגובה

אני מתנגד. היותו של למך בן מתושלח אביו של נח, ואחד מעשרת הדורות שמאדם ועד נח, בהחלט נותנת לו את החשיבות הראשית. לפרטי גיל ההולדה וגיל הפטירה, כמו גם לאזכור בספר דברי הימים, זכה למך בן מתושלח, מה שלא זכה למך ממשפחת קין. בברכה, ינבושד.
למך בן מתושלח אכן ראוי להיות זכור בתור היותו אביו של נח, אבל למך בן מתושאל זכור בשל מעשיו שלו-עצמו. הוא מופיע בסיפור המקראי כדמות העומדת כשלעצמה, לא רק כשם ברשימת יוחסין. בין למך שראוי להזכר בזכות נח, לבין למך שראוי להזכר בזכות למך, אני חושב שיש יותר עניין לקוראים בשני.
בכבוד רב, טיפש ט"ו בשבטשיחה 16:23, 5 ביולי 2007 (IDT)תגובה
הוויכוח כאן מלמד שאין פירוש ראשי, ולכן לא ארחיק לכת עד להצעתו של טיפש ט"ו בשבט, אך אין לי ספק שיש ללכת לקראתו ולהפוך את למך לדף פירושונים. דוד שי 19:44, 5 ביולי 2007 (IDT)תגובה
פשרה נאה. עשיתי כן. בברכה, ינבושד.
אני עדיין חושב שבן מתושאל צריך להיות הפירוש הראשי לערך, אבל אני אקבל את הפשרה.
בכבוד רב, טיפש ט"ו בשבטשיחה 13:57, 9 ביולי 2007 (IDT)תגובה
אני חולק עליך - התנ"ך עצמו מבליט את למך בן מתושלח (כן בדברי הימים יש התעלמות מוחלטת משושלת בית קין). בברכה, ינבושד.

למך ולא למך[עריכת קוד מקור]

יישר כוח, עזרתם לי מאוד בלימוד עת למדתי על 2 הלמכים... ולא ידעתי אם זה אותו למך או לא, ומימלא נתעוררה השאלה לגבי מס' שנותיו 777 מדברי למך הראשון "כי שבעתיים יוקם קין ולמך שבעים ושבעה" 79.179.32.12 21:45, 13 באוקטובר 2012 (IST)תגובה