שיחה:לכידות אוכלוסייה קוהרנטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת טוקיוני בנושא הערות השופטים בתחרות הפיזיוויקי

לכידות ולכידה[עריכת קוד מקור]

השימוש במונח לכידות כאן הינו שגוי, שכן הוא המונח העברי ל-Coherence (קוהרנטיות). המונח הקרוב ל-Trapping הוא לכידה, אם כי ראוי לחשוב על מונח מדוייק עוד יותר. בנצי - שיחה 12:16, 24 במרץ 2014 (IST)תגובה

הערות השופטים בתחרות הפיזיוויקי[עריכת קוד מקור]

מתוך דו"ח שופט המשנה בתחרות הפיזיוויקי -

  • ההסבר בתחילת הערך עונה על הדרישות הכלליות מהסבר פתיחה: קצר ותמציתי, מכיל הסבר אינטואיטיבי, ומתמקד בעקרונות הכלליים בלבד.
  • הווקטורים העצמיים שמחושבים במאמר מתאימים להמילטוניאן שבו כל איברי האלכסון מתאפסים. אבל במאמר מוסבר שבתדירות התהודה הדו-פוטונית מתקיים , וזה לא מאפס את האיבר האחרון באלכסון, רק את שני הראשונים. אם האיבר האחרון באלכסון לא מתאפס, לא ייתכן שלווקטורים העצמיים לא תהיה תלות בסטייה של תדירות השדה. בגלל שהווקטורים העצמיים במאמר לא תלויים בסטייה, אז כל איברי האלכסון בהמילטוניאן מתאפסים.
  • שלמות - חייב שיהיה במאמר את התדירויות העצמיות (הערכים העצמיים) של ההמילטוניאן. צריך לרשום שההמילטוניאן הוא בקירוב RWA, וכן לציין שההמילטוניאן מנוסח במערכת המסובבת בתדר הלייזר ולא בתדר האטום.
  • רצוי שההמילטוניאן ייפתר קודם במקרה הכללי יותר, שבו האיבר השלישי באלכסון לא מתאפס, ורק לאחר הפתרון הכללי להציג את המקרה הפרטי שבו כל תדרי השדות מסונכרנים עם תדרי המעבר של הרמה המעוררת.
  • רצוי שיוצג גם ההמילטוניאן כפי שמנוסח במערכת המסובבת בתדר האטום (מבלי לפתור אותו).
  • בהירות - הניסוח בהיר באופן כללי, למרות שאפשר לנסח מספר דברים באופן אחר. דוגמא אחת בולטת היא למשל הניסוח: ״כאשר הפרש התדירויות בין שני השדות האופטיים זהה... וכו׳ ״, ניסוח זה לא ממש ברור, אפשר להחליף בניסוח כגון: ״כאשר תדירות השדות האופטיים מתאימה לתדרי המעבר בין הרמות התחתונות לרמה המעוררת, אז וכו' ..."
  • נגישות - לקהל הרחב זה מתאים במידה מועטה, אבל זה לא מפתיע בשביל ערכים בתחום הזה. לפיזיקאים המאמר מתאים במידה סבירה. אם ההמילטוניאן ייפתר במקרה הכללי יותר וגם התדירויות העצמיות יופיעו אז הוא יתאים במידה רבה.
  • מקורות - יש רק מקור אחד ומבחינה עקרונית יש שם תיאור ופתרון של המערכת, אבל צריך לציין במאמר את העמודים הרלוונטיים בספר (עמוד 189 והלאה). בנוסף לכך, בספר ההמילטוניאן והרמות מוגדרים בצורה שונה במקצת מאשר במאמר, זה כמובן אינו משנה את ההתנהגות הפיזיקלית אבל זה כן משנה את ניסוח ההמילטוניאן, ההצגה של הווקטורים העצמיים והפתרון הסופי. בגלל שיש רק הפניה אחת, עדיף שההגדרות של ההמילטוניאן במאמר יתאימו להגדרות בספר. אם לא, אז כדאי להביא הפניה נוספת לספר עם הגדרות זהות למאמר. זה מקל מאוד על הקורא שרוצה להרחיב בחומר.

בברכה, טוקיוני 13:46, 10 באפריל 2014 (IDT)תגובה