שיחה:לולאה (תכנות)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת יוניון ג'ק בנושא שינוי שם

בדיקות תוכנה[עריכת קוד מקור]

הורדתי את הפסקה:

דוגמה מורכבת יותר שאפשר ליישם באמצעות טכניקה זו, היא אוטומציה של בדיקת תקינות תוכנה, כמו כלי בדיקה שמאפשרים בדיקת אוטומציה של עבודה עם שרתים וממשקי משתמש, כמו למשל בתוכנת הבדיקות Mercury WinRunner, שמאפשרת לבצע סימולציה של חלק קטן מהסיטואציות של ממשק משתמש של תוכנות, בכדי לבדוק באגים ובעיות בתוכנה.

הסיבה לכך היא פשוטה, הבעיה המרכזית בבדיקות תוכנה איננה הבדיקות של מצבים רגילים בהם לולאה יכולה לעזור אלא דווקא של מצבי קצה. מצבי קצה מעצם טבעם אינם ניתנים להגעה (לפחות בכוונה) ע"י לולאה. אי לכך, הנוסח הנ"ל הוא מטעה. טרול רפאים 21:21, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

אני לא יודע מה מטעה בנוסח, ונראה לי שההתעקשות שלך להוריד את הפסקה חסרת טעם. ישנם כלי בדיקות רבים שיעילים במצבים רבים ועובדה שחברות תוכנה ומהנדסי QA שעיקר ענינם הוא התמחות בכלים הללו, מעידים על חשיבות העניין. לא כתוב שהכלים מתיימרים לפתור את כל הבעיות. ולגבי דירוג הבעיות בבדיקת תוכנה לא כולם יסכימו איתך. ואם יש לך הסתייגות לגבי נוסח מטעה, זוהי לא סיבה להוריד את הפסקה אלא לתקן אותה כהבנתך. והדיון בעיקרו אמור בכלל להיות במקום אחר בערך בדיקת איכות תוכנה ולא כאן. בסך הכל זאת היתה אמורה להיות דוגמה לכלי בדיקה אוטוטיים שעושים שימוש בלולאות. --אפי ב.שיחה • 21:59, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
אוקיי, אני אסביר את הנושא הזה. מה שעושים עם כלי בדיקות אוטומטיים הוא איננו לולאה במובן שזה מופיע כאן. בכל פעם שמשנים את התוכנה (אפילו קצת) צריך לבדוק את כל הבדיקות (או לפחות את הקריטיות שבהן) שוב פעם בשביל לבדוק ששום דבר לא "נדפק" בתוכנה (תאמין לי שזה קורה לא מעט בתוכניות גדולות שהבעיות צצות בחלקים אחרים לחלוטין של התוכנה. לדוגמה שינית את ההדפסה והקריאה מה-DB לא עובדת, למה? כובע). זה ההבדל בין לולאה "לוגית" (שמופעלת ע"י בני אדם) ללולאה "פיזית" (שהיא למעשה נושא הערך). אי לכך הסיבות למחיקה הן:
  1. הדוגמה איננה שייכת לסוג הלולאה הנכונה.
  2. הדוגמה מטעה לחשוב שזה מה שעושים בבדיקות ולכן לא נכונה.
אני מקווה שעכשיו זה יותר ברור. טרול רפאים 17:59, 3 אוגוסט 2005 (UTC)

מה ההבדל בין לולאה לסתם תוכנה?[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי אלו תוכנות הן לא לולאות. יאיר ח. 16:46, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

רוב התוכניות מכילות לולאות שעובדות רוב התוכנית (למשל מדיה ויקי מכילה לולאה הממתינה לבקשות של הוויקיפדים), אבל לא כולן, למשל תוכנת הגיבוי של ה-Data base איננה מכילה לולאה כזאת אלא מבצעת את הפעולה ומסתיימת (אף על פי שהשמירה עצמה מתבצעת בלולאת foreach). טרול רפאים 18:50, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

ללולאה (תכנות). לא משמעות ראשית. יוניון ג'ק - שיחה 17:50, 10 ביולי 2021 (IDT)תגובה