שיחה:כפייה בכריתת חוזה (משפט עברי)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם מעוף, משפט עברי בוויקיפדיה, של הקליניקה למשפט עברי בפקולטה למשפטים, באוניברסיטת בר-אילן, בחסות תוכנית תייגר למשפט העברי.


שינוי שם[עריכת קוד מקור]

כפייה בכריתת חוזה (משפט עברי) נראה לי שם יותר מתאים, במיוחד כשניתן להתבלבל עם אכיפת החוזה. משה כוכבי - שיחה 16:41, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

תודה @משה על הצעתך.
אני מודה שהתלבטתי עם עצמי על שם הערך לפני כתיבתו, שיהיה ברור אך כמה שפחות מסורבל. לדעתי השינוי המוצע אינו מתאים משתי סיבות:
א. הערך בא להשלים את הזווית של המשפט העברי על נושא מסוים בחוק הישראלי וכמו שהסעיף בחוק מוגדר כפייה בחוזה לדעתי כדאי גם כאן.
ב. אכיפת חוזה היא למעשה כפייה של חוזה, ואילו כפייה בחוזה היא כשיש סעיף\ים עם מאפיין של כפייה בחוזה שאינם בהכרח מצטמצמים לשלב הראשוני של הכריתה, כך שהשינוי יכול ליצור בלבול אחר במקום החשש לבלבול שאתה מעלה. נכון שהחלק הארי של הערך עוסק בכריתת החוזה, אך הערך עוסק גם במחילה על חוב, או פשרה על גבייתו שעולה בשלב מתקדם יותר, כך שאין צמצום דווקא לשלב הכריתה.
אשמח לשמוע את דעתך. Aviadhr - שיחה 09:22, 23 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
תודה על תגובתך המנומקת @Aviadhr.
א. אין הכי נמי, וכבר פתחתי דיון שינוי שם בדף שיחה:כפייה (חוזה). מוזמן להצטרף לדיון גם שם.
ב. גם הסכם פשרה או מחילה נחשב לכריתת חוזה, אפילו שהוא מתבסס על כריתת חוזה קודמת. לכן כל הערך עוסק בכריתת חוזה. אגב, בחוק הישראלי זה ברור שכפייה היא אחת מהטענות לפגם בכריתה של החוזה.
בברכה, משה כוכבי - שיחה 10:20, 23 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
מכיוון שהדיון פה כבר התחיל ושם לא, מציע לנהל דיון אחד כאן ולהשליך ממנו גם על הערך הכללי (כמובן עם הפניה לפה), שכן אין הבדל בין הערכים בתוכן הדיון. אני מנסה לכוון לשם הערך שרוב הסיכויים שאותו יחפשו המתעניינים בתחום, ולא שיצטרכו להגיע אליו בדרכים עקיפות. אני אשמח לשמוע דעות אחרות על השם היעיל והנכון לערך.
מתייג את בעלי הידע במשפטים: Lostam, ‏YR on wiki, ‏MoriCher, עלי, משה כוכבי, יחיאל הלוי, נח אמיתי, באלדור, איש עיטי, פעמי-עליון, מטרונום Aviadhr - שיחה 11:29, 23 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
בעד דוד שי - שיחה 17:11, 24 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
@העיתונאי המנטר, אולי אני לא בקיא מספיק בנהלים, אבל אני די תמהה על קצב והתנהלות שינוי השם. @משה כוכבי הציע הצעה באופן מנומק, אני התנגדתי (לדעתי באופן מנומק גם כן) והצעתי שבעלי עניין יביעו את עמדתם. שום טענה אחרת לא הועלתה ומשתמש אחד הצביע בעד והופ השם שונה. ככה הדברים עובדים? אני לא מצליח לראות שהיה פה דיון והחלטה על שינוי השם. ועוד שההחלטה שינתה גם את השם בערך הישראלי המקביל, ללא דיון שם בכלל (הצעתי לדון פה על שני הערכים התקבלה בשתיקה). אשמח להבין מה אני מפספס. Aviadhr - שיחה 21:33, 27 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
תמיכה של שני עורכים בשינוי לעומת התנגדות של עורך אחד. לצערי מספר המשתתפים בדיוני שינוי שם הוא קטן, והחלטות מתקבלות לא פעם על חודו של קול. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:08, 27 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכפייה בכריתת חוזה (משפט עברי) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:59, 16 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

תוקן. Aviadhr - שיחה 17:46, 16 בנובמבר 2022 (IST)תגובה