שיחה:כפולה משותפת מינימלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת יוניון ג'ק בנושא איחוד עם הערך מכנה משותף

לטעמי ההרחבה במקרה זה רק גורעת עלומים 21:07, 25 פברואר 2006 (UTC)

תוכל לפרט? גדי אלכסנדרוביץ' 21:31, 25 פברואר 2006 (UTC)

כן. ההרחבה הסיטה את המוקד מההגדרה של המושג לדוגמה פרטית (ולטעמי לא כל כך חשובה) של השימוש בו, וזה פשוט מטעה.עלומים 22:09, 25 פברואר 2006 (UTC)

אפשר להוסיף עוד כמה דוגמאות ולהכניס תחת הסעיף "דוגמאות" אם לדעתך זה מעביר את המוקד (לדעתי זה לא). לדעתי חשוב מאוד להבין איך המושג קשור למציאות, והשימוש הזה הוא שימוש שעושה כל מי שלמד חשבון ברמה של בית ספר יסודי, ולא רק כאלו שמתעסקים עם אלגברה מופשטת. גדי אלכסנדרוביץ' 05:58, 26 פברואר 2006 (UTC)

דוגמה כבר יש: הכפולה המשותפת של 6 ו21. דומני שמה שאתה רוצה להוסיף זה "שימושים". הבעיה בטקסט כפי שהוא כתוב כרגע היא שמהדוגמה עברת הישר לשימושים בלי להזהיר את הקורא. אם אתה מתעקש להוסיף שימושים, תוסיף אבל דאג להפרדה ברורה יותר.עלומים 06:23, 26 פברואר 2006 (UTC)

הסברים מסובכים, בעיה חוזרת בכול הערכים המדעיים[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שבמקום להקל על הקוראים כול הערכים המדעיים משתמשים בהסברים מסובכים, לדוגמה אפשר לפשט את "מציעת הכמ"מ" ל: כדי למצוא את הכפלה המשותפת אפשר לכתוב את המספרים זה לצד זה, ולחלק אותם במספר הראשוני (גורם) הקטן ביותר שמחלק אחד מהם או את שניהם, כשמיספר שאינו מיתחלק לגורם יורד שורה ומחכה לתורו. ממשיכים לבצע את החילוק כך עד שכל המספרים הגיעו ל1, ואז מכפילים את כל הגורמים, לדעתי הסבר כזה יהיה קל יותר להבנה מההסבר הנוכחי במיוחד לקוראים הצעירים שלומדים את זה (מצטער אם זה לא נכון אך עבר הרבה זמן ממתי שסיימתי תיכון) 13:57, 19 במרץ 2013 (IST)

כלי להדגמת רקורסיה[עריכת קוד מקור]

int gcd(int a, int b) {
    return b == 0 ? a : gcd(b, a % b);
}

int lcm(int a, int b) {
    return a * b / gcd(a, b);
}


37.60.46.35 12:18, 4 ביולי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:27, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

איחוד עם הערך מכנה משותף[עריכת קוד מקור]

לא רואה סיבה לא לאחד. יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה מה דעתכם? יהודי מהשומרון (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

יש מקום לשני ערכים. כמו במקרים דומים, אפשר לנצל את העובדה שיש כאן מושגים דומים שלאחד מהם שם אלמנטי (מכנה משותף) ולשני כללי (כפולה משותפת מינימלית) כדי לכתוב על אותו עניין מזוויות שונות. מצד שני התוכן הנוכחי אינו מצדיק הפרדה, ואפשר לאחד עד שמישהו יכתוב את כפולה משותפת מינימלית. עוזי ו. - שיחה 11:10, 17 ביולי 2019 (IDT)תגובה
נגד חזק . בויקפדיה האנגלית יש שני ערכים נפרדים ומורחבים. איחוד שני הערכים לאחד יגרום לאבדן הבינוויקי וכתוצאה מכך - פגיעה בידידותיות למשתמש של גולשי ויקיפדיה העברית, ששולטים גם בשפה האנגלית, שמעוניינים במידע על אחד משני הנושאים האלו, אך לא מסופקים ממה שיש בויקיפדיה העברית כרגע. אני לא רואה שום טעם לאחד את הערכים כעת, רק בשביל להרחיב אותם בעתיד. יש להחליף את התבנית {{איחוד}} בתבנית {{להשלים}}. יוניון ג'ק - שיחה 18:45, 19 ביולי 2019 (IDT)תגובה