שיחה:כמעט כל (מתמטיקה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

ומה עם "כמעט בכל מקום" almost everywhere (=בתת קבוצתה שמשלימתה היא ממידה אפס). נעשה בערך נפרד או נכניס לפה? --Harel 19:31, 12 ספט' 2004 (UTC)

אני מכיר את הערך הזה רק מטופולוגיה בינתיים, יש לו שימושים יותר נרחבים? (מכלליות ההגדרה אני מניח שכן) - קרוב לודאי שכדאי לאחד את הערך הזה יחד עם הערך שאתה מציע, ועם ערכים נוספים ברשימת על של "ביטויים" שכאלו, אבל עדיף להיזהר ולא להפוך לטכניים מדי - הדגש כאן הוא על ביטויים "יומיומיים" שהמתמטיקה נותנת להם נוסח מדוייק, וחשוב מאוד שמי שקורא אותם יבין בדיוק מה הם אומרים, אחרת הוא עלול להבין לגמרי לא נכון את מה שהוא קורא. גדי אלכסנדרוביץ' 19:39, 12 ספט' 2004 (UTC)
למושג "כמעט בכל מקום" חשיבות מרכזית מאוד בתורת המידה ובאנליזה בכלל. למעשה, ישנם מרחבים רבים (למשל מרחבי Lp) בהם האיברים הם למעשה מחלקות שקילות תחת יחס הזהות "כמעט בכל מקום". למשל פונקציות שזהות כמעט בכל מקום הן בעלות אותו אינטגרל לבג, וכן הלאה והלאה. אני אשאיר לך להחליט מה עושים עם זה. ויש גם "כמעט תמיד". --Harel 20:12, 12 ספט' 2004 (UTC)
מה זה כמעט תמיד? עכשיו, המושג של "כמעט בכל מקום" נראה בעל חשיבות רבה באנליזה, והשאלה היא אם לאחד אותו עם משהו בסגנון "כמעט כל", שהוא יותר כללי, לדעתי, ואפשר להיתקל בו בכל תחומי המתמטיקה, והחשוב ביותר - הוא בסך הכל הגדרה מדוייקת של משפט פשוט שכל אחד יכול להבין, זאת בניגוד ל"כמעט בכל מקום" שמתבסס על מושגים לא אלמנטריים (=מידה). לכן נראה לי ש"כמעט בכל מקום" מתאים לדף של מושגים באנליזה, למשל, ואילו "כמעט כל", לדף יותר כללי. גדי אלכסנדרוביץ' 06:02, 13 ספט' 2004 (UTC)

הגיע הזמן באמת שיהיה גם מאמר על תורת המידה ועל מידה (מתמטיקה). MathKnight 01:32, 5 מרץ 2005 (UTC)

בתורת ההסתברות[עריכת קוד מקור]

  1. אין הבדל בין "כמעט כל" בתורת המידה ל"כמעט כל" בתורת ההסתברות (פרט לזה ששם קוראים לזה "בהסתברות 1", וקל יותר להסביר מידות הסתברות).
  2. "כמעט בוודאות" אינו מונח טכני, ולא סביר לספק לו הגדרה בערך. אפשר להסתפק במונחים הקיימים.
  3. מאורע קורה בהסתברות 1 אם "ייתכן שלא יתרחש, אך ההסתברות לכך היא אפס", וגם אם ייתכן שכן יתרחש.
  4. "נבחר באקראי נקודה על הריבוע" מכניס את תורת המידה בהיחבא, כאשר המידה היא עיקר העניין. עוזי ו. 04:57, 20 דצמבר 2005 (UTC)

כמדומני, טעות.[עריכת קוד מקור]

במשפט הפותח של הערך, מדובר על "איחוד" של מקרים, כשלעומתו בהסבר המתמטי מתואר חיתוך ("P וQ גם יחד"). איחוד או חיתוך?!

הקבוצות הזניחות הן "P אינו מתקיים" ו"Q אינו מתקיים". איחודן - "P אינו מתקיים או Q אינו מתקיים", השווה ל"לא מתקיים (P וגם Q)". עוזי ו. 19:34, 1 בינואר 2008 (IST)תגובה

שאלה[עריכת קוד מקור]

בעבר היה כתוב ערך נרחב יותר על המשפט הטפשי, עכשיו הוא קטן ולא מפורט, ניסיתי עכשיו להבין אותו ולא הצלחתי

הערך נמחק משום ש(אם להודות על האמת), אין כזה משפט. אבל התוכן שלו נמצא כולו כאן: מה לא ברור? עוזי ו. 17:47, 3 בפברואר 2008 (IST)תגובה
זה אומר בעצם שרב המספרים גדולים למשל מגולגולפלקס כי אין סוף למספרים?

הצעה לדיוק[עריכת קוד מקור]

אולי כדאי להכניס תיקון קטנטן: בכל מקום שכתוב בו משהו מהשטאנצ של:

"כל אברי הקבוצה פרט לתת קבוצה קטנה" - 

לשנות ל:

"כל אברי הקבוצה פרט אולי לתת קבוצה קטנה".

המשפט הטיפשי של האריתמטיקה[עריכת קוד מקור]

למה אין התייחסות אליו? נראה לי שהיתה פעם ומישהוא הוריד. בכל אופן יש עדיין הפנייה מהמשפט הטיפשי של האריתמטיקה לערך. ירון ק. - שיחה 12:43, 17 במרץ 2010 (IST) ראה פסקה שניה של החלק המתאים בערך. עוזי ו. - שיחה 13:22, 17 במרץ 2010 (IST)תגובה

משוב מ-26 בנובמבר 2011[עריכת קוד מקור]

מה? 85.250.68.109 20:25, 26 בנובמבר 2011 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:57, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה