שיחה:כושר גופני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספתי את :

והורידו את זה במהירות. אני לא ממש מבין למה, יש שם המון חומר רלוונטי לנושא, הרחבות, שאלות ותשובות. יום טוב.

לשכתב[עריכת קוד מקור]

כל יכול - אל תוריד תבניות לשכתוב בלי לתקן את המעוות. ההסבר שלי די מובן: אין פסקאות. ראה לדוגמה ערך עם פסקאות: גחלת. ‏Yonidebest Ω Talk 16:09, 13 במרץ 2007 (IST)תגובה

אתה מתכוון לכך שיש רק כותרת אחת בדרגה שניה "חלוקה מתודית של מרכיבי הכושר הגופני"? זה בגלל שהערך הוא קצרמר ויש להשלים אותו. איזו חלוקה נוספת אתה יכול להביא כאן?
מה בדבר הכותרות בדרגה שלישית: "סיבולת", "כוח", "מהירות", "זריזות", "גמישות" ו"קואורדינציה"?
דעתי היא שתבנית שכתוב כלל לא מתאימה לכאן (ואולי תבנית "להשלים" תיהיה יותר מתאימה מ"קצרמר"). בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 18:55, 13 במרץ 2007 (IST)תגובה

יש להשלים ערך זה[עריכת קוד מקור]

הוספתי הערה נסתרת בראש פרק חדש, על אימון גופני. לדעתי מתאים שערך על כושר גופני יכלול פירוט מספק על אימון ודרכי אימון. אין צורך של ממש בתבנית ה"לעריכה" עוד.Assafsh 22:35, 5 בינואר 2008 (IST)תגובה

כתיבה[עריכת קוד מקור]

הערך כתוב מוזר. הוא גם ממוספר מוזר, ולא תואם את הערך האנגלי. הורדתי בינתיים את כל האזכורים המיותרים של אמנויות לחימה שונות (אלו שלא במקומם) ואת הקישור המוזר (משפט שלם שמקושר לערך לא קיים), אבל צריך לעבוד עוד הרבה על הערך הזה. לפי דעתי, מרביתו אינו עובדתי ויש לשחזר לאחת מהגרסאות הקודמות. 3vlad - שיחה 03:16, 24 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שיניתי את התבנית לתבנית זקוק לעריכה.3vlad - שיחה 03:28, 24 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אניני[עריכת קוד מקור]

ערך נחמד הרבה מידע שיעזור לגולשים 109.66.204.248 14:46, 15 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

נועם בן קיסוס[עריכת קוד מקור]

שלום שמי נועם אני לא מוצאת כאן מרכיבים לכושר גופני 85.130.209.59 14:52, 18 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

מרכיבי הכושר הגופני[עריכת קוד מקור]

סבולת לב ראה: היכולת להתמיד במאמץ גופני תוך הפעלת שרירים גדולים וגיוס מערכת הלב והנשימה, ישנם 2 סוגי סבולת לב ראה= 1 אירובי: מהמילה אר(אוויר) ומתכונים לחמצן שהשריר מספיק לנשום ולכן קיימת יותר יכולת התמדה. 2 אנאירובי: פרוש המילה לא אוויר, והכוונה שהמאמץ בעצימות גבוהה-והשרירים לא מצליחים לקבל את החמצן בצורה יעילה ולכן כאן קיימת פחות יכולת התמדה.

סבולת שריר: יכולת השריר לעמוד בגירוי לאורך זמן, סוג הסבולת הוא מקומי בשריר מסויים, בשונה מסבולת לב ראה שזה כל המערכות יחד (בכל סבולת לב ראה יש סבולת שריר בסבולת שריר לא חייב להיות סבולת לב ראה) לא צריך להעלות משקלים אפשר להישאר על אותו משקלים רק להעלות חזרות הבסיס זה בין 12-15.

כוח שריר: מספר חזרות מועט עם הרבה משקל (בדרך כלל עד6 - 8 חזרות) בשביל שיפור כוח שריר צריך כל הזמן להעלות משקל.

כוח מתפרץ: כוח השריר להיתגבר על מקסימום משקל במינימום זמן, תורם למספר מצומצם של סוגי ספורט כמו ספרינט למשל, -לא נחוץ למבוגרים או צעירים-.

מהירות: הגעה מנקודה A לנקודה B בזמן הקצר ביותר, היכולת לבצע תנועות זהות ורצופות במינימום זמן, תנועה מהירה בלתי חוזרת (זריקת אבן/כדור), לשיפור המהירות: -לרוץ הרבה מנקודה A לB.

זריזות: יכולת האדם לשנות מנח גוף בזמן הקצר ביותר, יכולת האדם לשנות כיוון תנועה בזמן הקצר ביותר, לשיפור הזריזות: -לשנות הרבה כיווני תנועה.

שווי משקל: יכולת האדם לשמור על מנח גוף ויציב ישר, לשיפור שווי המשקל: -לצמצם את מרחב החיבור לקרקע או עמידה על משטח לא יציב, -צריך לעבוד עליו בעיקר עם ילדים ואנשים מבוגרים-.

גמישות: מושג שמתייחס לטווח התנועה במפרק, על ידי מתיחות ניתן לבצע את טווח התנועה במפרק, בדיוק כמו פיתוח שריר לא תספיק מתיחה אחת.

קורדינציה: תיאום עצבי שרירי, התאמה בין מערכת העצבים למערכת השרירים, ביצוע הרבה פעולות בו זמנית.


דוגמאות: מרתון 42 קילומטר-סבולת לב ראה ארובית וסבולת שריר, 40 מתח-סבולת שריר, ריצת 100 מטר-כוח מתפרץ, שחיה בים-סבולת לב ראה אירובית וסבולת שריר, סקוואט כנגד משקל מקסימלי-כוח שריר, ריצת 800 מטר-סבולת לב ראה אנאירובית ומהירות,

משוב מ-22 בפברואר 2012[עריכת קוד מקור]

לוקה בחסר 79.179.225.63 12:18, 22 בפברואר 2012 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכושר גופני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:54, 9 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה