שיחה:כוח עילוי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום דוד ולכולם!

1.צריך להוסיף את הערך הזדקרות (אובדן מומנט עילוי) 2. בנוגע למקצועיות החומר, אם רוצים חומר מקצועי יותר אז אולי כדאי לפנות לאיש אדקמיה בנושא?

משה. 13:26, 9 ינואר 2006 (UTC)


הערך כמות שהוא אינו מתאים לויקיפדיה:

  • למרות הרצון שלא לפגוע בזכות היוצרים, שבא לידי ביטוי בציון מדויק של מקור הערך, לא די בכך, נחוצה הסכמת המחברים להפוך את יצירתם לטקסט חופשי, בהתאם לתנאי הרשיון של ויקיפדיה.
  • סגנון המאמר אינו מתאים לאנציקלופדיה. זהו מאמר שמתאים לכתב עת מדעי פופולרי, וכדי שיתאים לאנציקלופדיה עליו לעבור תמצות ועריכה יסודיים.

הטוב ביותר הוא שמי ששם כאן את המאמר גם ישכתב אותו. אם לא, אולי יגיע מתנדב אחר. ללא שכתוב יסודי דומני שנאלץ למחוק אותו. מה דעתכם? דוד שי 17:03, 9 נוב' 2003 (UTC)

תורגם מאנגלית על ידי איציק מה-יפית.

From Sport Aviation, Feb. 1999 How Airplanes Fly: A Physical Description of Lift c David Anderson Fermi National Accelerator Laboratory Batavia IL 60510 dfa@fnal.gov & Scott Eberhardt Dept. of Aeronautics and Astronautics University of Washington Seattle WA 91895-2400 scott@aa.washington.edu

טוב, ניסיתי לערוך את המאמר, אבל גיליתי שאני כמעט לא מבין בו כלום.

בינתיים, ערכתי קלות, שיניתי אי-אילו ניסוחים ומחקתי הפניות לציורים שאינם קיימים.

המאמר עדיין מהווה חריגה על זכויות היוצרים, וכתוב ברמת מורכבות שאינה מתאימה לאנציקלופדיה (למרות ששיניתי את הניסוחים כך שיתאימו)

בכל מקרה: את המאמר אווירונאוטיקה הנוכחי לא צריך לשנות. החומר הבעייתי עבר להתיאור הפיזי של העילוי.

אלון

להחליף את שם הערך ל"כוח עילוי" או ל"עילוי (כוח)" חשבתי שמדובר בעילוי פנומן.--אפי ב. 21:49, 8 ינו' 2005 (UTC)

מה אני צריך לעשות כדי ליצור כוח עילוי למשהו הנזרק מחלון?

קיים מקור טוב יותר לתיאור הנדרש[עריכת קוד מקור]

באתר ויקיפדיה האנגלי מצוי חומר מקצועי וטוב בנושא , רצוי לתרגם אותו

התחלתי לשכתב, בתקווה ליצור בסופו של דבר ערך נכון ונהיר יותר. צריך עוד לשכתב (לזרוק?) את שתי הפסקאות האחרונות. להוסיף הסבר תמציתי על העילוי כנגזרת של ברנולי, הכנף שרצף על ערבולים ושימוש במקדם עילוי. הערך האנגלי הוא אכן בסיס טוב - אבל דרוש ידע קודם על מנת לא לעשות סלט. אני אמשיך את העבודה על הערך הזה בשלב כלשהו (אלא אם כן מישהו יקדים אותי). Costello 17:32, 11 נובמבר 2005 (UTC)


אני לא יודע איך לכתוב את שמי אבל אני תלמיד שעושה עבודה חשובה באווירונאוטיקה והסבר זה עזר לי לבעבודה מאד. רק רציתי להגיד שההסבר הוא לא פחות ממעולה! ישר כוחכם!!

לוקח על עצמי לתרגם את הערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור]

אני מקווה שזה יסתיים בזמן הקרוב אודה לכם אם תאפשרו את הזמן לעריכת הערך כמו כן, הערות ותיקונים יתקבלו בשמחה


  • אוקיי, התרגום והעריכה הסתיימו בהצלחה. אודה לכם על הערות / הארות.

--E kiv 22:27, 9 ינואר 2006 (UTC)

קודם כל - כל הכבוד על ההשקעה והתרגום.
על מנת לשים את מה שאני אומר בפרופורציה - למדתי מספר קורסים אקדמאיים בנושא, לפני כשנה, אבל לא יצא לי לעסוק יותר מידי בנושא מאז, כך שיש לי בסיס די טוב בנושא - אבל אני רחוק מלהיות מומחה.
הערך באנגלית אמנם מכיל הרבה מידע, אבל זה עדיין לא אומר שהוא מובא בצורה טובה, נכונה וברורה. התחלתי לעבוד על הערך הזה, בקו קצת שונה מזה שהוצג בויקיפדיה האנגלית, והייתי שמח לראות לפחות התייחסות לצורה בה הערך היה בנוי לפני שתרגמת אותו כפי שהוא מהויקיפדיה האנגלית.
יש מספר חלקים בערך שלוקים ב"תרגמת", תרגום מילולי מידי, או השפעות של מבנה המשפט האנגלי על זה העברי (למשל - "קוראים רבים, חדשים לנושא זה" בתחילת הפסקה האחרונה).Costello 23:17, 10 ינואר 2006 (UTC)


א. אני מהנדס אווירונאוטיקה במקור וגם מדריך לשעבר של הנושא. כך שמבחינת הבנה יכול להיות שאני מבין מדי את הנושא, ולכן אני לא מצליח להבחין בנושאים שקשים לאנשים שאינם מבינים. לכן אני מזמין אותך לנסות לפשט, אם אתה רואה איפה ואיך. ב. אני מקבל את ההערות שלך לגבי הניסוחים, ומזמין אותך לנסות לשפר גם את הניסוחים שלי. --E kiv 17:57, 11 ינואר 2006 (UTC)

שינוי שם הערך--[עריכת קוד מקור]

מדוע לא לשנות את שם הערך ל"כוח עילוי" או "כוח העילוי"? H2O 22:18, 9 בינואר 2007 (IST)תגובה

אין סיבה --E kiv 20:44, 11 בינואר 2007 (IST)תגובה
מבחינתי אפשר לשנות. ‏ costello • ‏ שיחה 22:14, 11 בינואר 2007 (IST)תגובה

אני כבר מבולבל לגמרי[עריכת קוד מקור]

כל מאמר באינטרנט נותן הסבר אחר לעילוי,ולאיך מטוס טס.

מישהו בבקשה מוכן לומר לי מהו ההסבר הנכון:

1. הפרש לחצים 2. החלק העליון של הכנף מושך אוויר

בתודה מראש

ברור שכנף לא מושכת כלום. אין לה חבלים. לגבי הפרש הלחצים זה נכון, אבל הוא נובע מהפרשי מהירויות והפרשי המהירויות נובעות מצורת הכנף ועוד כל מיני גורמים. קרא את הערך ותבין. ואגב, לא כל הסבר באינטרנט הוא נכון. כלל זה נכון לכל נושא וגם לערכים של הויקיפדיה. תפקידנו לשפר את הויקיפדיה כך שהיא תספק את ההסברים האמינים ביותר.

המאמר הזה לא מובן[עריכת קוד מקור]

יש סיכוי שמישהו מסביר את זה כמו שצריך. אנשים צריכים להבין את זה בשביל הלימודים שלהם. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

עזור לנו לעזור לך והסבר אילו חלקים ברורים לגמרי, אילו לא כל כך, ואיפה איבדנו אותך לגמרי. למשל, האם הפרק "שגיאת עקרון זמן המעבר השווה" בלתי מובן? פרקים אחרים? ‏odedee שיחה 00:14, 24 במרץ 2010 (IST)תגובה

הגיע הזמן למחוק את השם ברנולי בהתיחסות לאוירודינמיקה.[עריכת קוד מקור]

זו בושה לעולם המדע ועולם התעופה שבמשך מאה שנים מסבירים את יצירת העילוי לכנף המטוס תוך שימוש בעקרון ברנולי אשר אינו מתאים לחלוטיןלהסברת כוח העילוי.ברנולי התייחס לפלואיד זורם ובמצב טיסה הפלואיד כלומר האויר,לפני מעבר המטוס הוא נייח ותוך כדי מעבר המטוס האויר מואץ כלפי מטה.המסבירים עילוי בעזרת עקרון ברנולי לא עונים לשאלה מה קורה כאשר מגבירים את המהירות בעשרות מונים ? כמעט ואין לחץ סטטי בכלל על הכנף,לא בחלק העליון ולא בתחתון, אז ממה העילוי ? ואם קיימים הבדלי מהירות חליפה ויש הבדל בלחצים הסטטים הרי שטח הכנף העליון גדול מן השטח התחתון,בכנף מקומרת, והעילוי כידוע הוא מכפלה של לחץ בשטח. חוקי התנועה של ניוטון הם והם בלבד מסבירים איך נוצר עילוי. 84.110.114.223 17:32, 17 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

כוח העילוי[עריכת קוד מקור]

כל ההסברים על כוח העילוי הניתנים בכל האתרים נגועים בטעות יסודית שהיא : ההתייחסות לאויר שזורם על, ומתחת לכנף שזה מתאים לנקבת רוח במעבדה. במציאות הכנף נעה וגורמת האצה של אויר במאונך לציר התנועה. ההסבר להאצה זו מתבטא בחוקי התנועה של ניוטון ותו לא. גם אפקט קואנדה קשור לחוקי התנועה של ניוטון. גוף שומר על מצבו (מהירות וכיוון ) וכאשר נוצרת ריקנות עקב התרחקות של משטח הכנף מן האויר נוצר הבדל בלחץ הסטטי והלחץ הסטטי הוא שגורם לשינוי מצבו של האוויר (כיוון ומהירות ) וכוח עילוי לכנף.

   כבודו של ברנולי במקומו מונח.הוא התכוון לפלואיד זורם ולא לעילוי כנף המטוס. לפי נוסחת ברנולי הכנף מאבדת עילוי עם הגברת המהירות (הלחץ הסטטי על הכנף קטן ) ובמציאות המצב הפוך, עם הגברת המהירות גדל העילוי.    אין קשר בין עילוי לברנולי !
       
                    יאיר בן-שפר.             


     yairbensheffer@walla.com 46.117.243.226 16:14, 2 ביולי 2015 (IDT)תגובה

בבקשה תתנו הסברים על נוסחת העילוי ומקדם העילוי[עריכת קוד מקור]

איך ציפור או נשר עפים? מה שטח הכנף הממוצע של ציפור או נשר? מה הצפיפות של האוויר במרחק מטר מהקרקע וממרחק גדול מאוד מהקרקע? באיזה מהירות ציפור או נשר מזיזים את הכנף? מה הוא מקדם העילוי? אנא פרטו, תודה! רן כהןשיחה 15:53, 9 באפריל 2016 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכוח עילוי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:00, 16 בנובמבר 2022 (IST)תגובה