שיחה:יצחק בן-אהרן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ציינתי כי בן אהרון היה משבויי היישוב, משום שבכוונתי לכתוב ערך בשם זה על המתנדבים מארץ ישראל לצבא הבריטי שנפלו בשבי הנאצים. אדר 10:46, 1 פברואר 2006 (UTC)

שאלה לגבי עובדה שלא מוזכרת בערך אלא בדף של ה-24 בפברואר[עריכת קוד מקור]

בס"ד איך אתם יודעים שיצחק בן אהרון נפטר? אני לא שמעתי על זה כלום. זה מצויין בדף של ה-24 בפברואר. גם בערך עצמו לא מופיע איזכור לפטירתו. נראה לי שזו טעות. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 21:41, 27 פברואר 2006 (UTC)

זו לא טעות - זו השחתה, והיא תוקנה. Harel - שיחה 21:43, 27 פברואר 2006 (UTC)
בס"ד תודה על התשובה, וסליחה פשוט לא ידעתי איך להגדיר את זה, מקווה שאתם סולחים, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 21:53, 27 פברואר 2006 (UTC)

נימוק להגנה חלקית[עריכת קוד מקור]

מישהו מנסה להקדים את מותו של יצחק בן אהרון דרך הויקיפדיה. זה מכוער וזה לא יעבור. כדי שלא תתחמק השחתה שכזו בין ידינו - הערך מוגן לעריכת משתמשים רשומים בלבד. Harel - שיחה 21:47, 27 פברואר 2006 (UTC)

בס"ד צעד נבון, אסור שדבר כזה יקרה. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 21:55, 27 פברואר 2006 (UTC)

שאלה לגבי מאמרו של בן אהרון[עריכת קוד מקור]

האם מישהו יודע היכן אפשר להשיג עותק של מאמרו של יצחק בן אהרון "עוז לתמורה בטרם פורענות". אם מישהו יודע את התשובה אז אפשר לשלוח לי תשובה (אם יש לינק אז יותר טוב) לאימייל: orenneumann כרוכית yahoo.com בתודה מראש Oren neu dag

כתוב בדיוק בערך: המאמר פורסם בעיתון "למרחב" מיום 11 בינואר 1963. את העיתון תוכל לנסות למצוא בספריות של כתבי עת, למשל בבית אריאלה בתל אביב, או בספריית כתבי העת שבמסגרת הספרייה המרכזית של אוניברסיטת תל אביב. דוד שי 21:12, 2 יוני 2006 (IDT)
המאר גם מופיע בספרו "בפתח תמורה".
וגם הוספתי קישור אליו בסוף הערך.

יהודי רומני?[עריכת קוד מקור]

יצחק בן-אהרן משויך לקטגוריה:יהודים רומנים. על העובדות אין ויכוח: בן אהרן נולד ברומניה, עלה לארץ ישראל בגיל 22, וחי עד גיל 100. האם עובדות אלה מצדיקות את שיוכו לקטגוריה:יהודים רומנים? האם את עמיר פרץ נשייך לקטגוריה:יהודים מרוקאים (הוא עלה לישראל בהיותו בן 4)? שיוכו של אדם לקטגוריה איננו לפי פרטים בנאליים, אלא לפי פרטים מהותיים לפועלו, כפי שהוא מתואר בערך. בהתאם לכך, את הרב אלכסנדר שפרן יש לשייך לקטגוריה:יהודים רומנים, אף שאת עיקר חייו חי בשווייץ, משום שחלק מרכזי מפועלו (שעליו מספר הערך) נעשה ברומניה, שאותה עזב בהיותו בן 37. אי אפשר לומר זאת על יצחק בן-אהרן, שכמעט כל פועלו נעשה בישראל. דוד שי 18:27, 23 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני מסכים עם מרבית דבריך. לא שייכתי את בן אהרן לקטגוריה רק בגלל לידתו ברומניה, אלא בגלל פועלו בה במסגרת "השומר הצעיר" ו"החלוץ". כך הדבר גם לגבי שפרן שמככב בקטגוריה של יהודים רומנים. אינני חושב שקטגוריה כזו חייבת להיות יחידה ולדעתי יכול אדם להשתייך לקטגוריה "יהודים רומנים" ו"יהודים אמריקאים" אם בשתי הארצות היה לו מפעל ראוי לשמו. אברהם פורז, לעומת בן אהרן, לא משוייך לקטגוריה יהודים רומנים, למרות שנולד ברומניה ומדבר רומנית שוטפת. נתי מאיר, שנולד בארץ, כן שייך לקטגוריה "יהודים רומנים" מסיבות ברורות למי שקורא את הערך. בברכה. ליש 19:49, 23 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

לגבי מקום הולדתו[עריכת קוד מקור]

מצאתי לפחות שני שמות שונים, כמו גם גרסאות מנוגדות בנוגע למיקום בבוקובינה (בחלק שהיום הוא רומניה/אוקראינה), ועל כן הסרתי את שם היישוב - ככל הנראה עיירה קטנה - והותרתי רק: בוקובינה. אביעדוסשיחה י"ז בניסן ה'תשע"א, 19:55, 20 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:48, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

מה הקשר של "ילד לא רצוי"[עריכת קוד מקור]

מוזכרת הצגת היחיד "ילד לא רצוי" שעלתה ב2017 אבל לא ברור מה הקשר. בהערות מוזכר שזו אוטוביוגרפיה של יצחק בן אהרון אבל הייתי מציין את זה בטקסט ומוסיף עוד קצת פרטים (כמו למה קוטלר בחר להעלות אותה).