שיחה:יעקב כלאב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת גרש בנושא הרב יעקב כלאב

הרב יעקב כלאב[עריכת קוד מקור]

יצרתי את הערך על אחד מרבניה ההיסטוריים של ישיבת מרכז הרב, אך אז התברר שבעבר הרחוק (בשנת 2005) כבר היה ניסיון ליצור עליו ערך, שלא שרד הצבעת מחיקה. הערך נמחק אז בהצבעה דלת משתתפים (בסך הכל שנים עשר ויקיפדים - 8:4), בלי דיונים בדפי השיחה וההצבעה. באותה תקופה, ימי הבראשית של המיזם, קבוצת החברים בוויקיפדיה הייתה מצומצמת וכנראה לא היה מי שיאיר את עיניהם בהיסטוריה של הישיבה ואישיה. בינתיים חלפו שבע שנים - ממש "נצח" במושגים של ויקיפדיה. נוספו חברים רבים, נוצרה דינמיקה, חלו תנודות ותזוזות בגבולות ויקיפדיה. נוצרו ערכים חדשים על הישיבה, על רבניה, על תלמידיו של הרב כלאב, על רבנים אחרים בני תקופתו וכן על רבנים רבים בני זמננו, תלמידי תלמידיו, שרמת חשיבותו בוודאי אינה פחותה מהם. על פי הסטנדרטים המקובלים כיום הוא ללא ספק עובר את רף החשיבות. כאמור, הרב כלאב הוא מהדמויות ההיסטוריות של ישיבת מרכז הרב, רב מובהק לתלמידים ידועים. בואו לישיבה בראש קבוצת תלמידיו נחשב ציון דרך בתולדות הישיבה, כפי שעולה מהערך על הישיבה בוויקיפדיה. בלי ספק ראוי לערך. גרש - שיחה 05:53, 25 במאי 2012 (IDT)תגובה

לטענות האלה יש להביא מקורות ברורים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:23, 25 במאי 2012 (IDT)תגובה
הנה שורת רבנים מקבוצתו של הרב כלאב: אליהו יצחק פריסמן, שמעון סטרליץ, שלום אליהו ננקנסקי, משה דוד בקשט, יצחק הלוי שולזינגר. משרתו הרשמית בישיבת מרכז הרב מייחדת את הרב כלאב על פניהם.
הנה מה שמובא בערך על הישיבה בוויקיפדיה: "בהמשך התחזקה הישיבה מאוד, ונהייתה לספינת הדגל של הציבור הדתי לאומי כולו. חיזוקה של הישיבה התאפשר בזכות שני גורמים עיקרים: הראשון- החלטת הנהלת בני עקיבא, שבוגרי התנועה יונחו ללכת לשנת ישיבה לפני שיפנו להתיישבות. השני - השתלבותה של ישיבת משכן ישראל, בראשות הרב יעקב כלאב מכפר הרוא"ה, בישיבה (פעולה שבעצם הייתה פועל היוצא מההחלטה הראשונה)".
והנה מה שמובא באתר הרשמי של ישיבת מרכז הרב: "הרב יעקב כלאב, לשעבר תלמיד במכון הרי פישל לדרישת התלמוד ומגיד השיעור הגבוה בישיבת בני עקיבא, הקים ישיבה גבוהה חדשה - ישיבת משכן ישראל. עקב מצוקה כלכלית וארגונית החליטו בני הישיבה החדשה יחד עם מנהליה לחבור לישיבה הוותיקה 'הישיבה המרכזית'. מהלך זה הזרים דם צעיר וקבע סדרים חדשים בישיבה". גרש - שיחה 18:11, 28 במאי 2012 (IDT)תגובה
תל ארזה. דרך - שיחה 01:57, 1 ביוני 2012 (IDT)תגובה
תודה רבה. הדבר מייתר את הצורך להמשיך ו"לחפור" לצורך הוכחת החשיבות. גרש - שיחה 03:25, 1 ביוני 2012 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-09 במאי 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מפיה של צביה כלאב, בקשר למבנה העץ המשפחתי של משפחת קוק: לרב יעקב ובתיה כלאב (בתו של הרב דב בער קוק) היו שלושה ילדים. הבכור הרב שלמה זלמן כלאב שהיה נשוי לצביה כלאב (גבריאלי לשעבר, מצאצאי הרב סולובייצ'יק). הוא הוסמך ע"י הרב עובדיה יוסף וע"י הרב עמרם אבורביע - (התעודות תלויות בבית צביה כלאב במעלה אדומים) בן שני, הרב אברהם יצחק כלאב שהיה נשוי לסימה. וד"ר מרים שנישאה לנפתלי קדרון. ייסדה את חברת אורמד (בורסת ארה"ב), ובנה נדב הוא המנכ"ל כיום.

נדרש מקור אמין. אין להסתמך על עדות אישית או מחקר ראשוני
העובדות הללו נכונות מידיעה אישית. איזה מקור אמין יותר נדרש ?