שיחה:יישובי יש"ע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מציע אחת משלוש אפשרויות:

  • לשנות את שם המאמר ל"יישובי ישע היהודיים" (או, שמה, ניצמד לכינוי המקובל אך הבעייתי "התנחלויות"? נראה לי שיש שיחה מקבילה על כך בערך השטחים הכבושים, יהיה שמו הנוכחי אשר יהיה)
  • להוסיף את כל היישובים ביש"ע, דבר שיאריך את הרשימה למדי. במקרה זה יהיה צורך למיין (או לפחות להבדיל בין צורות כתיבה) בין ישובים יהודים לערביים.
  • להאיר את עיני ולהסביר מדוע "יישובי יש"ע" אינו כוללים אף יישוב עם שם ערבי, לאור העובדה שרוב תושבי מקום זה ערבים.

מלבד זאת, יש לצין מהם הקריטריונים של הרשימה. האם היא כוללת את מזרח ירושליים? האם היישובים המכונים "מאחזים בלתי-חוקיים" (שם קצת מטופש, אני חייב לציין, אבל זו דעתי האישית והלא-אנציקלופדית) נכללים? מדוע ישנם ישובים הנכללים ברשמיה הכללית אך לא מופיעים באף מועצה איזורית?

שאלות קשות ורגישות, בעלות משמעות פוליטית בלתי-ניתנת לביטול. אני קורא את החברים להבעת דעתם.

אלון 21:33, 1 מאי 2004 (UTC)

ברוך בואך למזרח התיכון: יש"ע הוא מין פרקטל, אין זו צורה גיאומטרית פשוטה, אלה צורה מלאת חורים, שמכילה רק את היישובים היהודיים באיזור זה, והצורה המשלימה לה, ששמה בישראל הרשות הפלסטינית, אף היא מלאה חורים, והיא מכילה רק יישובים פלסטיניים. דומני שמישהו צריך להרחיב במושגי טופולוגיה כדי שאפשר יהיה להסביר זאת היטב, אבל גבינה שוויצרית מבהירה את העניין בלי להסתבך במתמטיקה. במונחי הסכמי אוסלו: יש"ע זה אזורי C, הרשות הפלסטינית זה אזורי A ו-B. הרשימה אינה כוללת את מזרח ירושלים, שהיא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל. דוד שי 03:30, 2 מאי 2004 (UTC)
אכן, לתשובה זו לא ציפיתי, אך אני בהחלט מסיר את הכובע בפני פלאי המזה"ת (דוגלאס אדאמס לא יכול היה לעשות זאת יותר טוב). אלון 09:01, 2 מאי 2004 (UTC)

שאלה, אם אני רוצה מעט לערוך שינויים הכרחיים בערך הזה כי ישנן מספר בעיות וטעויות, כיצד אני עושה זאת? כיצד עלי להסיר את מחסום השינויים? יונתן דוד 20:48, 6 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך פתוח לעריכתך. דוד שי 21:08, 6 אוגוסט 2005 (UTC)

ערך מיותר - לדעתי, צריך למחוק לאחר איסוף המידע ממנו[עריכת קוד מקור]

הערך הזה כמעט מיותר, ויהיה ככל הנראה מיותר לחלוטין בקרוב, אחרי שנשתמש בו כדי לקטלג את התנחלויות השטחים בקטגוריות המתאימות. הערך הוא רשימה פשוטה של יישובים לפי האלף-בית, בחלקו הראשון, ואת זו ניתן בהחלט למחוק (אם כי ניתן להעביר את הקישורים האדומים לקטגוריות המתאימות); בחלקו השני הוא מקוטלג לפי מועצות מקומיות, ואולי כדאי להשתמש בחלק הזה כדי לקטלג את המועצות הללו בקטגוריות לפי המועצות המקומיות; אבל אחרי איסוף המידע, יגיע זמנו ללכת הביתה. יש התנגדויות? – rotemlissשיחה 15:30, 12 ינואר 2006 (UTC)

זה לא דורש דיון. על פי החלטות קודמות הוחלט להמיר את הרשימות השמיות לקט'. גילגמש שיחה 15:33, 12 ינואר 2006 (UTC)