שיחה:יחסי ישראל–פולין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרוש מקור לקביעה בלתי מבוססת[עריכת קוד מקור]

דרוש מקור לקביעה לפיה "כ-3 מיליון יהודים פולנים, אשר מנו כ-85% מהאוכלוסייה היהודית במדינה טרם מלחמת העולם השנייה, נרצחו על ידי הנאצים ובעלי בריתם, וזאת יחד עם מספר רב של משתפי פעולה פולנים, אשר במקרים רבים נטלו חלק פעיל בניסיון להשמדתה של יהדות אירופה." העובדות אינן תומכות בקביעה זו:

הגרמנים רצחו 6 מיליון פולנים, מהם 3 מיליון פולנים קתולים. בשפה הפולנית יש מילה ייחודית לציון השמדת 6 מיליון הפולנים במלחמה. בין פולין וגרמניה קיימת עד היום איבה על רקע זה.

בניגוד למיתוס, שומרי מחנות ריכוז והשמדה לא היו פולנים אלא ליטאים, אוקראינים וכמובן גרמנים. הפולנים שהיו במחנות היו מיליוני אסירים פולנים שנרצחו בגלל שהיו קומוניסטים, כמרים, ראשי עיריות, מנהיגי איגודים מקצועיים, קצינים או שסווגו כשייכים לגזעים נחותים.

בניגוד למיתוס, הפולנים לא רצחו יהודים בשיטתיות, ולא היו שניים רק לגרמנים ברצח יהודי אירופה. אוקראינים רצחו יותר יהודים מאשר עשו זאת הפולנים. גם רומנים. גם הונגרים. גם ליטאים. אפילו הצרפתים והבולגרים העלו על רכבות יותר יהודים להשמדה מאשר עשו זאת הפולנים.

עד כאן עובדות. כל זאת בלי שהסתמכתי על מקורות מוויקיפדיות זרות, כי יש הטוענים שהן מוטות נגד ישראל, ואני לא מתווכח על כך כי אין לי ידע מספיק בנושא.

לצערי, ישנם כמה וכמה מיתוסים שגויים בערכי ויקיפדיה הקשורים לשואה. זה רק אחד מהם. אשמח (אם מותר לי להשתמש במילה זו בהקשר זה) אם יובאו עובדות או מראי מקום למחקרים בנושא, על מנת לבסס את הקביעה שבציטוט. אהוד אמיר - שיחה 09:12, 5 בינואר 2014 (IST)תגובה

"החוק הפולני"[עריכת קוד מקור]

שלום

לפני זמן מה חוקק חוק בפולין שאיני יודע את שמו אך אני יודע שהוא אומר שאדם שיאשים את פולין ברצח יהודים בשואה צפוי לעד שלוש שנים מאסר.

החוק נחשב למכחיש שואה ומדינת ישראל הגיבה על חוק זה. החוק השפיעה על יחסי ישראל- פולין ולכן אני מבקש להוסיף אותו.

איני אערוך בעצמי מאחר ואני רוצה לבדוק אם הדבר הכרחי ולא לערוך לשווא.

אוצר10 - שיחה 18:19, 6 בפברואר 2018 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביחסי ישראל–פולין שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:36, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה