שיחה:יוליוס שטרייכר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המדרש של אמירתו בנושא Purimfest נראה לי מאוד תמוה. הסיכוי שיגלה כזו בקיאות במקורות היהודיים זעום למדי. המילה Purimfest (חג פורים, או חגיגת פורים) מקובלת ומוכרת בגרמנית, ולי אישית נראה הרבה יותר שבזעמו ביקש פשוט ללעוג לנצחונם, הזמני בעיניו, של בנות הברית ושל היהודים, כביכול. בהקשר הזה חיפש מילה מוכרת של חג או חגיגה בהקשר יהודי, וזה מה שמצא. Harel - שיחה 00:24, 9 יוני 2006 (IDT)

תוסיף את דעתך כי ודאי יש בה משהו אבל אל תמחק את הפירוש לגבי פורים כי נראה שהוא קנה לעצמו אחיזה של ממש ע"פ בחינת כמה וכמה אתרים בנושא. A&D - עדי 00:36, 9 יוני 2006 (IDT)

מחוז פרנקופוניה?[עריכת קוד מקור]

במה מדובר? אני חושב (אולי) שמדובר במחוז פרנקוניה? מה השם בגרמנית? Harel - שיחה 00:25, 9 יוני 2006 (IDT)

כמו שחשבתי, זה Franken. ככל הידוע לי בעברית מקובל לתרגם "פרנקוניה". Harel - שיחה 00:27, 9 יוני 2006 (IDT)
אני מצטט מהאנציקלופדיה של השואה: "היה גאולייטר של פרנקוניה". ע"כ אני טעיתי וצריך להיות פרנקוניה. A&D - עדי 00:36, 9 יוני 2006 (IDT)

נבואה במגילת אסתר?[עריכת קוד מקור]

האם מה שנכתב במגילת אסתר זו באמת נבואה? האם יש הסבר אחר לאותיות ת' ש' וז' הקטנות שבמגילה? (מלבד ההסבר שזו נבואה לשנת תש"ז) בתודה, ירון

יתכנו הסברים רבים וזה אחד מהם. זהו הסבר חביב שגם מתאים לפורים ולא יותר. אם תיקח את זה מידי ברצינות נתחיל להקשות קושיות כגון למה בני המן? כל אחד מהם הוא המן בפני עצמו.
באופן כללי אני מציע לא לבסס אמונה על רמזים כגון אלה, זה הופך אותה לשטחית ורדודה ופותח פתח להפיל אותך בפח. ראיתי פעם ספר שמוכיח מהתורה בדילוגי אותיות שישו הוא המשיח. מה עושה מי שמבסס את האמונה שלו על הרמזים האלה? מתנצר? אלא ודאי זה רק כקישוט ולא כעיקר. ואם הקישוט הזה מכוער אז פשוט נזרוק אותו לפח... smhalevi - שיחה 23:52, 8 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


לא מובן מה הקושיה בעניין בני המן.ניתן אולי להגיד שהמן יש אחד בדור ולו יש צאצאים או נאמנים ראשיים.כמו שלא כל אותם עשרת נאצים שנתלו הם בסדר גודל של היטלר ימ"ש. בדבר הצופן התנכ"י,לא הייתי ממליץ להאמין למסיונרים נוצרים בשום דבר שיוצא מפיהם,לדעתם לשקר כדי לנצר אותך זה לגיטמי ואינני אומר זאת בגוזמא,ונתקלתי באין ספור מקרים ולא רק בנסיונות מהחיים הפרטיים שלי,ולכן לא ברור מיהו אותו אחד שניסה להוכיח שיש"ו הוא משיח חלילה ובאיזה עיוות הוא השתמש,ולמעלה מזה מדוע לקפוץ לרמזי הצופן כאשר מפשוטו של מקרא הנצרות סותרת לחלוטין את התפיסה השורשית של התנ"ך(ואם התייחסת לסוגיית המשיח,אז הנצרות סותרת את התנ"ך בדבר הגדרתו של משיח ומה צריך להתרחש אחר בואו,כפי שאתה רואה העולם לא הגיע לימות המשיח שמתוארים בתנ"ך משום שעדיין לא הגיע המשיח),פסוקים מפורשים בו,והפסוק שעליו הם מבססים את דתם לא תואם להם ואף סותר את בסיסיה (הוא עצמו !) !.כל זה פשוט ולכן ברור למה הם מנסים לברוח למוקמות אחרים בהם הידע של רוב האנשים מוגבל ביותר,וקל מאוד לטעון טענות בשמו של הצופן כאשר מהצד השני לא באמת בקיאים מהו בדיוק ומתי הוא רלוונטי{והאמן לי שנתקלתי בהם משתמשים בשיטה זאת במגוון מקומות,לטעון טענות מעוותות ומסולפות שנסמכות אך ורק על בורות) (כנראה שגם אותו נוצרי לא ידע מהו בדיוק הצופן וכיצד מוצאים אותו,זוהי עבודה מטמטית שדורשת ידע אקדמי כדי להבין אך בדיוק למצוא דבר כזה ומה העקרונות מאחורי השיטה המטמטית הזאת,ולא מדובר בכל דילוג אותיות),פרופסור אליהו ריפס מהאוניברסיטה העברית מספר על מהו הצופן התנכ"י: http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=13753 לכן אם יש לך שאלות לגבי הסוגיה הזאת מומלץ לפנות לתלמיד חכם שעוסק בנושא. אך כמובן שישנן הוכחות מגוונות לאמיתות היהדות,ומי שירצה לברר את האמת ילמד בין השאר את ספר הכוזרי עם תלמיד חכם.או למי שאינו יכול ללמוד את ספר הכוזרי עם תלמיד חכם מומלץ הספר "מסע אל פסגת הר סיני" של הרב מרדכי נויגרשל. ב.בדבר האמונה שאמרת שזה עושה אותה לרדודה,זהו נושא אחר,כאן מדובר בשלב אחר,בבירור אמיתות האמונה שזהו השלב הבסיסי והתחתון,ולכן למידת היהדות והתקדמות באמונה זוהי משימה הכרחית ובגדר חובה אך היא בשלב אחר.כל טוב.Amir12 - שיחה 20:14, 8 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

סתירה מספרית[עריכת קוד מקור]

בערך "התעמולה הנאצית" מצוין בכותרת במשנה "דמות היהודי בתעמולה הנאצית" כי העיתון "דר שטרימר" הגיע לתפוצת שיא של מיליון וחצי עותקים, ולא כ-800,000 כפי שמצוין כאן. מהי הכמות המשוערת האמתית? כמו-כן אודה על תיקון העובדה המסולפת מבין השתיים. 82.81.13.156 11:50, 18 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

ובערך דר שטירמר כתוב חצי מליון. «kotz» «שיחה» 16:14, 21 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:14, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביוליוס שטרייכר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:51, 7 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]