שיחה:יואל ברנד (מוזיקאי)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת איבצן אילנה בנושא ביקורת עמיתים לטיוטה

הועבר למרחב טיוטה[עריכת קוד מקור]

סיבה: לא כתוב בצורה אנציקלופדית, כותרת שגויה אנציקלופדית. אקסינו - שיחה 21:45, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

שלום,
אבקש הסבר לגבי הבעיה בכותרת ואיך לטפל בה.
כמו כן ברצוני להקטין את גודל התמונות בערך כדי להתאימן לטקסט. אודה על הסברכם.
תודה,
ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 22:00, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
שלום רב
אשמח לקבל תשובות על תגובתי מ 6/8.
האם הכותרת שגויה מפני שיש עוד ערך "יואל ברנד"?
אבקש לקבל הצעה לשם הערך.
תודה
אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 20:59, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

הוספת תבנית פרטים אישיים[עריכת קוד מקור]

ברצוני להוסיף לערך תיבה שמכילה פרטים אישיים, שתוצג בעת הצגת הערך. (ראו לדוגמה טבלת פרטים אישיים בערך יואל ברנד. בניסיון להוספת תבנית "פרטים ביוגרפיים" הנתונים נראים בטקסט המקור אך אינם מוצגים בתצוגה המקדימה. אודה על עזרתכם בהצגת הנתונים, וכן בהעברת תמונת הפנים (התמונה הראשונה בערך) לתיבה זו. תודה, ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 12:37, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

שלום רב
לא קיבלתי תשובות ואני מבקשת להתקדם ולסיים עם כתיבת הערך.
מבקשת לחזור אלי עם מענה.
בברכה
ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 07:44, 29 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

ביקורת עמיתים לטיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום אילנה,

להלן ביקורת עמיתים מפורטת בתקווה שהיא תעזור לך להכין את הערך. באפשרותך להיעזר גם במדריך לעיצוב ביוגרפיות. אני ממליץ גם להסתכל על ערכים בקטגוריה:תעשיינים ישראלים. יש שם לא מעט ערכים שיכולים להוות מודל מבחינת עיצוב, מידת פירוט, חלוקה לפסקאות וכו'.

  1. תקציר: בראש הערך (כלומר לפני הכותרת הראשונה) צריך להופיע תקציר שבו מופיע שם נשוא הערך במודגש, תאריך לידה (או שנת לידה אם לא ידוע תאריך מדויק) והפרטים המרכזיים (בתמצית) שהם אלו שמקנים לערך חשיבות אנציקלפודית.
  2. כותרת ריקה "יואל ברנד – מנכ"ל כלי זמר" - יש להסירה.
  3. מקורות - כעיקרון לכל טענה שמופיעה בוויקיפדיה צריכה להיות אסמכתא חיצונית. יש להימנע ממחקר מקורי, ולכלול רק פרטים שניתן לאמתם על ידי מקורות שזמינים לציבור. פרטים שלא ניתן לאמתם יש להסיר.
  4. הסרה של פרטים לא אנציקלופדיים. ויקיפדיה היא לא פינת הנצחה - יש להימנע מכתיבה הגיוגרפית ולהסיר פרטים שאינם מקובלים בכתיבה אנציקלופדית. לדוגמה, "לאחר פגישות רבות, הודיע יואל ליפנים כי הוא חייב לחזור הביתה תוך שבוע, והזמין כרטיס טיסה לארץ": זה לא פרט אנציקלופדי ויש להסירו. כנ"ל לגבי הדין ודברים בין יואל לורדה. ככלל, כדאי לתמצת את הדברים ולהחליף את האנקדוטות בתאור כללי של מהלך הדברים.
  5. כותרות אינפורמטיביות - על הכותרות לתאר בכלליות ובקצרה מה שבא מתחת להן. לא מקובלות כותרות כמו "אל עולם העסקים" וסגירת מעגל".
  6. חלוקה לפסקאות - יש בטיוטה פסקאות ארוכות (לדוגמה, הפסקה היחידה תחת הכותרת "עלייה לארץ ישראל") וכדאי לשקול לפצלן.
  7. ככל שטענה היא יותר גורפת, כך גובר הצורך "להוכיח" את נכונותה. לדוגמה, "תחת ידיו של יואל ברנד גדלה הרשת ועיצבה את נוף כלי הנגינה בישראל" - זו טענה רחבה מאוד. יש לנסחה מחדש או להביא מקורות שמאשרים את הדברים.
  8. יש להסיר שמות ילדים, אלא אם הם בעצמם מוכרים לציבור. בסוף הערך ניתן לכלול פסקה "חיים אישיים" ובה תמצית קצרה, כגון "ברנד נשוי, חי ב-X ויש לו שלושה ילדים" (או משהו דומה). את הפרטים לגבי הוריו ניתן להביא בקצרה בתחילת הפרק הראשון.
  9. כדאי להחליף את כל המופעים של השם "יואל" מלבד בפתח הערך בשם "ברנד".
  10. בכוונתי לבקש מחיקה של תמונת הלוגו של כלי זמר. קיימת כבר תמונה בוויקישיתוף עם פרטים מדויקים יותר לגבי הרשיון פה.

מקווה שזה יעזור להכין את הטיוטה למרחב הערכים – פוליתיאורי - שיחה 21:14, 11 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

תודה רבה על המשוב המפורט.
אערוך את הערך בהתאם להערותיך ואגיש שוב.
בברכה,
ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 00:41, 12 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
שלום רב
עשיתי תיקונים על פי ההנחיות אך טרם סיימתי. למרות שקראתי את המדריך לעיצוב ביוגרפיות לא הצלחתי ליצור את התקציר בראש הערך המופיע בתוך טבלה (כך ראיתי בדוגמאות אחרות בויקיפדיה). אודה מאד להנחייה.
בתודה
ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 11:30, 12 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
הכוונה בתקציר היא לא לתבנית (כך אנחנו קוראים לאותה טבלה משמאל) אלא לפסקה הראשונה בערך לפני הכותרת הראשונה. למשל בערך אהרון סחרוב מופיעה הפסקה הבאה לפני הכותרת הראשונה:
אהרון סחרוב (20 באוגוסט 191618 בנובמבר 2004) היה איש עסקים ישראלי. מייסד חברת הביטוח "סהר" ומנהלה. יו"ר דירקטוריון מספנות ישראל.
בגלל שהיא מופיעה לפני הכותרת הראשונה היא נמצאת בראש הערך, לפני תוכן העניינים, וזה "התקציר". הפסקה הזו אומרת לנו בקצרה בערכים על אישיות: על מי הערך, מתי אותה אישיות חיה, ומה היא עשתה שמקנה לאישיות חשיבות אנציקלופדית. העיצוב של הפסקה זהה ברוב הערכים.
לגבי התבנית מצד שמאל, עורכים אחרים יכולים לעזור, אבל את יכולה גם להסתכל בדף של תבנית {{אישיות}} ובדף עזרה על תבניות אם את מעוניינת ללמוד להציב את התבנית בעצמך. פוליתיאורי - שיחה 17:29, 12 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
שלום רב,
השלמתי את השינויים בהתאם להערותיכם, כולל הוספת תקציר הביוגרפיה של ברנד לפני הכותרת הראשונה.
אנא אשרו את פרסום הערך.
תודה,
ד"ר אילנה איבצן איבצן אילנה - שיחה 00:27, 27 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה