שיחה:יהודה הראל (סופר)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Aviados בנושא מידע

מידע[עריכת קוד מקור]

ללא ספק, מדובר בדמות די נשכחת. הערך מתבסס בעיקר על דברי ידידו אריה אבנרי. ועדיין, מידע רב לא נמצא גם שם, ונותרו סימני שאלה וחוסרים כגון: ראשית חייו; היכן ומתי בדיוק עבד כעיתונאי; סיבת מותו; מדוע שמו הראל בעוד שם הוריו רותם, ועוד.
אבנרי מזכיר רק את שמותיהם של חמשת הספרים על נושאים ביטחוניים שחיבר (1967-69). אולם על סמך דבריו על פעילותו של הראל "כעורך שבועון לעניני טלוויזיה, פעילותו כמפיק סרטים וכתיבת ספרי מדע דמיוניים [=בדיוניים]", הרשיתי לעצמי להסיק שנשוא הערך הוא אותו יהודה הראל שחיבר מספר שנים קודם לכן את ספר העיון "הקולנוע מראשיתו ועד היום" (1956) ואת ספר המד"ב "סוד קרני סדום" (1961).
מה שכן, בקטלוג הספרייה הלאומית רשומים יותר מ-20 (!) כותרים של ספרות קלה שהופיעו בהוצאת מ. מזרחי בשנים 1960-62, שתורגמו על ידי יהודה הראל. גם כאן, מסתבר שמדובר באותו אדם, שכן נשוא הערך היה סופר ששלח ידו בכתיבה עיתונאית ומגזינית ובחיבור סיפורים מקוריים, שאבנרי מעיד ש"לא קינא באיש מקרב הסופרים והעתונאים שחיברו ספרים [...] הסיבה לכך היתה פשוטה: יהודה הראל היה הפורה והזריז שבהם". הבעיה היא שאף שזו נראית לי האפשרות הסבירה ביותר, "יהודה הראל" הוא שם צברי-חלוצי-יפה-בלורית גנרי למדי, כזה שסופרים ומתרגמים של ספרות קלה בישראל של אותה תקופה אהבו כמדומני לאמץ לעצמם... אביעדוסשיחה י"ג באדר א' ה'תשע"ד, 00:25, 13 בפברואר 2014 (IST)תגובה