שיחה:יד רמב"ם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בערך מושב יד רמבם נכתב שהמושב הוקם ע"י 78 משפחות אמידות מהעיר פס שבמרוקו. נתון אינו נכון לחלוטין והוא מעוות את ההיסטוריה באופן בוטה וגס. האמת היא שכאשר המושב נוסד היו בו כ-100 משפחות, בערך מחציתן מהעיר צ'פרו ומחציתן מהעיר פס. היוזמים והמטפלים בהקמת המושב היו אבא שלי זצ"ל מהעיר צ'פרו (הרב יצחק בניזרי ששימש כרב המושב וכמנהל בית הספר היסודי בו למעלה מ-20 שנה ובהמשך שימש כרב של כל יישובי מועצה איזורית גזר), פנחס חותא מהעיר צ'פרו שעסק יותר בצד הטכני של איסוף כספים, (יוסבר בהמשך), וע"י חיים מויאל מהעיר פס. שלא כמקובל באותה תקופה, עוד במרוקו נקבע שהעולים משתי ערים אלו יגורו במושב יד רמבם והמושב הוקם באופן ייעודי מראש ובאותו מקום רק עבור עולים אלה. כל משפחה שילמה למדינה (לסוכנות) 5,000 פרנק עבור בית במושב.

מקור:אפשר לבדוק ולספור כמה עולים יש מכל עיר, הבתים והמשפחות עדיין קיימים. אבי זצ"ל סיפר לי את הדברים (אני באתי למושב עם הקמתו והייתי בן שנתיים). דווח על ידי: בן ניזרי יהודה מושב יד רמב"ם 80/ג 81.218.26.138 09:56, 13 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

תודה.


נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביד רמב"ם שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:50, 7 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה