שיחה:יאסר ערפאת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

1. יאסר ערפאת נולד ב-4 אוגוסט 29'.

2. הוא ייסד את פתח בסוף שנות החמישים ובשנת 69' השתלט על אש"פ שהוקם בשנת 64'.

3. יש שמועות שיאסר עראפת מת היום הנה בכתבה http://news.walla.co.il/?w=//570595

4. הוא מת http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2999807,00.html

רשמית, הוא עדיין לא מת. אבל בפועל - Ding Dong, the bitch is gone! ברוך שפטרנו. MathKnight 17:51, 9 נוב' 2004 (UTC)
"בנפול אויביך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך. פן יראה ה' ורע בעיניו והשיב מעליו אפו" (משלי כד, יז יח). תמיד הטריד אותי קצת העניין הזה שהסיבה למה לא לשמוח אינה מוסרית אלא מחשש שמא השמחה תגרום להצלת האוייב. זה כה שונה מדבריה של ברוריה אשתו של רבי מאיר על הפסוק "יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם" שלמה כתוב חטאים ולא כתוב חוטאים ? אלא כוונת הפסוק לומר שיחזרו בתשובה וממילא ורשעים עוד אינם ולא יהיה צורך להענישם.
מה שמזכיר לי דבר נוסף - על הפסוק: "ואהבת לרעך כמוך" נכתב בגמרא: "ברור לו מיתה יפה". כלומר שכאשר אדם חטא ועונשו מיתה, יש לברור עבורו את המוות בצורה היותר יפה שאפשר. אפשר לראות בזה גדלות או להפך בכל אופן זה קשה קצת לעיכול. מלח השמים 23:01, 9 נוב' 2004 (UTC)
לדעתי צריך להוסיף כותרת משנה בתחתית הדף (לפני קישורים חיצוניים אבל אחרי התייחסויות של אישים ישראלים לערפאת), אשר תעסוק בפרשה האומללה של "מות ערפאת". Ramiy 23:46, 10 נוב' 2004 (UTC)
דינג דונג צץ אצלי רעיון (-:
ואני מתפלא על עצמי איך עד היום לא חשבתי על כך. מה כתוב שם במשלי, "פן יראה ה' ורע בעיניו". ומה פחות מוסרי (לפי הדת) מאשר הרע בעיני אדני ? ברור לכן שהשמחה על נפילת האוייב רעה בעיני אלהים. וכמו שכתוב ב'שירת הים' שנאמרה ע"י בני ישראל בקריעת ים סוף, כשראו את המצרים טובעים בים. אמר להם אדני: "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה" ?
ועדיין נשאלת השאלה, למה לא הסיבה המוסרית ניתנת כנימוק מדוע לא לשמוח בנפול האוייב, אלא החשש שמא ישוב מעליו אפו של אלהים ?
אלא שהפסוק במשלי מדבר לאדם מן השורה שבאופן טבעי שמח בנפול אוייבו, שזהו דבר אנושי ושכיח ביותר. והרע בעיני אלהים, לא בהכרח ממש 'מדבר אליו'. על אדם זה, החשש שמא שמחתו תגרום להצלת האוייב, יכול להשפיע למניעת שמחה זו. ומתוך שלא לשמה בא לשמה. שבת שלום מלח השמים 16:23, 12 נוב' 2004 (UTC)

לכל הנשרים שמסתובבים פה במעגלים - חכו בסבלנות עד שיכריזו רשמית על מותו של ערפאת. חבל לבזבז זמן ואנרגיות על ויכוחים ושינויים והתפלפלויות. בינתיים, לפחות באופן רשמי, הוא עוד חי. כשיודיעו על מותו יהיה אפשר לשים את תאריך המוות, ולתקן במספר מקומות את הנוסח. אבל עד אז זה לא לכבוד הויקיפדיה. ובכלל, תזכרו שזו אנציקלופדיה, ולא אתר חדשות! אפשר (ואולי אפילו רצוי) לא להיות מעודכנים עד השניה, אלא לשמור על איזושהי פרספקטיבה מינימאלית, של לפחות כמה ימים. eman 03:06, 11 נוב' 2004 (UTC)

הייתי בהחלט מסכים איתך, אם היית כותב את הדברים אתמול בערב. בית החולים הוציא הודעה רשמית, וגם ברשות הפלסטינית הודיעו שהוא נפטר ב־4:30 היום לפנות בוקר. אפילו ויקיפדיה האנגלית כבר עדכנה את העמוד הראשי. ראו [1]--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 05:12, 11 נוב' 2004 (UTC)
לפי מה שהבנתי מהידיעות השונות הוא מת כבר יומיים והידיעה הראשונית הייתה נכונה, פשוט רק היום הוכרז מותו. מלך הג'ונגל 17:34, 11 נוב' 2004 (UTC)

הגדרת ערפאת[עריכת קוד מקור]

בקשר להגדרת ערפאת, ראש תנועת שחרור לאומית בעיני עמו, מרצח ורב מחבלים בעיני יריביו. אולי זה מתאים לויקיפדיה הצרפתית או הסעודית ובדוחק. ערפאת היה ונותר טרוריסט (=אדם שפועל בדרכי טרור), ואש"פ הינו ארגון טרור (בפועל או בגימלאות). לפי הגדרה אמריקנית או בריטית, הוא אינו לוחם שחרור לגיטימי. רוב חייו וגם בשנתיים האחרונות (לאחר שהתברר לאמריקנים שהוא לא משך ידיו מהטירור), היה אישיות לא רצויה בארצות הברית. בנוסף להרג יהודים ללא אבחנה בין לוחמים לבין אזרחים, ולבין מבוגרים לביו ילדים, הוא שלח ידו גם בהרג מאות נוצרים בתקופה שהיה בלבנון. מבקש לתקן את הערך. --אפי ב. 20:39, 11 נוב' 2004 (UTC)

כתוב במפורש "מרצח ורב מחבלים בעיני יריביו", האם אין זה משקף את דעתך? האם החצי השני של המשפט "ראש תנועת שחרור לאומית בעיני עמו" שקרי בעיניך? אין במשפט זה משום לגיטמציה לערפאת, יש בו רק עובדות.דוד שי 20:48, 11 נוב' 2004 (UTC)
כרגע ההגדרה שלו פשוט לא טובה, מפני שהיא הגדרה סובייקטיבית ביסודה. הייתי מצפה שיהיה כתוב לפני הכל, עובדות, שהוא ארכי-טרוריסט, או אבי הטרור הפלשתיני, ואחר כך יהיה דיון, האם הטרור שהוביל הוא שיחרור או רצח, ואם היה לגיטימי או לא. ומצידי שיהיה כתוב לאחר מכן, שהוא לא רק "ראש תנועת שחרור לאומית בעיני עמו" אלא גם הצדיק הגדול ביותר בעיני עמו... --אפי ב. 21:44, 11 נוב' 2004 (UTC)
אני מתנגד לתוספת זו. ויקיפדיה אמורה להיות נייטרלית. גילגמש 21:47, 11 נוב' 2004 (UTC)

גם האצ"ל והלח"י עסקו בטרור נגד אזרחים (האם יש על כך ערך בויקיפדיה. ראוי שיהיה). בראש הערך "מנחם בגין" או "יצחק שמיר" לא כתוב טרוריסטים לשעבר שן שש זעם 21:57, 11 נוב' 2004 (UTC)

בדיוק. גילגמש 21:59, 11 נוב' 2004 (UTC)
לומר שהאצ"ל והלח"י עסקו בטרור נגד אזרחים, זה בערך לומר שצה"ל עוסק בטרור נגד אזרחים. האצ"ל והלח"י פעלו כנגד הצבא הבריטי, ואם היו אזרחים שנפגעו, היו אלו תוצאות לוואי, כפי שהיום קורה לצה"ל. כך למשל הם לא הורו לאנשים שלהם, לחטוף או להרוג נשות וילדים חיילים וקצינים בריטיים, או לעשות פיגועי טרור בלונדון או בכל מקום אחר כנגד אזרחי בריטניה. האנלוגיה הזו שפופולרית אצל קבוצה מסויימת, היא פשוט חוטאת לעובדות. --אפי ב. 22:05, 11 נוב' 2004 (UTC)
בואו נשאיר את הפוליטיקה בצד. אני בעד להשאיר את הערך במתכונתו הנייטרלית כמו שהוא עכשיו. גילגמש 22:07, 11 נוב' 2004 (UTC)
הנה רואים כמה חשוב שיהיה ערך בנושא הזה, כי אם אתה לא יודע על כך, אז בטח המוני העם לא יודעים לא כלום. (אגב, אני לא בא להגיד שערפאת לא היה רוצח נתעב, או שהידיעה על מותו לא שיפרה את מצב רוחי) שן שש זעם
(נראה לי שתגובת שן שש זעם אמורה לזוח מעט שמאלה).
גם אני מעדיף להשאיר את הפוליטיקה בצד ולכן אני נמנע מלדון בנושא. אך צירפתי קישור חיצוני בנושא לארגון צבאי לאומי. מלח השמים 03:44, 12 נוב' 2004 (UTC)
כדי להבהיר את עמדתי בשאלה זו טרחתי וכתבתי את הערך שלמה בן יוסף. (את ההבדל בין פעולתו של בן יוסף לבין פעולות המיוחסות לערפאת קשה לי לראות). אני סבור שכל קורא של הערך (שנכתב באופן נייטרלי ככל האפשר) יגיע למסקנה בשאלת ביצוע פעולות טרור על ידי יהודים בזמן המנדט. אלמוג 05:54, 12 נוב' 2004 (UTC)

אפי שלום,

אני חושב שאסור שפרקים בהיסטוריה שלנו יהיו עלומים משום שאינם נעימים לנו. קבל זאת כעובדה. היו פעולות "ענישה" של האצ"ל ושל הלחי שכוונו כנגד אזרחים ערבים. ההבדל אומנם היה שבעוד שהערבים רצחו יהודים ללא כל הבדל מין, גיל או השקפה, פעולות האצ"ל נעשו לרוב כמין "עין תחת עין" מודרני. אם הערבים ירו על כלי תחבורה והרגו יהודים, התגובה הייתה ניסיון לירי על תחבורה אזרחית ערבית. אם הערבים רצחויהודים בשוק בירושלים בתחילת מלחמת השחרור, הושלכה פצצה על תחנת אוטובוסים בשער שכם והרגה 17 אזרחים ערבים. אם הערבים רצחו רופא יהודי, רצחו היהודים רופא ערבי. אני מניח שאיש מהויקיפדים לא חי בתקופה ההיא ולכן אני חושב שאסור לשפוט את הדברים מנקודת המבט של היום, אבל אסור גם ל"טשטש" את העובדות הלא נעימות.

אביהו 10:01, 12 נוב' 2004 (UTC)


ניסיתי להבין קצת מה אתם בעצם אומרים ואני לא מבין את הטיעונים. בגלל שהאצ"ל והלח"י נקטו בפעולות טרור לפני קום המדינה, בגלל זה טרור פלשתיני לא נחשב לטרור? ואולי אם כך, גם הטרור של הצ'צ'נים וה IRA אינו נחשב לטרור, בגלל שהם פועלים לשחרור לאומי? או אולי בגלל שבגין לא הוגדר כטרוריסט, והיכן זה יגמר?
לכן לדעתי כדאי לציין שאלו ואלו נקטו בטרור, כפי שראיתי שכתוב באתר של האצ"ל והלח"י, ולהבחין מה עשו אלו ומה עשו אלו, ולציין את הדברים בהקשר ובקונטקסט שלהם. האם היה מצב מלחמתי או אחר. האם הטרור היה כפעילות שיחרור או היה כפעילות תגמול, האם ננקט כנגד חיילים, ואז מדובר בגרילה, או ננקט כנגד אזרחים אקראיים ואז בוודאי שהוא פעילות טרור. מה היה כמות פעילות הטרור והיקפה, כי לפעמים כמות הופכת לאיכות. להזכירכם, "גדודי חללי אלאקצא", הזרוע המבצעית של הפת"ח, מופיע ברשימת ארגוני הטרור של ארה"ב.
לאלמוג, ההבדל בן הפעילות של שלמה בן יוסף, שהוצא מאיזה גנזך אלמוני לבין ערפאת, הוא שהפעילות שלו נראת כמו פעולה לא מוצלחת של חסמב"ה, בעוד שערפאת ניהל ופיקד בפועל, או מאחורי הקלעים על רצח של אנשים רבים, ביניהם טבח של כשש מאות נוצרים ב76 בדאמור. (דבר שראוי לציין בקורות חייו) טבח שהיה מזעזע לא פחות מהטבח של סברה ושתילה, וכנראה גם גרם לו. אבל משום מה כמעט ולא הוזכר בתקשורת הישראלית. הניסיון לצייר את ערפאת כאילו היה איזה מנכ"ל של עמותת "יד שרה" ולא כאדם רב מדנים, שבידו המושטת היה תמיד אקדח, (זוכרים את התיאור העסיסי של הכתבים הישראליים, איך ערפאת איים באקדחו על ג'יבריל רג'וב, בגלל שאמר משהו שלא היה לטעמו??) ושפעל בירדן, ובלבנון בתוקפנות ואכזריות רבה, מעלה אצלי תמיהות גדולות.--אפי ב. 13:09, 12 נוב' 2004 (UTC)

שלמה בן יוסף לא "הוצא מגנזך אלמוני" אלא הוא אבן בסיס במיתוס של האצ"ל ושל עולי הגרדום (שאל כל איש אצ"ל, או מי שכמוני, חונך בחינוך הממלכתי בשנים שמייד לאחר עליית מנחם בגין לשלטון). פעולה נגד אזרחים היא פעולה נגד אזרחים, ואם הייתי יושב באוטובוס הערבי שעליו ירה בן יוסף, הייתי מתקשה לראות בפעולה "חסמב"ה". ערפאת אכן אינו מנכ"ל יד שרה, אבל הגדרתו קודם כל כטרוריסט חוטאת לעובדות. המבחן כאן הוא מבחן העובדות ולא כל מבחן אחר. אלמוג 15:07, 12 נוב' 2004 (UTC)

לאפי שלום,

התגובה שלי (בניגוד לתגובה של אלמוג) אינה עוסקת בערפאת בכלל! היא באה בתגובה להצהרה שלך: האצ"ל והלח"י פעלו כנגד הצבא הבריטי, ואם היו אזרחים שנפגעו, היו אלו תוצאות לוואי, כפי שהיום קורה לצה"ל. מטרתי הייתה להציג את העובדות כפי שאני מכיר אותם מבלי לשפוט את ערכיותן, ומבלי לנסות לקשור אותן לימינו.

אביהו 16:43, 12 נוב' 2004 (UTC)

ישנן דרכים רבות להובלת עם לשחרור ועצמאות, יש בסגנון מהטמה גנדי ויש בסגנון ה-IRA. גם הלח"י והאצ"ל הפעילו אחרי הכל אמצעי טרור כחלק מהמאבק הלאומי. וכמה שאולי זה לא נראה לנו ערפאת הוא אחרי הכל המנהיג (הלגיטימי יותר או פחות) של התנועה הלאומית הפלשתינאית. מלך הג'ונגל 18:48, 12 נוב' 2004 (UTC)

פסקת פתיחה[עריכת קוד מקור]

נוצרה מלחמת עריכה ביני ובין Eman על פסקת הפתיחה. גירסת Eman:

מנהיג העם הפלסטיני וראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) החל משנת 1969 ועד מותו.

הגירסה שאני תומך בה (לא אני כתבתי אותה):

יאסר ערפאת (ياسر عرفات) נודע גם בכינוי אבו עמאר (1929 - 11 בנובמבר 2004), ראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) החל משנת 1969 ועד מותו וראש הרשות הפלשתינאית מיום היווסדה ועד מותו. ראש תנועת שחרור לאומית בעיני עמו, מרצח ורב מחבלים בעיני יריביו.

גרסתו של Eman מסתירה את האמת: ערפאת עמד במשך שנים רבות בראש ארגון טרור שעסק במשך שנים ברצח ללא אבחנה, וגם כראש הרשות הפלשתינאית הוביל מדיניות רצחנית יוצאת דופן. אי אפשר לדחוף מידע זה לשורה המאה של הערך. למעשה גם הגירסה שאני תומך בה מעדנת את המציאות, ואומרת "מרצח ורב מחבלים בעיני יריביו" בעוד שראוי לומר "מרצח ורב מחבלים" - זו עובדה, אין מציאות אחרת. כדי לא לסבך את העניינים יותר מדי אסתפק בהכרעה בין שתי הגרסאות המופיעות למעלה. דוד שי 18:24, 12 נוב' 2004 (UTC)

אני בעד הגרסה השנייה של דוד שי. לקבוע שמישהו הוא המנהיג של העם זה טיפה בעייתי. מלך הג'ונגל 18:51, 12 נוב' 2004 (UTC)

אני לא חושב שזה חייב להיות או או. אפשר, ואולי צריך להוסיף באופן כללי שהוא הנהיג את השימוש בטרור במאבק כנגד ישראל (זה בלי ספק נכון ומשמעותי לגבי שנות ה60 והשבעים. לגבי זה ש"גם כראש הרשות הפלשתינאית הוביל מדיניות רצחנית יוצאת דופן" הדבר נתון בויכוח. אבל ביטוי כמו "מרצח ורב מחבלים" מקומו במסמכי תעמולה. לא בויקיפדיה.

בפסקה המקורית היו הרבה מאוד דברים, שלא בהכרח הם החשובים בחיי האיש. הוא לא שאב את כוחו מהיותו ראש הרשות הפלסטינית, אלא מהיותו ראש אש"ף (או ליתר דיוק, יו"ר הועד הפועל של אש"ף). מחליפו כראש הראשות הוא איזה אחד שאפילו אני לא יכול לחזור עכשיו על שמו, וקרוב לודאי שבעוד חצי שנה אף אחד לא ייזכור. גם פרס נובל לשלום זה לא מהדברים שמאפינים אותו ביותר.

הקיצור הנוסח הישן לא היה טוב. אפשר להוסיף דברים על הנוסח שלי, אבל בסגנון שראוי לאנציקלופדיה. eman

אני גם בעד הגרסה של דוד שי. חייבים להזכיר את היותו טרוריסט, ושרבים תופסים אותו ככזה עד עצם היום הזה. גילגמש 00:51, 13 נוב' 2004 (UTC)
גם אני בעד הגרסה השניה! יותר מפורטת, ומביא בחשבון את שני הצדדים.
Ramiy 01:29, 13 נוב' 2004 (UTC)
בויקיפדיה צריך מינימום הערכות ומקסימום עובדות. אם נתחיל לתת הערכות, ולקרוא בשמות לא נמצא מזה. כי לכל אחד יש הערכות אחרות.
ובכלל נראה לי אנשים פה יותר מידי עוסקים במתן הערכות, וכתיבת הגיגיהם, ויותר מעוניינים בלהביע את האג'נדה שלהם מאשר לתת עובדות. לפני שהתחלתי לשכתב אותו השבוע, הערך הזה היה בושה וכלימה לויקיפדיה. אף אחד לא עשה את המאמץ הקטן, לחפש בגוגל עובדות ותאריכים, שלא לדבר על לנסות לפתוח ספר. ערך על ערפאת ולא מוזכרים אירועי ספטמבר השחור? ערפאת מופיע בתור מייסד אש"ף? (וזו הסיבה שבגללה בכלל התחלתי לשנות את פסקת הפתיחה). אבל זה לא מפריע לאף אחד. אבל רק מוחקים כינויים שמקומם בעלוני תעמולה וכולם קופצים ודואגים לזה שזה כביכול יותר מפורט?!
אתם מרגישים שאט נפש כלפי ערפאת ומה שהוא מייצג? זכותכם. אבל הויקיפדיה זה לא המקום לכך. ויקיפדיה לא נועדה להיות מקום להפגנת שאט נפש המונית. הויקיפדיה נועדה בשביל שאם מישהו רוצה לדעת על קורות חייו של יאסר ערפאת הוא יוכל לקבל פה מידע אמיו מדויק מפורט ורלוונטי. ולא תחרות ביטויי גידופים.
eman 02:04, 13 נוב' 2004 (UTC)
אני שם לב, ולא בפעם הראשונה, ש-Eman מתקשה להשלים עם זה שערכים בויקיפדיה אינם נולדים מושלמים, ולפעמים, שומו שמים, יש בהם טעויות. ובכן, גם אני אשמח אם כל ערך חדש יראה כמו ערך שכתב אביהו, מושלם עד הפסיק האחרון, אבל זה לא כך. ערכים רבים בויקיפדיה מתפתחים בהדרגה, ולעתים מסתננות גם טעויות. צריך לטפל בטעויות, אבל להתרגש קצת פחות. כל הדיון הזה הוא קצת סטייה מהנושא, וכדאי שכאן נתמקד בשאלה אחת: מה יהיה תוכנה של פסקת הפתיחה? דוד שי 03:23, 13 נוב' 2004 (UTC)

אני מציע למחוק את פסקת "התייחסויות של אישים ישראלים לערפאת". זו פסקה בעלת אופי עיתונאי, ולא אנציקלופדי. מה אכפת לי מה היה לטומי לפיד או יוסי שריד לומר עליו בפופוליטיקה הקרובה למקום מגוריהם? eman 02:04, 13 נוב' 2004 (UTC)

כיוון שערפאת היה במשך עשור "הפרטנר שלנו לשלום", יש חשיבות לפסקה זו. דוד שי 03:23, 13 נוב' 2004 (UTC)

בניסיון ללכת לקראת Eman אני מציע את הגרסה הבאה

יאסר ערפאת (ياسر عرفات) נודע גם בכינוי אבו עמאר (1929 - 11 בנובמבר 2004), ראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) החל משנת 1969 ועד מותו. הנהיג את השימוש בטרור ככלי עיקרי במאבק של הפלשתינאים כנגד ישראל.

את רוב המילים במשפט האחרון כתב Eman.דוד שי 03:23, 13 נוב' 2004 (UTC)

חייבים להזכיר שערפת היה טרוריסט. רבים יטענו בלהט, שזאת עובדה מוכחת. לכן אני מאמץ כל נוסח שיכלול את המידע הזה. כמו כן אני חושב, שהמידע אודות היחס של הישראלים אליו הינו חשוב ביותר, היות וכפי שאמר דוד שי הוא היה הדמות הפלשתינית העיקרית שעמה נהילנו מו"מ במשך תקופה ארוכה. גילגמש 05:47, 13 נוב' 2004 (UTC)

פסקת הפתיחה, המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

בפסקה הפתיחה שהצעת חסרים דברים משמעותיים, והיא לא מאוזנת. בתור פסקה שתכלול את הצד החשוב של הטרור, אבל גם צדדים אחרים שחשובים לא פחות, אני מציע:

יאסר ערפאת (ياسر عرفات) נודע גם בכינוי אבו עמאר (1929 - 11 בנובמבר 2004), מנהיג העם הפלסטיני וראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) החל משנת 1969 ועד מותו. הפך את העם הפלסטיני לגורם עצמאי אל מול מדינות ערב, והוביל את עמו אל מול ישראל הן בדרך "המאבק המזויין" וה[טרור]] והן בדרך המשא ומתן.

לעניין פסקת היחס של ישראל אליו, יש בהחלט מקום לפיסקה שתתאר באופן מקיף את היחס הישראלי אליו. אבל לא לאוסף אקלקטי של תגובות פופוליטיות. למה טומי לפיד ולא ציפי ליבני? למה יוסי שריד ולא עמרם מצנע? הפיסקה כפי שהיא צריכה להמחק, ומייד! אחרת זה ייפתח פתח מסוכן להפיכת ויקיפדיה לאוסף קטעי עיתונות, במקום לאנציקלופדיה. מה אחרי זה נומר לאבי בליזובסקי אחרי שמחקנו בצדק תיטוטים שהוא הביא בערכים שלו, כשאנחנו עושים אותו דבר.

ולגבי התסכול שלי. הוא לא מזה שהערך לא היה מושלם. גם אני לא הכנסתי את כל הדברים בבת אחת, והעבודה על הערך הזה בודאי עוד לא הושלמה. אני כן מתוסכל מזה שהערך עבר עריכות רבות בלי שהוא כמעט השתפר ובלי שטעויות תוקנו. זה מעיד שהרוב המוחלט של מי שכתב את הערך פשוט לא מבין בנושא, ושבמקום טיפול מקצועי אינפורמטיבי הוא עבר על ידי רוב האנשים שערכו אותו טיפול טכני במקרה הטוב, ותעמולתי במקרה הרע.

אני מתוסכל מזה שיש לנו שיטפון של ערכים שאנשים כותבים מראשם, או שמתרגמים מהויקי האנגלית (שמי יודע איך שם הם נכתבו). אבל אני מרגיש כמעט בודד בניסיון לעשות עבודה רצינית של ליקוט עובדות ובדיקה. אני מרגיש כמו ילד עם אצבע בסכר. אבל גם במיתוס ההולנדי הוא לא עמד עם האצבע בסכר לנצח, אלא עד שבאו אנשי הסביבה לתקן את הסכר. הבעיה היא שאני לא רואה כמעט אנשים שעושים את זה. eman

לטעמי השינוי שלך מתון מדי. מדובר בטרוריסט לכל דבר וענין. אני לא מבין מדוע לא נכתוב זאת. בנוסף לכך, דוד שי סייג את עצמו באומרו "הישראלים ראו בו טרוריסט" וזאת כמובן האמת. הרב המוחלט של הישראלים אכן ראו בו גורם עוין במקרה הרע או לא תורם במקרה הטוב. בקשר לציטוטים של פוליטיקאים, אכן אין מקום לציטוטים אלו. יש להורידם לאלתר. גילגמש 13:33, 13 נוב' 2004 (UTC)

יש לציין את העובדה שהוא היה גם ראש הרשות הפלשתינאית מיום היווסדה ועד מותו, עובדה שנמחקה עם שמחת השכתובים של פיסקת הפתיחה. מלך הג'ונגל 22:53, 13 נוב' 2004 (UTC)

הציטוטים לא אקראיים[עריכת קוד מקור]

בחירת הציטוטים היא מצוינת (ולא רק משום שחצי ממנה נעשה על ידי). ציטוט אחד שמייצג את עמדת מערכת הביטחון כלפיו, ציטוט שני שמבטא את עמדת השמאל הרדיקלי, ציטוט שלישי מבטא עמדה של השמאל המובהק שהתפכח ממנו, ציטוט רביעי מבטא את עמדת ממשלת ישראל אחרי מותו בידי האישיות הבכירה ביותר בה שהסכימה להתבטא. חסר רק ציטוט מאנשי ימין כמו אפי איתם או מועצת יש"ע שיציג את עמדתם שלפיה היה אחד מגדולי צוררי היהודים בהיסטוריה. בקרוב אוסיף. שן שש זעם 16:35, 13 נוב' 2004 (UTC)

אפילו אם הם מייצגים, (ובחירה של ציטוטים כאלה היא מטיבעה אקראית ושרירותית), זה לא סגנון הכתיבה שלנו בויקיפדיה! צריך לצטט דברים שלכשעצמם הם חלק מהידע שהקורא אמור לצפות לו, למשל הציטוט של בגין שקרא לו "האיש עם שערות על הפנים". אני חושש שהציטוטים שבפסקה זו אינם כאלה. eman
הציטוטים משקפים קשת של דעות בישראל על ערפאת, ובכך הם חלק מהידע שהקורא אמור לצפות לו. ניתן ורצוי להרחיב אותם בהצגת התמונה הכללית של היחס בישראל לערפאת, אך אין הצדקה למחיקתם. דוד שי 21:19, 13 נוב' 2004 (UTC)

מי גרש את ערפאת מלבנון לתוניסיה?[עריכת קוד מקור]

בסעיף תקופת לבנון נאמר "לבסוף הצליח שר הביטחון דאז, אריאל שרון, לגרש אותו מביירות, ומרכז אש"ף עבר לתוניס", ושורות מעטות אחר כך מיוחסת התפנותו מלבנון למרד של אבו מוסא. מה באמת קרה? דוד שי

גם לי נראה תמוה מה שכתוב שם. אבל לא נגעתי, מפני שאינני יודע על מרד אבו מוסא. על פי זכרוני ערפאת ואנשיו יצאו מביירות, לאחר שצה"ל צר על ביירות, והושגה הסכמה בינלאומית שהם יצאו משם, בתנאי שישראל תתחייב לא לפגוע בהם בדרך.--אפי ב. 18:31, 13 נוב' 2004 (UTC)


במלחמת לבנון ערפאת גורש מביירות. אולם כוחות רבים של אש"ף נשארו באזורים הצפוניים של לבנון שהיו נתונים לשליטה סורית. ב1983 התרחש המרד של אבו מוסא, בעידוד הסורים, ובסופו גורשו כוחותיו של ערפאת גם משם, בהדרגתיות, כשלבסוף פונו דרך הים מטריפולי. לפי מה שכותב גיא בכור בספר שלו (לקסיקון אש"ף) ערפאת הצטרף באיזשהו שלב לכוחותיו הנצורים בטריפולי. לא כל כך ברור לי איפה הוא היה אחרי הגירוש מבירות, ועד אז. מן הסתם הוא הסתובב בעולם במידה רבה. eman
מה שלי נראה תמוה זה המשפט "ערפאת ניסה להפוך את המדינה למדינה מוסלימית". אתה יכול להצדיק אותו? eman
קראתי את זה במאמר אחד, והטענה היתה שכמו בירדן, שהיה ניסיון של הפיכה (שנכשל) במטרה שערפאת ראש הארגונים יתפוס את השלטון, כך בלבנון ה"פתחלנד" מטרתו לא היתה רק כנגד ישראל, אלא גם שינוי פני המשטר שם, מדרום לצפון, וההתנגשויות עם הנוצרים היו על הרקע הזה, ביניהם גם התנקשות בחייו של נשיא לבנון הנוצרי, באשיר ג'ומאייל, שאנו נוטים לראות אותה על הרקע הישראלי, הלכתי לחפש תימוכין לדבר הזה ובנתיים לא מצאתי. כנראה שקפצתי מהר מדי למסקנות. בנתיים אוריד את הדבר.
הוא היה מעורב במלחמת האזרחים. למען האמת היא פרצה אחרי טבח שערכו נוצרים בפלסטינים. אבל בניגוד לירדן שהיא חלק מפלסטין ההיסטורית, וחלק גדול מאזרחיה הם פלסטינים, לאש"ף לא היו אף פעם תוכניות לטווח ארוך כלפי לבנון. לגבי ההתנקשות בג'מייל, היא נעשתה על ידי שליחי סוריה, לא אש"ף. eman

למה פת"ח ולא פתח?[עריכת קוד מקור]

למה פת"ח בראשי תיבות ולא פתח? גם יש משמעות למילה לכשעצמה בערבית, וגם היא לא ממש ראשי תיבות, אלא במהופך. ונדמה לי שברוב המקומות נהוג לכתוב את זה בלי הגרשיים.

למה הדף נעול?[עריכת קוד מקור]

הדף הזה מכיל כמה טעויות (למשל לגבי הקמת אש"ף) אבל בגלל שהוא חסום אין לי אפשרות לשנות אותו.

הנעילה של הדף נותנת פרס למשחיתים (כי הערך לא מתעדכן) ולא נראה לי שזאת הכוונה. טרול רפאים

הסרתי את ההגנה. אבל איזה טעות יש לגבי הקמת אש"ף? לפי דעתי הקמת אש"ף לא מוזכרת כלל בערך (אלא הקמת הפתח) eman 22:40, 3 ינו' 2005 (UTC)
אתה צודק, הוספתי את זה (המון אנשים חושבים שערפאת הקים את אש"ף וזה פשוט לא נכון) טרול רפאים

הלוויתו של ערפאת[עריכת קוד מקור]

תמוהה בעיני ההשמטה של המהומות שהיו בטקס ברמאללה, מדובר בתצוגה ממצה של פועלו של האיש, הפלסטינים אמנם אהבו אותו, אבל הוא גרם לכאוס אצלם... טרול רפאים 18:12, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

זה לא קשור לערך. זאת פיקנטריה. הערך יפה גם בלי הדברים האלה. גילגמש שיחה 18:14, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
הרג של 9 אנשים בהלוויה איננו נמנה אצלי על קטגורית הפיקנטריה... זה לא פיקנטי בכלל, מדובר פה באירוע משמעותי בהחלט. טרול רפאים 18:41, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
טוב, תחזיר. גילגמש שיחה

אם מישהו חושב שזה חשוב[עריכת קוד מקור]

ההבטחה של שרון לבוש לא להרוג את ערפאת היתה באמצע מרץ 2001 (במהלך הביקור הראשון של שרון בארה"ב) ולפי נאום של בוש בפני חברי סנאט (שפורסם בניוזוויק ב-6.5.2002) היתה אמירה בלתי מחייבת בסגנון של "אני לא חושב על זה עכשיו. אני לא בטוח שזה מעניין, אבל לפחות שיהיה כאן. טרול רפאים 20:09, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

התקופה הלבנונית[עריכת קוד מקור]

חבל שמחלמת האזרחים הלבנונית אינה מוזכרת ולא מצוין שערפאת והפתח היו למעשה הסיבה העיקרית לפריצתה וכפועל יוצא - הכיבוש הסורי בלבנון. שמעון

לא ברורה לי הטענה, אמנם השם המפורש לא מוזכר אבל מוזכרים המאורעות במלחמת האזרחים. טרול רפאים 15:32, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

ערפאת במלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

עפ"י "יאסר ערפאת - ביוגרפיה פוליטית", ערפאת כלל לא השתתף במלחמת העצמאות, הוא אמנם ניסה להיכנס לארץ עם יחידת המתנדבים המצריים, אבל לא הצליח בכך. הם מביאים ציטוטים בהם ערפאת טוען שוב ושוב והשתתף בקרבות שונים (בעיקר בירושלים) אבל מסרב לספק פרטים כלשהם מעבר לכך. נראה לי שצריך לשנות מהותית את הפסקה הזאת. טרול רפאים 11:41, 11 מרץ 2006 (UTC)

יש כאן מישהו? טרול רפאים 20:48, 14 מרץ 2006 (UTC)
שו האדה הספר הזה, ולמה לסמוך עליו יותר מאשר על דני רובינשטיין וגיא בכור? emanשיחה 22:12, 14 מרץ 2006 (UTC)
קודם כל הוא מופיע ברשימה של לקריאה נוספת, דבר שני הם מביאים בספר ציטוטים סותרים על מעורבתו של ערפאת. ערפאת טען בראיון לספר אחר שנעצר על ידי המצרים בעזה באפריל (כשהם לא היו שם), בנאום ברמאללה טען שלחם בסלוואן (שלא היו שם קרבות), הם טוענים כי לפי רישומי האוניברסיטה הוא היה בחלק מהתקופה הזאת בקהיר ועוד כמה וכמה פרטים תמוהים. טרול רפאים 17:56, 15 מרץ 2006 (UTC)

קיימת אגדה אורבנית לפיה היה יאסר ערפת לצידו של עבד אל קאד חוסני בעת שנהרג על הקסטל. ע"פ הערך והידוע לי אין לכך רגליים. האם מישהו יודע מאין צמחה אגדה זו?

נשיא או יו"ר?[עריכת קוד מקור]

יש ויכוח אם המינוח הנכון הוא נשיא או יו"ר (ראו פירוט בנשיא הרשות הפלסטינית#הסכסוך על השם). כרגע המצב בוא ששם הערך על הנושא הוא "נשיא הרשות הפלסטינית", יש קטגוריה:נשיאי הרשות הפלסטינית, בערכי רווחי פתוח ומחמוד עבאס הם מופיעים כנשיא. המדיניות צריכה להיות אחידה. לשנות את הערך הזה, או כל הערכים האחרים? DGtal 22:45, 9 יולי 2006 (IDT)

אני מציע להיצמד למצב הנוכחי בערך ערפאת מכיוון שזה היה הביטוי המקובל בתקשורת הישראלית בתקופתו. אני יודע שזה יוצר מצב מגוחך למדי שבו בשל השינוי בגישה לגבי אבו מאזן היורש שלו נושא אצלנו תואר אחר, אבל אני רואה בכך יתרון מכיוון שזה מדגיש את הערפול סביב ההגדרה. טרול רפאים 22:52, 9 יולי 2006 (IDT)
זה נראה מגוחך בעיני. מצטער. חוצמזה, אנחנו ממש לא מחוייבים לתקשורת הישראלית. DGtal 22:54, 9 יולי 2006 (IDT)

עראפת בגרמניה[עריכת קוד מקור]

אפרים הלוי מצטט בספרו יציאה מן הצל, דו"ח מודיעין שהביא לידיעתו ג'יימס אנגלטון שהיה ראש הריגול הנגדי של הסי איי אי במשך שנים, ולפיו למד עראפת בצעירותו הנדסה במינכן שם למד גרמנית ואפשר שאף קשר קשרים עם ארגוני השמאל הרדיקליים הגרמנים. לדעתי צריך למצוא את הדרך להוסיף מידע זה בערך, למרות שאין פרטים מדויקים על הזמן וההשפעה שהיתה לעובדה זו על חייו של עראפת על קשריו עם ארגוני הטרור הגרמנים וגם על פי טענתם של אנגלטון והלוי על קשריו עם הקג"ב וברית המועצות.

כדאי ש...[עריכת קוד מקור]

אני ממליץ שהערך היה ערך מוגן

למה? טרול רפאים 18:27, 8 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

קטגוריה:משפחת חוסייני[עריכת קוד מקור]

אני מתלבט האם להוסיף אותו לקטגוריה, ערפאת השתייך אמנם למשפחה אולם לפלג שולי שלה ורוב חייו התאמץ להסתיר את הקשר (על מנת להציג את עצמו כמהפכן שאיננו קשור לכישלון של הנכבה שהכתים את שמה של המשפחה). אשמח לדעות נוספות. טרול רפאים 18:40, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אם תוכל להבהיר לציבור הקוראים מה הקשר בצורה ברורה יותר, יהיה אפשר לחוות דעה. DGtal 18:55, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
כפי שציינתי הוא בן משפחה הרחוק מהקו הראשי של השושלת, למשל הוא בן דוד רחוק של חאג' אמין אל חוסייני (כלומר יש להם אב או משותף במרחק x>2 במעלה ההיסטוריה). טרול רפאים 19:02, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אם הוא קרוב רחוק, אז אין טעם להכניס אותו לקטגוריה. מצד שני, בערך כרגע כתוב שהוא ממש דוד שלו (מצד האמא), ואם זו המציאות, אז אחיין נראה לי קרוב מספיק. DGtal 19:06, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
הערך נבדק שהספר עליו היה מול העיניים שלי, כך שצריך להסתמך עליו. טרול רפאים 19:09, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
לא הצלחתי להבין ממך מה הגרסה הנכונה עדיין. אם זהווה הייתה אחות של אמין אלחוסייני (או קרוב לכך), אז תוסיף. אם הוא איזה בן-דוד שני ומעלה, צריך לתקן את הכתוב בערך ולא להכליל אותו בקטגוריה. DGtal 19:17, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
הגרסה הכתובה בערך היא הנכונה, אני פשוט טעיתי בתחילת הקטע הנוכחי. טרול רפאים 19:19, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אם הוא אחיין, אז אפשר להכניס אותו. יש גם תקדים: ארנולד שוורצנגר נכנס לקטגוריה:משפחת קנדי בזכות אשתו מריה שרייבר, אחייניתו של ג'ון פיצג'רלד קנדי. DGtal 19:24, 23 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

סתירה בנוגע למות אמו[עריכת קוד מקור]

בפסקה "ביוגרפיה->נעוריו ותחילת דרכו" מצויין כי אמו נפטרה כשהיה בן 4.
בפסקה "חייו האישיים" מצויין כי אמו נפטרה כשהיה בן 3. איתי (ItayKenny) - שיחה 12:20, 30 במרץ 2008 (IDT)תגובה

הסתנן או עבר[עריכת קוד מקור]

יחסיות האמת מתעקש לכתוב שערפאת הסתנן מעזה לגדה. זה נשמע טוב ומרתק אבל לא נכון, כי בתקופה שאחרי מלחמת ששת הימים היה מעבר מבוקר אבל די חופשי בין רצועת עזה לגדה המערבית. היה איחוד משפחות והיתה תנועת מבקרים. אחרי הכיבוש היו כמה ימים בהם היה צורך ברישיון על מנת לצאת מיישוב המגורים ובפגישה הראשונה שערך דיין עם נכבדי הגדה הודיע דיין על ביטול כל צורך בפתקי מעבר. הידוען האלמוני - שיחה 11:38, 10 בפברואר 2009 (IST)תגובה

ערפאת כבר היה טרוריסט מוכר כך שהטענה שהוא יכול היה לעבור בחופשיות לגדה - טעונה הוכחה. יחסיות האמת • ט"ז בשבט ה'תשס"ט 13:46:00
הסכת ולמד: בסוף 67 ובמהלך 68 היו אוטובוסים שנסעו מעזה דרך תרקומיה לחברון (למען הדיוק עד חלחול) וחזרה. היינו בודקים את האוטובוס לפני עליית הנוסעים. בודקים חפצי הנוסעים ובודקים את הנוסעים עצמם, לא בדיקות קפדניות מדי. לא בדקנו שמות. לא בדקנו תעודות וגם לא כתובת מגורים אלא רק מטען. אחרי סיום הבדיקות היו הנוסעים עולים לאוטובוס ואנחנו היינו מלווים את האוטובוס בנסיעה ומשגיחים שבשום תנאי ובשום מקרה אין עצירה או מגע עם אזרחים בשטח ישראל. באותן שנים לא הייתה הסתננות מהגדה לרצועה או להפך כי היה אפשר לעבור בלי להסתנן. יכול להיות שאני מקלקל לך כאן אגדה יפה או גישה רומנטית לערפאת אבל אין מה לעשות המציאות חזקה מהאגדות. הידוען האלמוני - שיחה 02:16, 13 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אני בטוח שאם היה ידוע כי ערפאת הוא על האוטובוס, הוא לא היה מורשה לעבור, הסתננות איננה קשורה לקושי אלא לרשות. טרול רפאים - שיחה 17:10, 13 בפברואר 2009 (IST)תגובה
השערות של "אילו" לא מתאימות לאנציקלופדיה. באותה תקופה הסתננויות היו מהשטחים הכבושים אל שטחי מדינת ישראל ולא מהגדה לרצועה או להפך. הידוען האלמוני - שיחה 13:05, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
עולה החייל לאוטובוס ורואה לפתע את ערפאת ומזהה אותו כאבו עמאר. האם ברצונך לומר כי היה מסתפק רק בבדיקת מטלטליו וממשיך לנוסע הבא? זהר דרוקמן - I♥Wiki13:17, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
למה אתה חושב שבאותה תקופה מישהו מאיתנו ידע לזהות את ערפאת? (את האדם או את שמו). הוא לא היה מפורסם וגם הפת"ח לא היה מפורסם אז, יכול מאד להיות שראו אותו בתור והמשיכו הלאה. הידוען האלמוני - שיחה 13:40, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אם כך, הסתנן. לו היו מגלים ומזהים אותו - היה נעצר. זהר דרוקמן - I♥Wiki13:41, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אתה משליך מתקופה מאוחרת יותר על 1968. לפני 1968 הפת"ח (ומנהיגיו) לא נחשבו כאיום משמעותי על מדינת ישראל. למיטב זכרוני הפעילות היחידה שלהם לפני מלחמת שת הימים הייתה פעילות כנגד המוביל הארצי, רק אחרי שערפאת עבר לגדה המערבית הוא התחיל לבסס את כוחו ומעמדו ושמו התחיל להיות מוכר. לכן גם אם היינו מזהים אותו, סביר להניח שהיינו נותנים לו לעלות לאוטובוס ולנסוע. אגב, על פי ההוראות שקיבלנו, אף פעם לא עלינו לאוטובוסים עצמם כשהיו בהם נוסעים. הבדיקה הייתה על אוטובוס ריק ועל הנוסעים הממתינים בחוץ. הידוען האלמוני - שיחה 14:19, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
שני המשפטים האחרונים שלך לא קשורים לדיון זה. שוב אשאל אותך (את אותה) שאלה - נניח וחייל עוצר האוטובוס ומזהה בין נוסעיו את מי שאחראי על נסיון החבלה במוביל הארצי - האם לא יעצור אותו? זהר דרוקמן - I♥Wiki14:28, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
הקשר לדיון - המשפט שלך "עולה החייל לאוטובוס". ניסיתי להסביר שלא היה עולה. הידוען האלמוני - שיחה 14:51, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
לא היה עוצר. אם היה מזהה את מבצע הפעולה - היה עוצר אותו אבל לא עצרנו מה שכונה באותה תקופה "נכבדים" כלומר את מנהיגי הפעילות שנחשבו כפוליטיקאים. הידוען האלמוני - שיחה 14:50, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
יחסיות כתב למעלה: "ערפאת כבר היה טרוריסט מוכר" ונשאלת השאלה האם זה אכן היה המצב, כלומר האם ערפאת היה מבוקש לחקירה בידי כוחות הבטחון הישראלים, אם התשובה היא שכן, אז מדובר בהסתננות, ואזלת היד של הכוחות בשטח אינה משנה. אבל אם ערפאת לא היה מבוקש, מכיוון שלא הייתה ידועה מעורבותו במעשי הטרור או בשל נסיבות אחרות, אז הוא סתם עבר. אם למישהו יש עדויות חותכות לכאן או לכאן, הוא מוזמן להציגן. עד אז נראה לי שעדיף לנקוט משנה זהירות ולכתוב "עבר". בברכה, --איש המרק - שיחה 15:06, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
ערפאת נמנע ב-1965 (בניגוד לאנשי פתח אחרים) להימלט לשטח ישראל לאחר הסכסוך עם סוריה מכיוון שהיה מוכר לישראלים וידע שלא ישוחרר כל כך מהר. אם כך היה ב-1965, קל וחומר ב-1967, לאחר שהשתתף בוועידות נגד אש"ף (זאת הייתה התקופה לפני השתלטות הפתח על אש"ף), שהיה מוכר לשירותי הביטחון (גם אם עדיין לא הגיע למצב שבו כל חייל סדיר מכיר את פרצופו). טרול רפאים - שיחה 15:26, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה
הידוען צודק לשיטתו, אבל על פי הערך האנגלי ערפאת לא עבר מעזה לגדה אלא מירדן. כנראה שהשמירה בגשרים הייתה חזקה יותר מאשר באוטובוסים ולכן היה צריך ערפאת להתחפש. אם התחפש סימן שחשש מגילוי ומעצר ולכן אפשר לקרוא לזה הסתננות מוטי - שיחה 15:29, 14 בפברואר 2009 (IST)תגובה

יו"ר אש"ף או יו"ר הרשות הפלסטינית[עריכת קוד מקור]

רקע הכרחי: בשלב זה של הפיתוח, אין תבנית מנהיג שימושית המאפשרת איזכור של שני תפקידים עיקריים ואין ברירה אלא לציין אחד בלבד. ביני לבין משתמש:Eman יש חילוקי דעות. לשיטתו, התבנית צריכה לכלול את תפקידו כיו"ר אש"ף: "התפקיד באש"ף הוא החשוב. בתפקיד זה הוא חתום על כל ההסכמים, גם אחרי שנבחר לנשיא הרשות". לשיטתי, ראש יישות מדינית אוטונומית, במקרה זה הרשות הפלסטינית, המוכרת על ידי העולם כולו עדיפה בהגדרה על פני יו"ר תנועה לשחרור לאומי/ארגון טרור המייצגת רק פלג מהעם הפלסטיני. לדעתי זה ההבדל בין יו"ר מפלגה לראש ממשלה. אשמח לדעה נוספת, ‏DGtal08:17, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה

קודם כל גם אני חשוב שצריך לאפשר לאזכר את שני התפקידים.
לגופו של עיניין אנחו נותים לשכוח (וזה לא במקרה, כי היה מאמץ להשכיח), אבל אש"ף הרבה יותר חשוב מ"הרשות הפלסיטנית". לא רק מבחינה היסטורית, אלא גם היום. ההסכמים של ישראל עם הפלסטינים הם מול אש"ף. לאש"ף יש משקיף באו"ם, לא לרשות. אש"ף אמור לייצג (מאז 1974) את העם הפלסטיני. לרשות יש מלכתחילה תפקיד הרבה יותר מוגבל, ולו כי היא נוגעת רק לפלסטינים שנמצאים בגדה וברצועה. זה ממש לא נכון לומר שאש"ף מייצג רק פלג מהעם הפלסטיני. זה נכון נניח לפתח, אבל לא לאש"ף.
ואגב, אין דבר כזה יו"ר הרשות. יש נשיא הרשות. ערפאת (ואבו מאזן) הם יו"רים מתוקף היותם יו"R הוועד הפועל של אש"ף. בתפקידם ברשות הם נשיאי הרשות. emanשיחה 12:46, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה
הדבר רק מראה את הנזק שגורמות התבניות לוויקיפדיה העברית. אם לא ניתן להכניס את ערפאת לתבנית, עדיף ללא תבנית. אלמוג 12:57, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה
פתרון אלגנטי: שתי תבניות. אבל תמונה במקרה הזה מספיק רק באחת. כבר שכחנו כמה היה מכוער... ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:05, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה

ערפת נולד בקהיר[עריכת קוד מקור]

ערפת נולד וגדל בקהיר מה זה הקשקוש התעמולתי הזה שהוא נולד בירושלים??.שנו את זה

Yts:אני שיניתי את זה,הרי זה ידוע עובדתית כי עראפת ימח שימו וזכרו נולד בקהיר שבמצרים.

לא רב-מרצחים?[עריכת קוד מקור]

למה לעזאזל כשאני מוסיף "רב-מרצחים" מוחקים את זה אם ידוע שיאסר עראפת אחרי לרצח מאות ישראלים,אני מתחיל לחשוב שיש כאן שינוי מגמתי לכיוון של פת"ח וחמאס. (הערה זו כתב משתמש:Yts ששכח לחתום).

כי בויקיפדיה לא כותבים את האמת אלא את הקונצנזוס ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מי פתח באנתפאדת אל-אקצא?[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב (נכון לעכשיו) שערפאת הוא שפתח באנתפאדת אל-אקצא. זו טענה לא מגובה, שגם סותרת את מה שכתוב בערך על כך. 188.169.229.30 02:11, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

חמור ביותר שכתוב דבר כזה בפסקנות כזו. יש גורמים רציניים ביותר ששוללים את הגרסה הזו מכל וכל. כולל במערכות הבטחון הישראליות. emanשיחה 02:27, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
דרישת המקור הייתה מיותרת, ברור שקל למצוא מקור שמצטט בכיר ישראלי או מזרחן כזה או אחר שטוען ש"עראפת פתח באינתיפאדת אל אקצא" ומקור אחר שטוען שהוא נגרר אליה. יותר קל היה פשוט לנסח את המשפט כך שאין עליו מחלוקת. בברכה, --איש המרק - שיחה 04:17, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
זה מה שצריך לעשות, וגם למשפט הזה יהיה צריך להביא מקורות. בינתיים דרישת המקור מוצדקת. emanשיחה 10:26, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
נדמה לי שלא שמת לב שבאותה הזדמנות ערכתי את הפסקה והורדתי את דרישת המקור. בברכה, --איש המרק - שיחה 11:12, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
כן, ראיתי אחרי שכתבתי... ושגם יש ציטוט כבר למטה (אולי כדאי גם להוסיף ציטוט של עמי אילון שטוען שאפילו ברגותי לא יזם את הדברים אלא הופתע מההתפתחויות). ובמחשבה שניה, באמת בעקרון הערות שולים לא צריכות להיות בפסקת הפתיחה. emanשיחה 11:37, 18 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

"חייו האישיים"[עריכת קוד מקור]

תסתכלו על הפיסקה השלישית ב"חייו האישיים".. צריך להחזיר לגרסא הקודמת. מעניין כמה זמן זה היה שם.. NATANEL - שיחה 22:41, 10 בדצמבר 2011 (IST)תגובה

הפסקה הייתה בערך 7 חודשים, מאז עריכה זו. הסרתי אותה. דוד שי - שיחה 06:22, 11 בדצמבר 2011 (IST)תגובה
מדוע הסרת? יש חשיבות באזכור טענותיו של יון מיחאי פצ'פה שזכו לפרסום. נרו יאירשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ג • 22:00, 18 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
לטענות כאלה נחוצה אסמכתא טובה יותר מאשר עריק רומני שמנסה לכתוב רב-מכר. אם הקביעה מבוססת, בוודאי ניתן יהיה להביא לה מקורות נוספים, למשל ראשי השב"כ. לך לאסיפת בחירות של יעקב פרי או אבי דיכטר, ושאל אותם. דוד שי - שיחה 22:49, 18 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
לוח אסיפות הבחירות שלי עמוס מכדי להגיע גם אליהם. לעצם העניין, כמובן יש צורך באסמכתא טובה יותר כדי לציין את טענות פצ'פה כדבר שבעובדה, אבל אין צורך באסמכתא כדי לומר שכך טען. נרו יאירשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ג • 08:01, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
איזה חשיבות יש לטענה של מקור לא אמין? כתוב אותה בערך יון מיחאי פצ'פה. דוד שי - שיחה 08:58, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
החשיבות היא בפרסום שקיבלה הטענה. מהו קנה המידה שלך בקביעה מיהו "בלתי אמין"? נרו יאירשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ג • 11:16, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
כאשר טענה כזו נכונה, יש לה מקורות רבים. כיוון שלפנינו מקור יחיד, הוא אינו אמין. לעובדה שהטענה זכתה לפרסום אין חשיבות - זה חומר שמוכר עיתונים, אין צורך לדחוף אותו גם לאנציקלופדיה. דוד שי - שיחה 12:07, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
אני לא מבין אותך. הוא האדם היחיד שסיפר על העניין, ורבים אחרים ציטטו אותו. לטענות נכונות רבות יש עד אחד בלבד שפרסם אותן, ובכל מקרה - הנושא אינו אם הטענה הנכונה. אתה יודע היטב שמקובל אצלנו שטענה חמורה שזכתה לפרסום משמעותי מוכנסת לערך. תוכל להשוות למשל למקרה של סטס מיסז'ניקוב, שם היה מדובר בטענות חמורות הרבה פחות וממקורות אנונימיים (ולכן התנגדתי להן) ובכל זאת אתה עצמך הכנסת אותן לערך. נרו יאירשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ג • 12:21, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
קרא שוב את הערך סטס מיסז'ניקוב, ותראה שלא את הטענות הכנסתי, אלא את תגובתו של מיסז'ניקוב. בהזדמנות זו שמוציאים את ערפאת מקברו, אולי נקבל ממנו תגובה לטענות של פצ'פה, ונכניס אותה לערך. דוד שי - שיחה 12:41, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
זה תמוה לומר שההכחשה חשובה יותר מהטענה המוכחשת. אני גם מניח שערפאת הכחיש זאת. מלבד זה, פצ'פה אינו המקור היחיד לטענה שערפאת היה הומוסקסואל (טענה המוזכרת בערך כשמועה אנונימית). כך טוענת גם אוריאנה פלאצ'י כאן, וכן ישראל חסון כאן. המקור האחרון הוא דוגמה למשמעות נוספת של עניין זה - הטענה שמת מאיידס. כל אלה מחזקים את אמינותו של פצ'פה. נרו יאירשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ג • 13:08, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
ישראל חסון אומר "כל הסימנים מעידים על כך שהיה חולה במחלת האיידס", כלומר יש לו ספקולציה מעניינת, לא כזו שמקומה באציקלופדיה. מוזרה עוד יותר טענתו של חסון לפיה אם מחלתו של ערפאת באיידס הייתה מתפרסמת היה הדבר חושף את דבר היותו של ערפאת הומוסקסואל, שהרי כבר שנים רבות ידוע שגם הטרוסקסואלים ואפילו בתולים עלולים לחלות באיידס. בדבריו של חסון אין רמז לטענה שעראפת היה פדופיל. כיוון שהדיון הזה מתחיל להיות מייגע, אסתפק במה שאמרתי עד כה. דוד שי - שיחה 13:36, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה
הנושא אינו נכונות הטענה, אלא עד כמה היא נפוצה ורצינית. שלחת אותי לראשי השב"כ בעבר, והנה סגן ראש שב"כ שאומר שערפאת היה הומוסקסואל. את זה הוא לא אומר כספקולציה. לגבי האיידס הוא זהיר יותר. נרו יאירשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ג • 14:58, 19 באוקטובר 2012 (IST)תגובה

I can't trust on the arabic wikipedia[עריכת קוד מקור]

he was a terrorist. That's not writen on the arabic wikipedia! 79.181.219.251 16:27, 12 באוקטובר 2012 (IST)תגובה

ענף צדדי של משפחת אל-חוסייני[עריכת קוד מקור]

אם אמין אל-חוסייני היה אחי-אמו כמו שנאמר בערך, מה עניין ה"ענף הצדדי" של משפחת אל חוסייני שאליה השתייכה אמו? ובכלל, מה פירוש "ענף צדדי"? או שהיא ממשפחת אל חוסייני או שלא. 173.180.200.36 03:45, 12 בפברואר 2013 (IST)תגובה

סדר בפסקה העוסקת באינתיפאדה השנייה[עריכת קוד מקור]

בעריכה זו ביטל עמנואל עריכה שלי, וכדרכו תוך התקפה אישית. יש צורך להציג את מה שעשה, ואחר כך את מה שלא ברור לגבי פעילותו. נרו יאירשיחה • כ' באדר ה'תשע"ג • 23:32, 2 במרץ 2013 (IST)תגובה

בעריכה שלך הורדת משפט שאומר: "עם זאת, קשה לדעת האם התפרצות האינתיפאדה באה בהשראתו או שהייתה ספונטנית". זו ממש לא סתם הגהה, אלא שינוי תוכני. ההערה שלי בתקציר העריכה היתה עיניינית ונכונה. emanשיחה 23:36, 2 במרץ 2013 (IST)תגובה
אתה תמיד חושב שההתקפות שלך נכונות, אבל דיון ענייני אינו מכריז על דברי אחרים שהם הטיה. אתה יכול לדמיין בעצמך כמה פעמים יכולתי אני או אחרים להכריז הכרזה דומה כלפיך, מנקודת המבט שלנו. לעצם העניין, המשפט שהסרתי הוא למעשה כפילות של מה שנאמר ממילא, אבל בסגנון מופשט. אי אפשר למדוד השראה לעומת ספונטניות, לכן עלינו להסתפק בעובדות. על כל פנים, אני מבין שחוץ מזה העריכה שלי היא בסדר? נרו יאירשיחה • כ' באדר ה'תשע"ג • 23:40, 2 במרץ 2013 (IST)תגובה
אין לי התנגדות לשינוי הסדר שעשית שם, אם לא תחזור על ההשמטה. emanשיחה 23:47, 2 במרץ 2013 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:40, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:00, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:01, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה

איזה מזל שיש ויקיפדיה בעולם[עריכת קוד מקור]

מוחמד יאסר עבד א-רחמן עבד א-ראוף ערפאת אל-קודווה אל-חוסייני, אני מתגלגל מצחוק לקרוא את השם הארוך הזה. ואני משנן אותו בעל פה, עוד כמה פעמים אני מקים את מוחמד יאסר עבד א-רחמן עבד א-ראוף ערפאת אל-קודווה אל-חוסייני מקברו למשמע שמו המלא והמתיש. רק ויקיפדיה מסוגלת להצחיק כל כך.

אם אתה מחפש דברים משעשעים בוויקיפדיה, ראה את ויקיפדיה:הומור. בהקשר של אורך מופיעים שם קישורים ללופאדוטמאכוס...פטריגון ולטאומטאווקאטאנגיהנגקואוואווטמטאפוקאיוונואקיטאנאטאהו. חג שמח! Uziel302 - שיחה 04:40, 18 באפריל 2014 (IDT)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

לפני 1964 ועל אחת כמה וכמה לפני 1948 לא היה מונח כזה - עם פלסטיני, אגודות פלסטיניות, התקהלות פלסטינית ולכן כל הערך על תולדות חייו של ערפאת בו יש איזכור "פלסטיני" בשנים שלפני 1964 - פשוט מוטעה ומטעה.

למשל:

"בגיל 17 החליט ערפאת ללמוד באוניברסיטת פואד (כיום אוניברסיטת קהיר), ובה למד הנדסה אזרחית. באותה תקופה התגבשו באוניברסיטה זו ארגונים אסלאמיים ופלסטיניים רבים.."

בשנת 1946 לא היה דבר כזה ארגונים פלסטינים.

דוגמאות נוספות: 1. "עם חזרתו למצרים חזר למסגרת לימודי ההנדסה ובד בבד עסק גם בפעילות פוליטית ונבחר ב-1951, יחד עם צלאח חלף (אבו איאד), לראשות התאחדות הסטודנטים הפלסטינים בקהיר." דווח על ידי: גיא 87.69.53.66 16:42, 4 בינואר 2015 (IST)תגובה

בוויקיפדיה המונח פלסטינים אינו תוצר של האמנה הלאומית הפלסטינית מ-1964 אלא קדום יותר. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 17:41, 4 בינואר 2015 (IST)תגובה


האם עמד בראש ארגון הטרור[עריכת קוד מקור]

נראה שערפאת עמד בראש ארגון הטרור ולכן יש לעדכן הקטגוריה לקטגוריה:ראשי ארגון טרור אסלאמי.
בברכה, Tshuva - שיחה 16:29, 8 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה

אין קשר לטרור אסלאמי. שושושושון - שיחה 16:30, 8 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה
קטגוריה:טרור פלסטיני היא תת קטגוריה של קטגוריה:טרור אסלאמי. לא סתם. Tshuva - שיחה 16:54, 8 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה

הובלת האינתיפאדה השנייה[עריכת קוד מקור]

בפסקת הפתיחה מוזכר שהוא היה מובילה. ישנם הגורסים שמשלב מוקדם של האינתיפאדה הוא איבד שליטה באש ונגרר איתה (למשל חלק מראשי השב"כ ב"שומרי הסף"). אני לא בקיא מספיק על מנת לתקן, אך זה דורש התייחסות. 31.210.177.67 01:48, 11 בפברואר 2019 (IST)תגובה

שחיתות ערפאת[עריכת קוד מקור]

ערפאת ידוע לשמצה בשחיתותו(כמו כלל הצמרת הפלסטינית בעבר ובהווה) עד כדי כך שהוא דורג איפשהו כהאדם השישי בעושרו,ובתוכנית של בן כספית "הקשר הישראלי", בפרק על הקונספירציה שישראל הרעילה את ערפאת, נאמר שהייתה טענה פלסטינית שסוהא הרעילה אותו כדי לרשת את רכושו הרב. ראוי שמישהו יכניס את זה מסודר. 2A01:6500:A047:BE58:E6D6:67A5:FD:5647 15:24, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה

פסקת פתיחה[עריכת קוד מקור]

לדעתי הפתיחה צריכה להיראות כך: יאסר ערפאת היה מחבל, ארכי-טרוריסט ערבי, מנהיג ארגון הטרור- אש"ף, וממנהגי הפלסטינים עד לחיסולו ב-2004 ע"י המוסד באמצעות הרעלה. וזה שהוא קיבל פרס נובל לשלום לא צריך להיכתב בפסקה הראשונה, אלא למטה למטה כמשהו צדדי ולא חשוב. טרוריסט מקבל פרס על שלום חחחח.... מישהו מסכים איתי? ירמיהו סלייטר - שיחה 09:59, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

ניסוחים כאלה לא מקובלים אצלנו. גילגמש שיחה 10:03, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה
ירמיהו סלייטר, אני חושב שהפתיחה שאתה מציע היא מצויינת. כמובן, בתנאי שזאת פתיחה לפוסט בפייסבוק האישי שלך או לרשומה בבלוג הפוליטי שפתחת לעצמך. באנציקלופדיה, אעפס, זה פחות מתאים... Eladti - שיחה 10:31, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

וואי ,אתם לא נורמאלים. גילגמש, אין לי מושג מי זה "אצלנו" שהזכרת, ו-Eladti הנכבד, צר לי, אך לא זכיתי להבין את כוונתך לגבי הפייסבוק או הבלוג. אבל זה לא משנה. מה שמשנה הוא זה שאצל רוצח צריך לכתוב (מיד בהתחלה!) שהוא רוצח ולא "ראש ארגון, מנהיג פלסטינים וזוכה פרס נובל לשלום". אדם שלא מכיר אותו, אמור לדעת שהיה מנהיג נורמאלי ואנושי. ניתן לדוגמא את יגאל עמיר, מדוע כתוב בפסקה שהוא היה: "רוצחו של..." ? עמיר, ואחרים רצח[ו] אדם אחד ובפסקת הפתיחה כתוב שהם רוצחים, מדוע שזה לא יוזכר גם על ערפאת שרצח אלפי אנשים חפים מפשע??? אם לא את הפתיחה שאני הצעתי אז לפחות יש להוריד את פרס הנובל מהפתיחה ולהוסיף כמה ממעשי הזוועה שלו. ירמיהו סלייטר - שיחה 14:42, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

ירמיהו, אני חושש שלפי הקריטריונים שלך רוב הקהילה כאן "לא נורמאלים", ולא נראה לי שתצליח לשנות את זה. עם זאת יש מקום לציין בפתיח שרצח בעצמו אנשים. נרו יאירשיחה • כ"ט בשבט ה'תשפ"א • 14:45, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

נו, אז למה אף אחד לא עושה את זה?? וחוצמיזה, אם דיברת על הקריטוריונים שלי, אלו הם: אדם שנכתב עליו ערך, סביר להניח שיקרא את הערך אדם שלא בדיוק ידע על האדם שעליו נכתב הערך. ולכן, בפסקת הפתיחה, צריך לדחוס כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים. כאן, לא עשו את זה, לצערי. ירמיהו סלייטר - שיחה 14:48, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

א. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
ב. אולי כי היחיד שהציע לעשות את זה התנסח קודם לכן באופן כה קיצוני עד שכבר לא מקשיבים לו. נרו יאירשיחה • כ"ט בשבט ה'תשפ"א • 14:58, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

תודה על א. לגבי ב', היחיד הזה הוא אני? כי א"כ, זה ממש לא נכון. למעלה היו דיונים ארוכים מאוד לגבי הפתיחה, ואפילו Eladti הנכבד, שלקח חלק בדיון הזה, כתב שצריך להיזכר בפתיחה את זה שהוא מרצח. ירמיהו סלייטר - שיחה 15:23, 11 בפברואר 2021 (IST) גילגמש, טענת ש"ניסוחים כאלה לא מקובלים אצלנו". הבה ואתן לך ניסוח שאתה הצעת בדיון למעלה, דומה מאוד למה שהצעתי: "חייבים להזכיר את היותו טרוריסט, ושרבים תופסים אותו ככזה עד עצם היום הזה". את זה אתה בעצמך אמרת!! אז מה פתאום לא מקובל??? ירמיהו סלייטר - שיחה 15:30, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

רציתי לעזור לך, עד שפנית לדף שיחה של משתמש.
אינני רואה דופי בתשובותיו של נרו יאיר, ומסכים עם דבריו. דוריאןDGW – Talk 15:42, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה
א. הטענה (שיש בה הגיון) שהמוסד הרעילה את עראפת היא לא שגויה, אפילו יורשו - אבו מאזן טוען שהוא בכלל הורעל על ידי מוחמד דחלאן (וגם זה, מנותק מהמציאות) ב. פרס נובל לשלום הוא אחד הפרסים הנחשקים בעולם, הוא ה"אוסקר" (סליחה, הפרס הזה וגם האוסקר הם פרסים נחשבים מדי בשביל לעשות השוואה בניהם) של הפוליטיקה, ובפרט של מנהיגי תבל. לכן ההצעה "וזה שהוא קיבל פרס נובל לשלום לא צריך להיכתב בפסקה הראשונה, אלא למטה למטה כמשהו צדדי ולא חשוב" היא טיפה שגויה. אם ככה אני אשמח ואפילו אבקש למחוק את האזכור של בגין, רבין (אותו אני מאוד מעריך, אחד מהמנהיגים האהובים עליי), מנדלה, אובמה, אל גור ורבים וטובים. ערפאת אינו חסיד אומות עולם - רחוק מכך, שנות אור הבדל, אבל מי אנחנו שנשלול ממנו את פרס הנובל?. בברכה רבה דזרטשיחה 17:21, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

לא נשלול ממנו את הפרס המכובד, אך לדעתי, הענקת הפרס לרוצח הינה טעות מצד העוודה האחראית לחלוקת הפרס ו"טרוריסט זוכה נובל לשלום" לא הולך לדעתי. התכוונת שנמחק מפסקת הפתיחה של האנשים שהזכרתי את קבלת הפרס? הרי הם לא היו טרוריסטים (האמת, רבין כן.) ואין צורך להעביר למטה. וזה שאתה מעריך את רבין, מקשה עליי להמשיך את השיחה איתך ירמיהו סלייטר - שיחה 17:37, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה

אני לא מבין איך העובדה שאני מעריך פוליטיקאי מקשה עלייך (קל וחומר לקרוא לרמטכ"ל וראש ממשלה לשעבר טרוריסט), אך אם זה באמת קשה לך - לא אזכיר יותר את שמו. בכל מקרה לא אמרתי שאתה טועה ולא הצדקתי את הוועדה האחראית על הפרס אך בויקיפדיה אנחנו צריכים לנתק דעות פוליטיות ולהצמד לעובדות ככל הניתן. בברכה רבה דזרטשיחה 17:44, 11 בפברואר 2021 (IST)תגובה
חחח, רבין... גם כן פוליטיקאי. מקשה עליי העובדה שאנחנו עורכים פה דיון מתוך כוונתי לכנות את ערפאת "רוצח ורוריסט" ולא "מנהיג פלסטיני", ואז אתה מזכיר לטובה את רבין שעשה עם המחבל - הסכם שלום!! ראה את האירוניה שבדבר. ולענייננו, אמרת: "לא הצדקתי את הוודעה בנובל", זה שאמרתי שאני לא מצדיק לא אומר שאמרתי שאתה כן מצדיקו:" בויקיפדיה צריכים לנתק דעות פוליטיות", את זה צריך לעשות בערך עצמו , אך דף השיחה נועד, להזכירך, כדי להעלות בדיוק את אותם הדעות הפוליטיות, רק בערך עצמו העורך צריך להיות ניטרלי, אל ל א כ ך בדף השיחה.

טוב, לצערי הדיון הארוך הזה לא הסתיים באיזשהו כיוון לגישור מצידכם, לאחר שבכל הדיון תקפתם כל הצעה כזו שהגיעה מצידי. אני משתמש בזכות הוטו שיש לי כמתחיל הדיון הזה (יש דבר כזה?) ונועל את את הדיון. תודה על כל ה"עזרה". בברכה רבה, ירמיהו סלייטר - שיחה 10:03, 14 בפברואר 2021 (IST)תגובה

עריכות אחרונות[עריכת קוד מקור]

Gilgamesh היקר, לא הבנתי, אתה טוען שערפאת לא היה טורוריסט? וגם אתה אומר שהבת של ערפאת הייתה בן? לא הבנתי. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 11:01, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה

אני לא Gilgamesh, אבל אתייחס רק לנקודה השנייה. אמו של ערפאת מתה כשהוא היה בן 4. הבת שלו קרויה על שמה. Eladti - שיחה 11:05, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
הניסוח שלך לא היה נייטרלי. בנוסף לטעות שהזכיר אלעד. גילגמש שיחה 11:06, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
דבר ראשון לא הבנתי שמדברים על ערפאת. צריך לשנות את הנוסך. ודבר שני, מה לא היה נטראלי. אני כתבתי עובדות. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 11:10, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה


משהו יכול להתייחס לדבריי. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 11:33, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה

(א) סבלנות, בבקשה. אף אחד לא חייב להגיב תוך חצי שעה לדיון שפתחת עכשיו. לא נדיר שאנשים גם יגיבו (אם בכלל) אחרי כמה ימים.
(ב) בכל מקרה אין לחזור על עריכה שהובעה לה התנגדות עד למיצוי דיון על כך והשגת תמיכת הרוב.
(ג) השינוי שאתה מבקש כבר נידון בחטיבת הדיון הקודמת בדף זה והובעו דעות שונות. אין מה לפתוח דיון חדש - אפשר להמשיך את הקודם.
(ד) המשפט על "בן/בת 4" דווקא מנוסח באופן מאוד ברור, ודווקא השינוי שלך (מעבר לשגיאה העבודתית בו) יצר משפט שמנוסח באופן לא תקין תחבירית. נא להקפיד יותר בעת עריכה.
Dovno - שיחה 11:44, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
אני לא מבזבז את זמני על ידי קריאת שיחות. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 13:51, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
אם כך יהיה לך מאוד קשה עד בלתי אפשרי להשתלב כאן במיזם. שיתוף פעולה עם עורכים אחרים (שכולל ניהול דיונים וקריאת שיחות קודמות) הם תנאי הכרחי. Dovno - שיחה 13:58, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
פחות משבוע מאז שהגעתי לפה כתבתי את הערך הראשון שלי. לדעתי יהיה מאוד קשה ל[[מפעיל מערכת שחוסם סתם אנשים להשתלב במיזם. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 18:31, 4 במרץ 2021 (IST)תגובה
זה שיצרת את הערך רצח רוברט קנדי זה נחמד, אבל לא אתה כתבת אותו - העתקת מילה במילה שלושה פרקים ותיקים מהערך הראשי רוברט קנדי אל ערך עצמאי ובלי מתן קרדיט לכותבים המקוריים. לאחר מכן עורכים אחרים שיפרו אותו מעט, אולם רוב רובו הוא עדיין העתקה (וכפילות) לתוכן שכבר בערך המקורי. Dovno - שיחה 00:02, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה
מיקי, זה נראה כאילו אתה מתאמץ להיחסם שוב. נרו יאירשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"א • 00:19, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה
זה שלא כתבתי את רצח רוברט קנדי קרה כי פשוט לא הייתי צריך. אני הצטרפתי למיזם הפוליטי ושם היה כתוב בפנינה אמרקיאת רצח רוברט קנדי אז הלכתי לערך רוברט קנדי ושם מצאתי את מה שהייתי צריך. ואגב זה לא נכון שהכל מעותק מילה במילה, את הפסקה הראשונה כתבתי לבדי וגם ניסחתי חלק מהמשפטיי ההתחלה והסוף של הפרקים ועוד משהו זה לא נכון שאני לא נותן קרדיט לאחרים. נתתי כוכב לדזרט וכל פעם אמרתי לא שהוא ממש עזר לי. --Mickey - שיחה • כ"א באדר ה'תשפ"א • 08:05, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה
בתקוה שבערך על הרצח לא מופיעות טעויות בהבנת הנקרא כמו זו לגבי בתו של ערפאת. Liad Malone - שיחה 12:08, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה
לא מפיעות מכיוון שדזרט בדק אותו. --Mickey - שיחה • כ"א באדר ה'תשפ"א • 13:27, 5 במרץ 2021 (IST)תגובה
היי דונבו, אני אכן הצעתי לכתוב את הערך - לא היה באמת משנה לי אם יתרוגם מלא-מלא מהוויקיאנגליש או יתרוגם באופן חלקי כל עוד יתורגם - אני מסכים שמיקי היה יכול לכתוב בדברים שהוא נעזר בהם שהוא אכן נעזר, אבל אכן היה מספר משפטים/פסקה שהוא כתב בעצמו. האם הדיון נרגע ואני סתם איחרתי את הרכבת? בברכה רבה דזרטשיחה 12:07, 9 במרץ 2021 (IST)תגובה


גילגמש איימת עלי שחשבוני ייחסם בשל העריכות האחרונות, אינני מבין למה. כתבתי כבר את הסיבה להורדת המילה "פלסטינית" מהמשפט "ערפאת היה הילד השישי מתוך שבעה למשפחה מוסלמית פלסטינית" בתקציר העריכה, חבל שאינך קורא אותו וממהר לאיים. גם לפי המחקר ההיסטורי, שאני די בקיא בו בלשון המעטה, וגם לפי האמור בדף זה, המשפחה לא הזדהתה כפלסטינית ולא היה קשר לארץ ישראל בתקופת הולדתו אלא רק לאחר מכן, שעבר עם אביו (כנראה) לירושלים. אין סיבה לכתוב "פלסטינית" בתיאור המשפחה שכן בתקופה האמורה היא לא הזדהתה ככזו.Bgme - שיחה 19:40, 27 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

מאיפה הבאת את זה שלא היה להם קשר לארץ ישראל / פלסטין בתקופת לידתו או לפניה? זה סותר במפורש תא מה שכתוב קצת אחרי זה בערך, שהיה לו דוד בירושלים. emanשיחה 22:18, 27 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
@Eman המשפחה היא ממוצא מצרי, מקורה אינו בא"י. ערפאת דיבר ערבית במבטא וניב מצרי, למד במצרים ואף נלחם מטעם מצרים במלחמת העצמאות. ההזדהות כפלסטיני החלה רק בהיותו סטודנט, כאשר התחבר לסטודנטים אחרים עם דעות דומות. העניין עם תקופת שהותו בירושלים כילד צעיר בשכונת המוגרבים הוא שהמקור היחיד לכך הוא ערפאת עצמו ואין סימוכין נוספים לעניין זה. לא ברור אם היה קיים דוד שגר בירושלים בתקופה ההיא. Bgme - שיחה 09:53, 28 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
Bgme, תציג בבקשה מקור שמקובל על קהילת החוקרים הרלוונטית שפורסם בכתב עת בכיר (למשל כזה ששייך לאונ' אוקספורד) ואחרי זה נדון בשינוי שלך. הטענה הלא טריוויאלית שמנהיג הלאומי הפלסטיני איננו ממוצא פלסטיני דורשת מקורות לא טריוויאליים. אם תמצא מקורות שאין ספק לגבי מהימנותם אתמוך בעמדתך. עד אז אני מתנגד לשינוי כזה בערך. גילגמש שיחה 10:27, 28 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

הפתיח[עריכת קוד מקור]

מנוסח בצורה מאוד לא אנציקלופדית ומתוך נקודת מבט ישראלוצנטרית שבאה להוכיח את תמיכתו בטרור ותו לא. הנושא הזה בהחלט ראוי לאיזכור בפתיח, אבל לא סביר שיהיה מוקד התוכן היחידי בו. NilsHolgersson2שיחה 09:19, 4 במרץ 2024 (IST)תגובה

בואו נשנה את הערך ל"יאסר החמוד" ונכתוב עליו רק דברי שבח[עריכת קוד מקור]

לא מוזכר בערך אפילו פעם אחת שהאנטישמי הזה היה מחבל, רב-מרצחים, טרוריסט שהכווין (מאות \ אלפי) פיגועים כנגד מדינת ישראל והנהיג את ארגון הטרור אש"ף שרצח אלפים מאזרחיה, בנוסף להיותו ארכי-טרוריסט ערבי

אני מעוניין לפתוח דיון חדש בנושא ולשאול: למה? אורי9 - שיחה, כ"ג בניסן ה'תשפ"ד, 15:31, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה