שיחה:חנה רוט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת 147.237.70.108 בנושא שנת לידה

עם כל הכבוד הראוי, ודומה כי אין כזה במקרה זה, אין ולא יכול להיות הגיון בזכויות יוצרים על קורות חייו של אדם.

אפילו היה ממש בטענה המופרכת שלכם כאילו היה לסוג ביטוי מסויים לביוגרפיה של אדם זכות יוצרים זו נגפת וחסרת משמעות מפני זכותו המקורית של האדם עצמו ובני משפחתו על הביוגרפיה מקורית.

יתרה מכך, נראה כי קפיצתכם למסקנות אינה נשענת על אדנים מוצקים. עיון והשוואת הטקסטים מעלה כי אין כל דמיון בביטוי ובסגנון של שני הטקסטים - זה שהחלטתם באופן שרירותי לגנוז וזה אליו מפנה הקישור.

ראשית על עובדות וודאי אין זכויות יוצרים. עיון בטקסט הקישור אליו הנכם מפנים מעלה כי הינו מחסיר עובדות רבות מהביוגרפיה שמופיעות בערך שנערך כאן.

שנית, צורות הביטוי והסגנון בין שני הטקסטים הינו שונה באופן מהותי זה מיזה, זה אליו מפנה הקישור הינו קצר, לאקוני, עובדתי, מיושן ולא עדכני, ואילו הערך שנכתב כאן הינו מפורט, מלא נופך אישי, ואישיותי, עדכני וססגוני.

שלישית, עם כל הכבוד הראוי ביוגרפיה של אדם בבסיסה הינה נשענת על עובדות, ולעצמה אינה מזכות אדם בזכות יוצרים שהיא, שאחרת דומה כי הגעתם לאבסורד בלתי נתפס כי שללתם מנשוא הביוגרפיה את הבעלות על חייו. האיזון הנכון בין קיומו של ערך מלא ומסוגנן במסגרת אינציקלופדיה רצינית לבין שמירה ערטילאית על זכות יוצרים על טקסטים לא זהים כלל נוטה להעדיף קיומו של הערך מאשר דחייתו.

היה ותחליטו שלא לפרסם את הערך או שמא לגנוז אותו מטעם חסר ענייניות זה יעיד הדבר על רצינות עבודתכם וערכיכם החסרים ויומרנותכם לקיים אינציקלופדיה, שלעצמה, באה להגדיר ערכים באופן אוניברסלי ונגיש - הנוגדת את גישתכם הטכנית.

בהשוואת שני הטקסטים ניתן לפגוש משפטים זהים או כמעט זהים, בדברים שניתן לנסח בדרכים שונות, כך שברור שיש כאן דימיון שאינו מקרי, גם בהתחשב בכך ששני הטקסטים מתארים אותו אדם. משפט כמו "ההצגה היוותה ציון דרך באופן הטיפול במורשת היהדות על הבמה", המופיע בשני הטקסטים, אינו בגדר הצגת עובדות פשוטה שאי אפשר בלעדיה. בדבריך יש הרבה מלל ומעט מידע, ולכן אשאל ישירות: האם הערך נכתב על-ידי חנה רוט או מישהו מבני משפחתה? האם הטקסט שנכתב על-ידי גורם זה מתבסס על הטקסט במומה או שימש לו בסיס? דוד שי 20:45, 14 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

אכן, הכותבים הם מבני משפחתה הקרובה. ואכן נראה בעליל כי בסיס לשני הטקסטים היו אותן העובדות מאותו מקור אותנטי. כשמקור לאותו טקסט הוא אחד מטבע הדברים יש קירבה ביניהם, אך אין בכך משום העתקה. בזאת לא די לפסילת ביוגרפיה של אדם. יחד עם זאת אם יש משפט כזה או אחר המפריע בעדכם סגנונית - ניתן לתקן, אך גישה מוחלטת של גניזה אינה ולא הייתה לעניין, כך נראה.

ואחרי שיתבררו עובדות אלה, יש לנסח את הערך עם קצת פחות "נופך אישי, ואישיותי, עדכני וססגוני". מדובר באנציקלופדיה. שנילישיחה 20:52, 14 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
בהתאם לאמור לעיל, ערכתי את הערך ביסודיות, והוא בעיני ערך ראוי. דוד שי 22:02, 14 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
  • האם הספר "הסתיו של פרימורה : שירים (תל אביב : גוונים, תשס"ג 2003)" הינו ספר של חנה רוט? יוסי גלרון

שנת לידה[עריכת קוד מקור]

האם שנת לידתה 1938 כמו שכתוב בתבנית או 1939 כמו שכתוב בטקסט? 147.237.70.108 13:05, 5 בדצמבר 2019 (IST)תגובה