שיחה:חינוך ולדורף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת IZ3001 בנושא חלק מזרם החינוך החופשי?

ביקשתי וקיבלתי אישור לשימוש בחומר מהאתרים הרלוונטיים. האישור המלא הועבר לויקיפדיה:אישורים להעתקה אראסמוס 23:17, 25 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

חבל שבטענה ל"אובייקטיביות" מוחקים מידע אובייקטיבי לגבי ה"שיטה". לא הבאתי שום טענה אישית, אלא רק אמיתות היסטוריות[עריכת קוד מקור]

קראתי ולא הבנתי אף מילה[עריכת קוד מקור]

למשל, מה כוונת המשורר ב"מכוונים את התלמידים קודם כל לפיתוח עולמם הפנימי"? הערך מלא אמירות סתומות לחלוטין. עמית - שיחה 22:31, 24 במרץ 2008 (IST)תגובה

מה יצא מזה?[עריכת קוד מקור]

חסרה בערך התייחסות לשאלה מהן פירותיה של שיטת החינוך הזו לאחר עשרות שנים. האם אצל בוגרי המוסדות הפועלים על פיה ניכרת מגמה מיוחדת? לדוגמא, נטייה להשתלבות במשחק? יצירה ספרותית? נטייה למדעי הרוח? וכיוצא באלו. האם יש לשיטת החינוך הזו שאיפות הניתנות למדידה וכימות? עזר - שיחה 09:44, 1 ביוני 2010 (IDT)תגובה

מה זה רלוונטי? האם יש צורך לפרט מה שיטת החינוך ה"רגילה" עוזרת לחיים הבוגרים ומפתחת את האדם או איזה צדדים? חוץ מזה, כל רעיון של שיטת החינוך הזה זה להעניק יותר מקום לאינדבדואל, ולכן כל אחד יכול לעסוק במקצוע אשר יתאים לו. יהא זה מדעי הרוח או עורך דין. החינוך נועד לחנך אותך לפי מה שאתה, לא לחנך אותך לפי איזה מודל קבוע.

(גילוי נאות: אני תלמיד שלומד בשיטת חינוך זו) Ubub92 - שיחה 19:14, 30 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

הערך מנוסח בצורה מאוד יפה ורהוטה אך אינו מסביר הרבה. אשמח לקצת יותר פרטים שמעבר ל"ערך"

טעות בציטוט - מתמטיקה ומדעים מדוייקים מבין בוגרי חינוך ולדורף הוא 17 אחוז בלבד ולא כ 42% כפי שנרשם[עריכת קוד מקור]

(כולל מחשבים והנדסה) והתוצאות מובאות בדיוק נמרץ באותו הרפרנס שהוצג בסיום אותו המשפט (רפרנס 1).

באותם התחומים, לפי אותו דף המידע, בבתי הספר הרגילים בארה"ב אחוז הבוגרים 20.7.

לבוגרי שיטת וולדורף לעומת זאת יש העדפה משמעותית ומובהקת לאומנות ולמדעים חברתיים והתנהגותיים. (%69.7 ליוצאי שיטת וולדורף לעומת 25.5% באוכלוסיית בוגרי התיכונים הכללית בארה"ב)

הטעייה שיש לתקנה - חוסר אובייקטיביות.[עריכת קוד מקור]

שלום יש לי בעיה עם ניסוחים שבהפ כתוב "שיטת וולדורף". שכן אין מדובר בשיטה. מהות החינוך מושתת על העובדה שאין שיטה. לכן זו הטעייה כשמביאים ביטוי זה בהקשר של הזרם החינוכי הנ"ל. הטעייה שמפספסת בדיוק את הייחודיות והעובדה שמדובר בהוראה שמבוססת על שינוי תמידי והתפתחות אקטיבית. בניגוד לשיטה. אינני יודע איך עובדים הדברים במערכת נהדרת זו של וויקיפדיה, אך מי שקורא זאת - אשמח אם תברר\י את העניין ותתקן\י מ"שיטת וולדורף" למשהו מתאים יותר, למשל "זרם חינוך וולדורף".

אכן קיימות שיטות הוראה. אך הן אינן חינוך וולדורף אלא אם התהוו בצורה החיה שחינוך וולדורף במהותו מכוון אליה. ואם אכן התהוו כך, הן עדיין לא חינוך וולדוף כשם שחמצן אינו מים.

חשוב לי להדגיש שההבדל הוא לא זניח, מאחר והוא יוצר שלל של הקשרים אסוציאטיבים שאינם תואמים את הדימוי הנכון שנאות היה לקבל מערך זה באנצקלופדיה.

תודה טל מרדכי 84.95.116.223 23:51, 22 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחינוך ולדורף שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:55, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה

חלק מזרם החינוך החופשי?[עריכת קוד מקור]

ראיתי שכתוב במבוא שחינוך ולדורף הוא חלק מזרם החינוך החופשי.


בעיני זה מאוד מטעה: החינוך החופשי דוגל בניהול עצמי של התלמידים ובחופש בחירה (בדומה לחינוך הדמוקרטי), בעוד בחינוך ולדורף תכנית הלימודים מוכתבת על ידי המורים והם גם מנהלים את בית הספר.


יש מקור שמסביר מה הקשר בין ולדורף לחינוך החופשי? IZ3001 - שיחה 08:06, 8 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה