שיחה:חיל ההנדסה הקרבית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה צוטט בכתבות הבאות:

נייטרליות[עריכת קוד מקור]

המאמר איננו נייטרלי ולוקה בפטריוטיזם מוגזם. אין אף מילת ביקורת ונדמה כאילו ויקיפדיה הופכת לשופר של דובר צה"ל. בנוסף לכך, יש רשימות רבות מדי המאריכות מאוד את הערך. אולי כדאי לשקול להוציאן לערך נפרד. גילגמש שיחה 22:03, 20 מאי 2005 (UTC)

זה לא לגמרי מדויק. בחלק על אינתיפאדת אל-אקצה יש אזכור של תקריות טרגיות בהם נקשר שמו של החיל (פיגוע במחסום אל-עריק, התאונה שבה נהרג סמ"ר אלירן טולדנו, אסון הנגמ"שים). בקשר לשאר התקופות: כרגע, אין כמעט מידע עליהם וכל המידע שקיים מרוכז למעשה בשני מקורות: אנצקלופדיית "צה"ל בחילו" שיצאה בסוף שנות ה 70 ותחילת ה 80 ואתר חיל ההנדסה (שבאופן מפתיע החומר בו דומה עד זהה לחומר באנצקלופדיה). באופן טבעי, לטווחים ארוכים זוכרים יותר את ההשגים מאשר הכשלונות ולכן כרגע התיאור ההיסטורי חיובי למדי (מה עוד שבאופן אובייקטיבי ההיסטוריה של חיל מרשימה יחסית לצעירותו).
בקשר לרשימות, אין לי כרגע פתרון טוב לגביהם ולאיזה ערך אפשר להעביר אותם בדיוק. MathKnight 22:13, 20 מאי 2005 (UTC)
יש למתן את הטון האוהד כלפי החיל ולכתוב בצורה יבשה יותר. יש המון קישורים חיצוניים (כ-15) זה מוגזם. בשביל זה יש גוגל.
אני מציע לפתוח מספר מאמרי משנה. הראשון - מבנה החייל ולרכזו בצורת טבלה או בדרך אחרת שתיהיה קלה לקורא. לא ברור לי למה יש קישורים משמות מפקדי החיל. האם זה חשוב מי הוא תא"ל אייל יוסף? זאת הפעם הראשונה שאני רואה את שמו. אם הוא לא אחראי לחידוש טקטי מהפכני, אין טעם לכתוב על עליו ערך, אני מציע לצמצם את הקישורים האדומים. אם בכל זאת, בעתיד כן נחליט לכתוב ערך על אותו קצין, תמיד אפשר להוסיף את הקישור. בנוסף לכך, רב הערך עוסק דווקא בהיסטוריה של החיל ואילו הפרטים החשובים באמת מרוכזים בנקודות בסופו. היסטוריה זה חשוב, אך זה לא אמור להיות 80% מהערך. גילגמש שיחה 22:23, 20 מאי 2005 (UTC)
תשובות:
  1. כנראה שבאמת יש מקום למאמר משנה היסטוריה של חיל ההנדסה הישראלי, אבל עדיין - צריך להשאיר כאן איזשהו תקציר. תוכל לעזור בכתיבת התקציר להיסטוריה? כמו כן, את "חיל הנדסה באינתיפאדת אל אקצה" יש כרגע להשאיר במלואו גם כאן - כי זה מאוד רלוונטי לימינו אנו (עוד 10-20 שנה נוכל להעביר את זה להיסטוריה).
  2. בקשר למבנה - הוא צריך להופיע בערך הראשי ומאחר שהוא מכיל רק רשימה אחת או טבלה (שאפשר יהיה בטח לדחוס) הוא לא זקוק לערך משלו. אולי את הרשימה כדאי לרשום בצורה יותר תיאורית, וכך זה יקצר אותה.
  3. בקשר לרשימת המפקדים, ראיתי שזה כך ברוב ערכי החילות האחרים ולכן גם כאן רוב הקישורים אדומים, בתקווה שיום מן הימים יבואו ויקיפדים וימלאו אותם.
  4. בקשר לקישורים חיצוניים: אם היא תחפש בגוגל על חיל ההנדסה תמצא מעט מאוד קישורים איכותיים (כלומר, עם תוכן כלשהו) והרבה מאוד זבל, ידיעות חדשותיות ואתרים שלא קשורים לכלום. הקישורים שבערך מייצגים פחות או יותר את כל המידע הקיים בעברית, באינטרנט על החיל. ואם אפשר לסייע לקורא המחפש מידע על חיל ההנדסה, אז למה לא?
MathKnight 08:30, 21 מאי 2005 (UTC)

שיפצרתי את החלק על המבנה והפכתי אותו ליותר תיאורי מאשר לרשימתי. לחלק ההיסטוריה כבר הכנתי מאמר ראשי, כעת רק נותר לתקצר את החלק על ההיסטוריה בערך זה. אתה מוכן לסייע? MathKnight 10:29, 21 מאי 2005 (UTC)

לצערי לא. אני עסוק כרגע בלימודדים ולא אהיה זמין בשבועות הקרובים לפעילות עריכה אינטנסיבית. בעוד כמה שבועות אהיה אתפנה ואם אף אחד לא יעשה את זה אז עד אז, אשמח לעזור. גילגמש שיחה

  • מת'נייט - אתה מקור גאווה גדול לקהנ"ר. דרך אגב, אולי תציין את תוחלת החיים המשוערת של קציני ולוחמי הנדסה קרבית בזמן לחימה? (נתון שמעורר בעתה בקרב ה"מהנדסים", וצחוק בקרב האחרים)
      1. טוב, אם הקהנ"ר לא מטפח מור"ק - מישהו צריך לעשות זאת. אני מקווה רק שהקהנ"ר קורא וגם ירים את תרומתו (בדמות מידע, תמונות וכו).
      2. תוחלת החיים? נראה לי שעדיף לציין את מספר האצבעות הממוצע. :-)
    • _MathKnight_ (שיחה) 22:01, 31 יולי 2005 (UTC)

עריכתו של ירין[עריכת קוד מקור]

בתחילת דף השיחה אתה אומר שאין מילת ביקורת. אני מביא משפט יבש אבל נראה שרבים רוצים שהערך הזה לא יהיה ערך אנציקלופדי אלא ערך של החבר'ה מחיל הנדסה שיוכלו להקריא אותו במסכת סוף קורס.

גילגמש היקר, מדוע אתה משחזר אותי אחורה (המצאתי לזה מילה - מִתחזר) ללא נימוק. האם אתה רוצה שנפתח את זה לדיון במזנון כמו פעם קודם? הרי אתה יודע שאתה טועה בשיקול הדעת.

המזנון לא נועד לזה, אתה רוצה תפתח זה יעבור מקום. לא אכפת לי לרגע. לגופו של עניין, התוספת לא רלוונטית. גילגמש שיחה 20:20, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

הנחתי שאם מחקת אותי, ודאי שאתה חושב שדבריי לא רלבנטיים. השאלה שלי היא מדוע אין זה רלבנטי לרמז שאין קונצנזוס עולמי לגבי חלק ממעשי חיל הנדסה, בערך שעוסק בחיל הנדסה. מדוע לכתוב שהבולדוזר הוא יעיל וטוב זה רלבנטי לערך (אפילו בלי לסייג שזה יעיל לפי הימין הישראלי) ולכתוב שישנה ביקורת זה לא רלבנטי לערך? אשמח לקבל תשובות על השאלות הללו ועוד יותר אשמח אם תשיב את הערך לקדמותו.

כי זאת לא ביקורת עניינית. חלק מהאנשים טוענים שמעשה זה או אחר לא מוסרי. בסדר, אז טוענים. זה לא צריך להיות חלק מהערך. גילגמש שיחה 20:51, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
תיקנתי. מקווה שלא תתחזר.ירין 21:02, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
הנה מחקתיה, כי נימוקו של גילגמש טוב בעיני. אתה מוזמן לכתוב את הערך ביקורת עולמית על הבני זונות מישראל, ובו לפרט את כל מה שיש למישהו בעולם בעניין זה. לדחוף כל בדל ביקורת לכל ערך זה מוגזם ביותר. בכלל יש לי רושם שהיום אתה מתאמץ יותר מדי, ושורף את זמנך ואת זמני (וגם את זמנו של גילגמש). מה דעתך לכתוב את הערך אורי דייוויס? דוד שי 21:13, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
אני דוקא רואה התנכלות חוזרת ונשנת מצד גלגמש כלפי ירין, שהיא זו שגורמת לבזבוז הזמן. ולגופו של עיניין זה בהחלט רלוונטי לערך. השימוש בדחפורים עורר ביקורת רבה, ואפילו קריאות להחרים את מוצרי החברה שמייצרת אותם. זו פה לא ויקיפדיה של דובר צה"ל. emanשיחה 21:17, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
נושאים אלה פורטו בערכים הרלוונטים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:48, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
גם השימושים של ה D-9 באינתיפדה פורטו בערך המתאים. פה הכל צריך להיות יותר בקיצור, וכך גם היה המשפט שירין הוסיף. emanשיחה 22:34, 27 ספטמבר 2005 (UTC)
אני לוקח צעד אחד אחורה. תעשו מה שאתם רוצים, זו הויקיפדיה שלכם. ניסיתי רק לעזור ולאזן ערך. יתכן שאני באמת צריך לצאת לחופשה ולא להכניס את ידי לערכים. אני גם משחית זמן שעדיף שאשקיע בעבודה שלי, החשובה לא פחות ומפרנסת אותי, כך שהביקורת שלכם במקום. יתכן ואתם צודקים גם ועשיתי טעות, אין ביקורת על הדי 9. מדובר רק במקומות אזוטריים, אורי דיוויסיים, כמו "שבעה ימים" שמבקרים את הדי 9. והיבשת ההיא - אירופה. יש יבשות יותר משמעותיות שתומכות בדי 9. לא צריך להתייחס לזה. כללי האיזון האלה של ויקיפדיה הם גם משהו אורי דייויסי. אני מתנצל: טעיתי - זה נכון להפוך את ויקיפדיה לכלי פובליציסטי של עלון חיל ההנדסה. ירין 01:08, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אני רק מוחה על השימוש במילה "איזון". ערך בויקיפדיה צריך להיות נכון רלוונטי ומייצג נאמנה את הנושא. "איזון" זה משהו שמדור דעות בעיתון צריך לשמור. emanשיחה 10:04, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

במילה איזון התכוונתי כניגוד למילה 'הטיה' ו'הטעיה'. אבל אני נטשתי את הערך. אשמח אם תשנה אותו אתה, עמנואל. כי אותי ממילא יתחזרו. ירין 11:08, 28 ספטמבר 2005 (UTC) ונסיים במשפט החשוב בערך, שאאמץ כמוטו: חרף גילו הצעיר, חיל ההנדסה הישראלי הוא בעל מורשת קרב מפוארת.

ירין, אני מציע שאת הויכוח שלך עמי, עם גילגמש ועם דוד שי על מדיניות העריכה תנהל במקום המתאים (דף השיחה של מי מאיתנו או המזנון) ולא על גב הערך הזה. שים לב שערך זה לא עוסק באינתיפאדת אל אקצה, היא מאוזכרת שם לקראת הסוף וזהו. הערך סוקר את חיל ההנדסה - מבנה, אמצעים והיסטוריה (שזכה להרחבה עקב ריבוי החומר). ביקורות על השימוש ב D9 מופיעות בערכים המתאימים (דחפור די-9, קטרפילר, אינתיפאדת אל אקצה ושמאל רדיקלי בישראל), וכן - רובן באות מגופים די איזוטרים המצוים באגף השמאלני הקיצוני של הקשת הפוליטית. היה ניסיון להטיל חרם על קטרפילר, אתה יודע לכמה תמיכה הוא זכה? זה פחות או יותר מייצג את ההשפעה הכלכלית של כל אותם ארגונים והבקורת שלהם. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:01, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אני מבקש להזכיר שהמזנון לא נועד להתקפות אישיות. גילגמש שיחה 13:04, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
מת'נייט תודה. אני מרגיש שאתה די מתפתל. אבל אין לך מה להתפתל - ניצחת. אני הסרתי ידי מהערך שלך. אמנם כל חבריך מחיל הנדסה שיכנסו לשיחה יראו שהערך שאתה חתום עליו ומתגאה עליו בפינת הקפה נוצר כתוצאה של השתקה לא הגונה - אבל בשורה האחרונה ניצחת. התיקון שלי תוחזר ונמחה, הערך בנוסח פראבדה נותר על כנו.
ברצוני רק להעיר, כי יש הבדל בין ביקורת על כניסת דחפורים לשטח עירוני -שהיא למעשה דבר שבו תומך חצי מהעולם הדמוקרטי, כולל "7 ימים" של ידיעות - לבין מבצע החרמת חברת קטרפילר, שנוהל על ידי גופי שמאל קטנים יותר. לא כתבתי כאן על החרם של קטרפילר, אלא על הביקורת הציבורית באופן כללי ומקוצר. בערך מצויין כי הבולדוזר של חיל ההנדסה הוא משהו יעיל ונהדר, מכך ניתן לחשוב כי כולם חושבים שמדובר במשהו יעיל וטוב, כשזו דעה שחולקים כמה ואחרים - כמות לא פחוּתה - אינם מסכימים איתה. אך נראה כי כמה אנשים פה העדיפו לשמור על החד-צדדיות הזו של עלון חיל ההנדסה על משקל האמת. גם עמנואל הסכים איתי, שהתחזור היה לא במקום. אבל אני לא מבזבז זמני במלחמות עריכה וממילא מדובר בערך די אזוטרי של חיל נטול תהילה.
בגדול, נראה שחלק מכם משתמשים במעמדכם כדי לעוות וליצור מצגי שווא ואי דיוקים. גילגמש, אני לא תוקף אותך כאדם, אלא את מקצועיותך. למד לקבל ביקורת. אתה נדבך מרכזי פה, אתה מפעיל פונקציות תחזור כאילו אין אלוהים וחסמת אותי כמה פעמים בלי שהיתה לכך עילה ראויה. לכן שיחה על רמת העריכה שלך יכולה לבוא גם במזנון, רחמנא ליצלן. בפעמים קודמות חשיפת מעשיך לאור הובילה לשיפור ולתיקון טעויות שעשית. ירין 17:05, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אם יש לך הערות אישיות, מקומן בדף שיחה אישי. המזנון לא נועד לזה. גילגמש שיחה

האם תוכל להביא סעיף תקנוני שיגבה את דבריך. אני מסכים איתך שאם יש לי בעיה עם משתמש רגיל, עדיף ללבן זאת בדף שלו. אבל אתה אחד המנהלים - תפקידך כאן מקביל לשר הפנים או שר המשטרה של ויקיפדיה.

לכן ערעור על תפקודך ראוי שיובא בשיחות הפרלמנט ולא מולך אישית. אם היחסים שלנו היו יחסי אמון, הייתי פונה אליך. אבל אני כופר באיכות העבודה שלך. אם יש משהו ספציפי, המקום הוא בערך. אבל דיון כללי לגבי תפקודך צריך להיות במזנון. שכן אשמח לשמוע דעתם של אנשים שלא הפעילו פונקציית מעקב על "חיל ההנדסה הישראלי".

על כל פנים, אם אינך יכול לקבל ביקורת מנומקת ובונה, נסה פשוט לשפר את צעדיך וללמוד איפוק. (וצודק מת'נייט, דיון כללי כזה, למשל, באמת לא צריך להיות פה)ירין 17:26, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

אתה מטיף לי מוסר? לא אגיב על הטענות האלה. גילגמש שיחה 17:37, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
מצחיק שאחרי שאתה מתחזר אותי וחוסם אותי, אתה נעלב מביקורת לגיטימית הכתובה בשיא הנימוס ובכבוד הראוי. אווירה צבאית מדי מנשבת פה.

אבל אני חושב שכדאי ששנינו נירגע ונעבור לנושא הבא. זה כבר באמת הופך להתקוטטות אישית ילדותית עם העלבויות, ברמה שלא מועילה לויקיפדיה ולא עושה טוב לי ולא לך. אני לוקח על זה אחריות ירין 17:54, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

איני נעלב ובוודאי שאיני מתחזר. מה זה מתחזר? אבקש שתדבר בשפה קלה יותר, שמובנת לאנשים כמוני. תודה, גילגמש שיחה 17:57, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

מְתַחְזֵר - משחזר אחורה ערך בויקיפדיה, מתחדישיי. אם יתפוס, עוד נתפרנס מזה שנינו. :) שנה טובה. ירין 18:00, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

שנה טובה גם לך. איני משתמש במילים כאלה, אם כי רוב הוויקיפדים נוהגים להשתמש בהיבריד "תקלדה". גילגמש שיחה 18:01, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

ההתבכיינות שלך לא עושה עלי רושם. הערך על חיל ההנדסה נועד לספר על חיל ההנדסה, לא לספר על המאמצים הכושלים של השמאל להחרים את קטרפילר או לגרום לה להפסיק למכור ציוד לישראל (ואם היית טורח לקרוא בערכים המתאימים היית רואה איך המאמץ הזה נגמר). על האמצעים פירטתי מההיבט הבטחוני בלבד. ברור שיהיו כאלה שלא יאהבו את השימוש בדחפורים, ויש לא פחות ביקורת על השימוש של צה"ל במסוקים ובטנקים - אז אתה רוצה שבערך על חיל השריון נכתוב ליד המרכבה סימן 3 שארגוני השמאל הטילו עליו בקורת? השורה הקטנה הזאת שלך זה לא מה שמטריד אותי (ומי ששיחזר - שיחזר ולא תיחזר - אותה היה דוד שי, ולא גילגמש ולא אני), אלא הניסיון שלך להכניס דעות שהן די לא רלוונטיות גם לערכים שהיא לא צריכה להופיע בהם. בערך מצוין שהדחפור התגלה כיעיל מבחינת הלש"ב באינתיפאדה, והכוונה היא מבחינת מערכת הבטחון: צה"ל, שב"כ והכוחות שמסתייעים בהם. אני מאמין שאין טעם להתווכח על נכונותה של עובדה זו. כמו כן, אני רואה בחומרה את ניסיונות העקיצה וההשמצה שלך, שאתה משחיל בין השורות עליי ועל הערכים שאני כותב. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:08, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

נמאס לי לריב על זה. כך כתוב היה בערך המקורי, המעט מגוחך מבחינת פאתוס: "למרות פשטותו היחסית של הכלי, הוא שימושי ביותר למגוון רב של משימות - ואף התגלה כאמצעי יעיל וחיוני במלחמה בטרור". לא צה"ל (ולא לש"ב). תבדוק. מי שהשתמש בפונקציית התחזור היה גילגמש. אפשר להסתכל על זה בעמוד הגרסאות הקודמות.

אבל אני כרגע מנסה לפוגג את המריבה ולהמשיך הלאה. בואו לא נריב. אנחנו ממילא טוחנים מים. במחשבה שניה, יתכן שגם טעיתי: זהו ערך שקהל היעד שלו הוא בדרך כלל חיילים מחיל ההנדסה או ילדים מורעלים, ולכן אפשר להניח שהם יותר יאהבו את הערך כמו שכתבת אותו, ללא התיקונים שלי.

שנה טובה ועדיף שתתחיל במצב רוח חיובי. ירין 18:32, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

הנה השינוי האחרון שנעשה לגרסאתך [1], להבא בדוק היטב את הדברים לפני שאתה מעלה סתם האשמות. כמו כן, התריתי בך פעם אחת על העקיצות וההעלבות, ששוב טרחת להשחיל שורה אחת לפני הסוף. ראה את עצמך מוזהר שנית וקרא היטב את ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. מעבר שיטתי על כללים אלה עלול להביא לנקיטת סנקציות כנגדך. ראה הוזהרת... ושנה טובה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:46, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

מה כתוב על הדי 9? זה לינק לטקסט לפני שנכנסתי לתוכו. טקסט שאתה חתום עליו, אגב. מ.ש.ל.

ואגב, לא כתבתי עליך כלום. להפך, אני מנסה ליצור אווירה טובה ופחות תוקפנית. אבל כנראה שזה עונשי על פגיעה בקודש הקודשים, חיל ההנדסה הישראלי. בוא נעבור נושא.

אני חושב שהדיון הזה מוצה. בתור אחד אדם נייטרלי, אני חושב שגילגמש, דוד שי ו-MathKnight צודקים. מלבד זאת נראה כי ירין "מנסה ליצור אווירה טובה ופחות תוקפנית" כאשר הוא תוקף על ימין ועל שמאל, גם אם בעקיפין ובדרך אגב.
ירין, עצה אישית, תעשה טובה לכולנו, תעזוב לגמרי ערכים צבאיים, פוליטיים ומדיניים לחודש חודשיים ואף שלושה. תראה לקהילה שאתה מוכן להשקיע בוויקיפדיה בקצת יותר מסתם וויכוחים. אנחנו מעריכים את התרומות שלך, באמת, אבל לפעמים אנשים נסחפים מבלי לשיב לב. Yonidebest Ω Talk 19:27, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

העלתי שתי תמונות:

כומתה כסופה
סיכת פלס

על פי דף בקשת תמונות. כדאי לשלבן בערך. אחיה פ. 19:52, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

בשמחה! תודה רבה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:54, 1 אוקטובר 2005 (UTC)





פירוט יחידות ואמל"ח צה"ל[עריכת קוד מקור]

הפירוט הנו של יחידות סדירות בלבד , אשר נחשפו וחשופות לתקשורת (מלבד מקרים מיוחדים כמו יחידת האלפיניסטים לדוגמא).

כל מידע יהיה על בסיס מידע גלוי בלבד וע"ב רפרנסים מאתרים רשמיים של צה"ל Sydney 12:15, 11 נובמבר 2005 (UTC)

הסר דאגה מליבך, המידע במאמר זה מבוסס רק על מקורות פתוחים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:03, 11 נובמבר 2005 (UTC)

על הלובי של חיל הנדסה בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

חשבתי להתייאש מזה, אבל אנסה שוב להחזיר את הנושא לדיון, אולי להצבעה במזנון או בפרלמנט. כבר בפתיחה של הערך מוגדר חיל ההנדסה כ"חיל מפואר". הייתי מעדן את זה. אבל זה לא העניין, אלא הסימפטום. מדובר בערך לא פרופרציונאלי, שגדול פי שתיים-שלוש מהערך על האצ"ל, עצום פי ארבע מהערך על הלח"י. למעשה ערך על חיל ההנדסה גדול מהערך על צה"ל. כנ"ל לגבי הבייבי של כמה אנשים פה, הערך דחפור הדי9. אותו די9 מכיל פי שלוש מילים מהערך על נשיא המדינה משה קצב, למשל, האזרח מספר אחד בישראל.

עב"ם הנוחת מכוכב אחר ומציץ בויקיפדיה עלול לחשוב שחיל ההנדסה הוא הוא החיל החשוב בישראל שהכריע את כל מלחמותיה, ושכל ישראל עומדת ומהרהרת בדחפורים ממוגנים.

הסיבה לערך המוזר הזה היא אחרת: בקרב הגווארדיה הותיקה של הויקיפדיה יש כנראה אנשים ששירתו שם ובעלי כבוד (טבעי) לחיל. אני מכבד את היותם פטריוטים של החיל שלהם, חושב שזה דבר שגורם לדיוק רב יותר וגם בויקיפדיה אין מחיר לנייר כך שערך ארוך לא מפריע לאיש אלא רק מכבד את המוסד (איני חושב שצריך לקצר את הערך). אבל מבחינה תכנית אני חושב שהנהגת הויקיפדיה צריכה לאזן ערכים אישיים. להוריד סופרלטיבים. ליצור איזה ביקורת במקום שישנו ביקורת. להבין שערכים אינם שייכים לאדם מסויים, כמו שכאן קורה, אלא נועדו לשרת ציבור. זה כמו שערך על גבעתיים, עיר הולדתי, יהיה ארוך מתל אביב או ירושלים, ויכיל את הפתיחה "על אף היותה עיר חדשה, גבעתיים הפכה לעיר מפוארת במהרה". יש כאן ניסוחים שמזכירים את הדרך שבה מתואר צה"ל בספר דנידין למשל. אני חושב שהשוואה בין חיל ההנדסה הנחמד לגבעתיים - היא סבירה. ובאמת אין לי דבר נגד חיל הנדסה.

השאלה היא האם בתוך ויקיפדיה צריכים להיות כיסים שאינם ויקיפדים, אלא שייכים לאדם או לקבוצה. זו שאלה קשה, שאני חושב שכדאי להביא להכרעה לגביה. יתכן שזה טוב. שכן רק אדם מחיל הנדסה יגיע לערך הזה. אלא שהדבר גורם לכך שפעם הופיע ערך בשם "יחשכ"ל" (או משהו כזה) שאיני יודע מהו ואיש מחוץ לחיל הנדסה אינו יודע, בערך מחוץ לחיל הנדסה, וכל אנשי חיל הנדסה נלחמו איתי בבולדוזריהם להשאיר את המונח ההזוי הזה, גם תוך כדי פגיעה בקורא הסביר.

מכיוון שרוב העונים לי כאן, יהיו אנשים שעשו מנוי לערך "חיל ההנדסה". ואלה הם בדרך כלל אנשי חיל ההנדסה. הייתי שמח להעביר שיחה עקרונית זאת למזנון ומבקש את אישורו של גילגמש או דוד שי לכך (האחרים פה בוודאי לא יסכימו שהנושא ייפתח לציבור). שכן אינני רוצה להיחסם, אלא רק לעזור בדרך נעימה. אם אינכם רוצים לפתוח את הפצע המוגלתי הזה (ויכול להיות בצדק, עדיף מצב רוח טוב ומוטיבציה), ארד מהעניין.

נוסף על כך, בלי קשר למה שכתוב, כדאי להפוך את איניפאדת אל אקצא לאינתיפאדת אל אקצה לאורך כל הערך. אולי כדאי לעבור על זה לאורך כל הויקיפדיה, אם זהו התכתיב שהוחלט עליו. ירין 10:12, 18 נובמבר 2005 (UTC)

שלום ירין,
אתחיל בכך שעדיין לא קראתי את הערך על חיל הנדסה בויקיפדיה, אלא רק את מה שכתבת כאן. וזאת בכוונה - אני אגש לקרוא את הערך רק אחרי שאענה, כדי שלא תכליל אותי ב"לובי חיל ההנדסה". אתה שוטח שתי טענות עיקריות:
  • ערכים חשובים בויקיפדיה קצרים משמעותית מהערך על חיל ההנדסה
  • הערך על חיל ההנדסה אינו כתוב מנקודת מבט ניטרלית
לעניות דעתי, הנקודה הראשונה לא צריכה להידון כאן, אלא בדך השיחה של אותם ערכים חשובים שאתה חושב שיש להרחיב. את הנקודה השנייה בכוונתי לבדוק מיד, ולטפל בה אם אכן צורך בכך.ladypine 10:46, 18 נובמבר 2005 (UTC)
אני מסכים איתך בכל לב.
יתר על כן, אני נגד קיצור ערכים ארוכים, כפי שכתבתי. אני מאמין בככל המרבה הרי זה משובח. אין לי רצון לקצר את הערך. ראיתי באורכו רק את הסימפטום. תודה על התיקון שלך בערך ועל הענייניות. ירין
יש פה שני דברים שונים:
1.לגבי גודל הערך, אני לא מסכים, וגם מוחה נגד הגישה שלך. היא גישה ממש אנטי-ויקיפדית. הויקיפדיה לא צומחת באופן אחיד ופרופורציונאלי, ולא עושים חישובים של "אבל למה לערך ההוא יש יותר גדול?". אם יש מישהו או קבוצה של אנשים שמתעניינים ומבינים בנושא מסויים, צריך לנצל את זה, ולהוציא מהם כל מה שאפשר. אם יש מישהו שמבין בהיסטוריה של גבעתיים, אז שייכתוב, ולא יחכה שיגיע מישהו שמשוגע על ההיסטוריה של כפר סבא. וכך גם לא צריך לחכות שמועדון המעריצים של הנשיא קצב ימצא את הויקיפדיה בשביל לכתוב על חיל ההנדסה.
לא צריך לעשות "מיטת סדום" לערכים.
2.אם עודף הקירבה של הכותבים לנושא הערך גורם לבעיה של נייטרליות, אז צריך לתקן את זה, ואני רואה ש ladypine התחילה לפחות לעשות את זה. אבל גם בנושא הזה הערך צריך להישפט לגופו. emanשיחה 11:31, 18 נובמבר 2005 (UTC)
1. אני מסכים איתך. ותראה שהוספתי דברים לקצב היום, גם אם איני מעריץ. אין לי אלא לשמוח על המוטיבציה של אנשים שמשקיעים בערך מפורט שכזה.

2. לכך התכוונתי. וליידיפיין עשתה בשבילי את העבודה.

בעיות בערר[עריכת קוד מקור]

לבקשתו של אביר מתמ' עברתי על הערך והינה מספר בעיות שהפריעו לי:

  1. פתיחת הערך - הפתיחה עילגת קצת - היא מפרשת את המושג בעזרת המושג עצמו. לדעתי עדיף למחוק את המשפט הראשון
  2. מהו חיל ההנדסה? יפה שמסבירים לי שחיל ההנדסה הישראלי הוא חיל הנדסה של צה"ל, אבל אין מילה אחת על חיל ההנדסה עצמו. פסקת פתיחה ארוכה יותר תשרת את הערך נאמנה
  3. פרק לאחר מכן "מאפייני חיל ההנדסה" - למה בראש הפרק מופיע המנשר של דובר צה"ל? זה לא בסדר. התוצאה המובנת של הציטוט היא שיר הלל לצה"ל בכלל ולחיל ההנדסה בפרט. אנחנו הרי לא מעתיקים את הפרסומת של חברות מסחריות בערך עליהן. למה דין שונה לחיל ההנדסה?
  4. "...על אף שחיל ההנדסה (חה"ן) אינו מאוגד במסגרת חטיבת חי"ר, חיילי ההנדסה (פלסים) זוכים להכשרה קרבית גבוהה..." - מה הקשר? אם יש, צריך להסבירו. אם אין, למחוק.
  5. ".. כמו כן, לכל חטיבת חי"ר מצורפת פלוגת חה"ן..." - בשביל מה? צריך להסביר.
  6. עכשיו בפרק שני יש סוף סוף הגדרה: "...חיל ההנדסה הוא החיל האחראי על ההנדסה הצבאית..." הכל טוב ויפה, רק שלא ברור מהי "הנדסה צבאית". בתור משפט שאמור לפרש לקורא את המושג, הוא צריך להשתמש במונחים ברורים לכל. כאן המקום להסביר מהי אותה הנדסה צבאית
  7. "...לקורס צמ"ה אפשר לצאת בשלבים שונים של המסלול (וזה קובע את רמת הקרביות של המפעיל)..." - מהי "רמת קרביות"?

כעיקרון הליקויים קלים ולא אמורה להיות בעיה להסרדירם. יש לי גם הערה ל"רוח הערך" - הערך כתוב היטב, אך יחד עם זאת לוקה בז'רגוניזציה צה"לית שלא תמיד מובנת מעליה. פרק ההיסטוריה שזרקו לסוף נראה כמו בן לא רצוי והוא קצר מדי. כדאי לתאר קרבות אחדים שבהם לחיל ההנדסה היה תפקיד מפתח (למשל צליחת התעלה) לתיאור זה יש להקדיש פרק נפרד ולהסביר בו את השיטות שבהם השתמשו חיילי ההנדסה. כדאי להשוות גם בין חיל ההנדסה הישראלי לחילות ההנדסה בצבאות אחרים. גילגמש שיחה 09:44, 6 ינואר 2006 (UTC)

תשובות:

  1. תיקנתי.
  2. תיקנתי.
  3. התיאור מאתר דובר צה"ל הוא ענייני ביותר, ולא כולל שום מילות שבח. מאחר שהניסוח מתאר בצורה הטובה ביותר את תפקיד חיל ההנדסה, החלטתי לצטט אותו. עוד סיבה לציטוט זה היא שפסקה זו מלמדת על הסמכויות והתפקידים שהופקדו בידי החיל באופן רשמי על ידי הפיקוד של צה"ל.
  4. הקשר הוא שבצה"ל כמו בצה"ל, חיל ההנדסה פועל פעמים רבות כמו חי"ר לכל דבר ועניין, למרות שבאופן רשמי הוא איננו חי"ר.
  5. העברתי ל"מבנה ותפקידים".
  6. העברתי ל"מבנה ותפקידים".
  7. רמת קרביות - באופן אינטואיטיבי זה מושג שאומר כמה החייל מוכשר לבצע תפקידים קרביים ולתפקד בשדה הקרב. מפעיל צמ"ה עם רמת קרביות נמוכה יקבל בדרך כלל משימות בנייה וביצור בעורף, בעוד שמפעיל צמ"ה עם רמת קרביות גבוהה יקבל משימות של הובלת הכוחות בשטח ופינוי צירים תחת אש.

בקשר לשאר ההערות: אני אנסה לתקן בהתאם. השתדדלתי להסביר כמעט כל מושג צה"לי ורשת"ב במוקם בו הוזכר לראשונה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:11, 6 ינואר 2006 (UTC)

התיאור של דובר צה"ל ענייני בדיוק כמו שהפרסומת למייקרוספט עניינית. זאת תעמולה. ויקיפדיה לא צריכה להיות סניף של דובר צה"ל. הייתי מוחק את הציטוט לחלוטין. גילגמש שיחה 10:19, 6 ינואר 2006 (UTC)

יחידת יפת"ח כבר שנים אינה שייכת לחיל ההנדסה. איננה יודע מתי הייתה הפרידה, אבל לפי הערך היחידה עדיין שם...

יש לך רפרנס או מקור מידע לגבי היחידה? אני יודע שהיא הייתה בחיל גם בתקופת מלחמת יום הכיפורים. לא ידוע לי אם העבירו אותה או פשוט פירקו. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:00, 22 פברואר 2006 (UTC)
מלחמת יום הכיפורים הייתה לפני 32 שנים, מאז השתנו דברים. על-פי מה שאני יודע, בשנות השמונים (דהיינו לפני 20 שנה), יפתח הייתה קיימת, אך לא כחלק מחיל ההנדסה. בתודה, אבינעם 14:14, 22 פברואר 2006 (UTC)
תודה על המידע, אני אעדכן זאת. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:36, 22 פברואר 2006 (UTC)

יחידת הפיתוח של אט"ל עברה כיום למז"י Sydney 08:59, 23 פברואר 2006 (UTC)

נכון. תודה על ההערה. אבינעם 09:10, 23 פברואר 2006 (UTC)

גדוד המחץ 605[עריכת קוד מקור]

מישהו הוסף בערך על חטיבת ברק כי גדוד המחץ עבר להיות ת"פ שלהם , אתה מכיר את זה במידה וכן האם ניתן למצוא סימוכין רשמי לזה ? Sydney 18:06, 5 אפריל 2006 (UTC)

לא יודע, לצערי. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:55, 5 אפריל 2006 (UTC)

לפי הקישור הנ"ל [2] נראה כאילו מדובר במשהו נכון Sydney 00:10, 29 יוני 2006 (IDT)

אכן,כן. גדוד 605 הוא חלק מחטיבה 188. Arturl86 שיחה 16:04, 6 ביולי 2009 (IDT)תגובה

נראה לי שהפתיח קצת חוזר על עצמו. מדוע לא לנסח בפשטות כך:

חיל ההנדסה הישראליראשי תיבות: חה"ן), הוא אחד מחמשת החילות הלוחמים של זרוע היבשה בצבא ההגנה לישראל (יחד עם חיל הרגלים, חיל השריון, חיל התותחנים וחיל מודיעין השדה). החיל, המכונה גם חיל ההנדסה הקרבית, הוא בעל חשיבות מכרעת בלוחמה היבשתית. ...

כמו כן ההתיחסות לשם החיל צריכה להיות עקבית לאורך הערך או "חיל ההנדסה" או "חיל ההנדסה הקרבית" (האם יש מעמד פורמלי כלשהו לשם האחרון?). השקמיסט 15:28, 24 יוני 2006 (IDT)

כן. בשנות ה-80 שינו לו את השם מ"חיל ההנדסה" ל"חיל ההנדסה הקרבית". למרות זאת, רווח מאוד עדיין השימוש בשם "חיל ההנדסה" ללא התוספת. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:50, 24 יוני 2006 (IDT)

בערך הנדון נפלה טעות. הכותב ייחס את סמכות הפעלת הכח לקהנ"ר: "בראשו עומד קצין הנדסה ראשי (קהנ"ר) שאחראי הן לבניין הכוח ההנדסי, הן לתפעול השוטף של חיל ההנדסה" וכן: "הוא המפקד של חיל ההנדסה הקרבית ואחראי על התווית דרכו של החיל, בניין הכוח ההנדסי ופיקוח על פעילותו השוטפת.". מידע זה איננו נכון. קהנ"ר, הכפוף למז"י (מפקדת הזרוע לבניין הכח ביבשה), אחראי על בניין הכח בלבד, קרי: תורה והכשרה. סמכות הפעלת הכח נתונה בידי הפיקודים המרחביים (צפון, דרום ומרכז) שאינם כפופים למז"י. דבר זה נכון לגבי כל חיילות השדה (הירוקים), אך שונה בזרועות האויר והים, שם בניין הכח והפעלתו משותפות.

ב"פיקוח על פעילותו" אין הכוונה להפעלת הכוח אלא בבקרה על הפעילות ובתחקור כשלים במקרה הצורך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 12:50, 30 יוני 2006 (IDT)

מבנה ותפקידים - בעיה במשפט הראשון[עריכת קוד מקור]

המשפט הראשון בסעיף השני, "מבנה ותפקידים" הוא: חיל ההנדסה הוא החיל האחראי על ההנדסה הצבאית (כלומר: הנדסה קרבית וביצורים) בצה"ל.

המשפט המופיע על המסך עבור הקורא הוא: "חיל ההנדסה הוא החיל האחראי על (כלומר: הנדסה קרבית וביצורים) בצה"ל." אם אינני טועה, הבעיה היא עם צירוף הקטגוריה, הגורם להעלמת צמד המילים "ההנדסה הצבאית". מציע לתקן את המשפט בהתאם. אלדד 23:30, 30 יוני 2006 (IDT)

תיקנתי. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 12:53, 1 יולי 2006 (IDT)
תודה! :) אלדד 12:59, 1 יולי 2006 (IDT)
שים לב שהבעיה הייתה גם פה כשהעתקת אתה את המשפט, ראה איך פתרתי אותה כאן (בעריכה קטנטנה). את אותו שינוי יש לבצע בערך. odedee שיחה‏ 12:55, 1 יולי 2006 (IDT)
כלומר, הוספת נקודתיים לפני "קטגוריה"? אכן, פשוט וקל! אלדד 12:56, 1 יולי 2006 (IDT)
שמתי לב, כמובן, לבעיה גם כאן - אבל עכשיו למדתי כיצד לטפל בכך. אלדד 12:59, 1 יולי 2006 (IDT)
מצוין. שים לב שזה תיקון קטנטן אך מאוד משמעותי. בלי הנקודתיים, לא רק שבגוף הדף לא יופיע הקישור לקטגוריה (זה מילא), אלא הדף ייכלל בקטגוריה, באותה שיטה בדיוק שבה אנו כוללים דף בקטגוריות שמופיעות בתחתיתו. זה גורם לכך שבקטגוריות מופיעים דפים כלל לא קשורים (למשל דפי שיחה של משתמשים שבהם דיברו על הקטגוריה), ולכן יש להזהר בכך. odedee שיחה‏ 13:06, 1 יולי 2006 (IDT)
אכן, כבר נתקלתי בכך בעבר, ולא ידעתי כיצד לתקן את הבעיה. You live and learn :-) שוב תודה! אלדד 13:09, 1 יולי 2006 (IDT)

קורס מפעילי צמ"ה[עריכת קוד מקור]

שיניתי את הפסקה בגלל טעויות שהיו כתובות שם - קרביות, ומפעיל ולא לוחם.--שומבלע שיחה 10:21, 21 בפברואר 2007 (IST)תגובה

הסמכת הפלס הלוחם[עריכת קוד מקור]

רבים מחברי שרתו בחיל ההנדסה הוסמכו בסוף המסלול לשלב פלס 06 אולי כדאי לתקן? נהג מרכבה2 11:20, 29 במרץ 2007 (IST)תגובה

תיכנתי את זה. אני הוסמכתי לרובאי 05, וובדיקה שערכתי עם אנשים שמשרתים אכשו ברובאית שלי, גם הם הוסמכו ל05. רק מ"כים מוסמכים ל07. 82.81.231.110 21:10, 4 ביולי 2009 (IDT)תגובה
העריכה שלי, שכחתי להתחבר Arturl86 שיחה 21:18, 4 ביולי 2009 (IDT)תגובה
ההכשרה הבסיסית של לוחמים בחיל היא רובאי 05 ופלס 06. תיקנתי את הערך שיכיל את הנתונים האלה. Arturl86 שיחה 16:08, 6 ביולי 2009 (IDT)תגובה

עודף קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הנושא הזה כבר עלה כאן בעבר, ולמרות זאת יש מספר רב מדי של קישורים חיצוניים. יש לצמצמם ולהשאיר רק כאלו המוסיפים מידע משמעותי על הערך. השקמיסט 23:12, 9 ביוני 2007 (IDT) אותה הבעיה קיימת גם בדחפור די-9. השקמיסט 23:22, 9 ביוני 2007 (IDT)תגובה

אני לא חושב שיש עודף קישורים. כל הקישורים מוסיפים מידע וטובים. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:54, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה
לטעמי רצוי להסיר את כל הקישורים לפורומים השונים. עמותת פלס, אתר צה"ל והיתר יכולים להשאר. קומולוסשיחה 17:21, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה

צבע הכומתה[עריכת קוד מקור]

תחילה היה כתוב בערך שהכומתה כסופה אך לדעתי היא בצבע אפור בהיר וכך גם כתוב בערך כומתה. אביר המתמטיקה אומר שהיא כסופה, מדועה? הידרו 20:17, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה

כי רישמית היא מוגדרת בצבע כסוף (שם הצבע שונה מאפור לכסף כדי לשפר את תדמית החיל). בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:28, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה
את הערך צריך לכתוב לפי המציאות, לא לפי הגדרות שרירותיות של צה"ל. איפה אפשר למצוא את ההגדרות הרשמיות של צבעי הכומתות? השקמיסט 20:33, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אני מניח שבאתר אכ"א או דובר צה"ל. בכל מקרה, לא סתם מופיעה בהמנון החיל השורה "כסף הוא הצבע", ולא, זה לא בגלל הפלטינות ברגליים. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:57, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה
(-:השקמיסט 21:03, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה

סיכת לוחם אב"כ[עריכת קוד מקור]

מדוע מופיעות בערך שתי תמונות שונות של סיכת לוחם אב"כ? השקמיסט 21:06, 16 ביוני 2007 (IDT)תגובה

אחת זו הסיכה הישנה והשנייה (משמאל) היא הסיכה החדשה. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:02, 17 ביוני 2007 (IDT)תגובה
הורדתי את הישנה כדי למנוע בלבול. השקמיסט 17:04, 23 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אוקיי. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 17:07, 23 ביוני 2007 (IDT)תגובה

הסמכות של חיילים בהנדסה.[עריכת קוד מקור]

כלוחם בהנדסה (במיל') עד כמה שאני יודע, לאחר אימון מתקדם חייל בהנדסה מוכשר לרובאי 05 פלס 06. ולא כפי שמצוין במאמר לרובאי 07. הסיבה לכך כפי שהוסבר לנו היא שאנו יותר פלסים מעיין לוחם משודרג, והשדרוג הזה בא על חשבון שאר ההכשרות שלוחם רגיל עובר. ובמידת הצורך באש - יכולים חירניקי"ם לתת מענה, אבל חירנקי"ם לא יכולים לתת מענה על מקצועות הפילוס (לא מדברים על פלחה"נים).

לאחר קורס מכי"ם (משקי"ם) מוסמך החייל ל-פלס 08 ורובאי 07.

ממה שהבנתי, שינו את זה בשנים האחרונות לרובאי 07 עקב אינתיפאדת אל אקצה, אבל כל הזמן יש פרסומים סותרים בנושא. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:49, 6 ביולי 2007 (IDT)תגובה

בנוגע פיסקה על פלוגות צמ"ה[עריכת קוד מקור]

נ"ל שיש לציין גם תפקיד נוסף של פלוגות הצמ"ה בפינוי שלגים בחרמון. (בתקופה המתאימה..) אריק 16:41, 6 ביולי 2007 (IDT)תגובה

אוסיף זאת. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:49, 6 ביולי 2007 (IDT)תגובה

תמונה:IDF-engineering01.jpg[עריכת קוד מקור]

הסגנון של התמונה הזאת לא אנציקלופדי ולא מקובל (אופן השילוב בין התמונות), יש להסירה. אם רוצים לשלב בין מספר תמונות אפשר פשוט לפצל את התמונה כפי שנעשה בתמונה:Life.JPG. השקמיסט 16:32, 20 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

מה לא אנציקלופדי בקולאז'? בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:33, 20 באוקטובר 2007 (IST)תגובה
כאמור, זה לא סגנון מקובל. זה מתאים אולי לשמש כתמונה בכריכה של ספר על חיל ההנדסה או בעלונים שלהם. אני לא נתקלתי בסגנון כזה בשום ערך בוויקיפדיה ולא חושב שהוא ראוי. השקמיסט 16:53, 20 באוקטובר 2007 (IST)תגובה
זה קולאז' שעשיתי שממחיש את התחומים השונים בחיל ומייצג אותו מכל בחינה שהיא. אומנם צורת האיחוד אמנותית יותר מזו שבתמונת החיים (כי התמונות לא בגודל אחיד) אבל עדיין מדובר בדרך להציג את הגונים השונים של החיל בצורת תמציתית. עבדתי עליו קשה. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 16:56, 20 באוקטובר 2007 (IST)תגובה
גם אני תומך בהסרת הדבר הזה. זה נראה חובבני. משתדלים לא להכניס תמונות מעובדות לאנציקלופדיה אם אין סיבה ממש טובה. מת'נייט, "עשיתי בעצמי" זו לא סיבה ממש טובה. קומולוסשיחהתערוכה 17:20, 15 בפברואר 2008 (IST)תגובה

כסף הוא הצבע...[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה: מזנון
עידושיחה 23:42, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

כומתת חה"ן

הכומתה של חיל ההנדסה הישראלי היא בצבע כסף, וכך היא גם מוגדרת רשמית. למרות זאת, ראיתי שבמספר ערכים (כגון אלה המקושרים במשפט הקודם) כתוב שצבעה הוא אפור או "אפור בהיר" ורק בסוגריים "מוגדר רשמית: כסוף". אני חושב שיש לשנות את כל המופיעים האלה ל"צבע כסף" כי זו ההגדרה הרשמית בצה"ל וכן כי זה צבע הכומתה (כמה שבד יכול להיות כסוף). בברכה, MathKnight הגותי 19:04, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

זו השאלה, האם צבע הכומתה בפועל תואם יותר להגדרה של אפור או של כסף? יחסיות האמת • ג' בחשוון ה'תשס"ט 19:17:44
איך הדיון הזה צץ במזנון? מה רע בהמשכתו היכן שהתחיל בעבר? הידרו - שיחה 19:33, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
כבר די ברור מהדיון הקצר שהיה שם שהצבע הוא אפור, אך החיל מגדיר אותו כ"כסוף". אביר ההנדסה גם הודה שבעבר הכומתה הוגדרה רשמית כאפורה ושינו את השם ל"כסופה" כדי לשנות את התדמית, אבל זאת עדיין אותה הכומתה. היא לא כסופה, אלא אפורה, אני לא מבין מה הדיון בכלל. דניאלשיחה 23:37, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
הצבע הוא כסוף, או אפור בהיר כסוף. מאחר שהצבע מוגדר רשמית ככסף והוא אכן כסף יש לשנות לכסף. כומתה אפורה היא למשל כומתת חיל האוויר. בברכה, MathKnight הגותי 23:49, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
מדובר בגוונים שונים של אפור. הכומתה הזאת היא בצבע אפור בהיר. מה אני אמור להגיב לטענה שלך "והוא אכן כסף"? מי קבע את זה? הרי ההבדל בין מכונית אפורה למכונית כסופה הוא ברור מאוד, וישנם בגדים רבים עם הדפסים כסופים. הכומתה הזאת לא כסופה, ייצור של כומתה כסופה הוא אפשרי אבל כנראה הרבה יותר יקר. לכן מסתפקים בכומתה בצבע אפור בהיר. הכומתה ידועה בצה"ל כתור כומתה אפורה, לכן יש לציין שצבע הכומתה הוא אפור בהיר, אבל רשמית החיל קורא לה כומתה כסופה (עם ציון מקור, כמובן). דניאלשיחה 23:56, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
אם הצבע באמת אפור, זה לא משנה מה ההגדרה של החיל. הם יכולים להגדיר את זה גם כסגול, מה לעשות שזה לא. דניאל ב. 20:17, 2 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

קישורים לתמונות וגלריות[עריכת קוד מקור]

הערך מופצץ בתמונות ויש הפניה לגלריה בויקישיתוף. מדוע יש כאן רשימה של דפים עם עוד תמונות? אני סבור שאם למישהו יחסר ממה שיש כאן גם ככה יותר מדי הוא ישתמש במנוע חיפוש ולא בערך אנציקלופדי. הידרו - שיחה 02:02, 5 בפברואר 2009 (IST)תגובה

הקישורים זה לתמונות שדומות להן לא מופיעות בערך (פומ"ה, גישור, מיקוש, צמ"ה בפעולה), הן מבחינת נושא והן מבחינת רזולוציה. לכן, הן מוסיפות מידע לערך ומביאות תועלת לקורא ולכן כדאי לקשר אליהן. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 15:04, 5 בפברואר 2009 (IST)תגובה

גשר החמישה[עריכת קוד מקור]

לא מצאתי איזכור בקשר לחמשת חיילי חיל ההנדסה שנפלו בעת מילוי תקידם ועל שמם נקרא גשר ליד יסוד המעלה, גשר החמישה, מדוע? תודה הלל אבנרי

כי לא ידעתי עליהם. אם תספק יותר מידע עליהם (מי נפל? באיזה שנה? באיזה מסגרת/מלחמה? תיאור הקרב בו נפלו? האם זכו לעיטורים ו/או צל"שים? ועוד מידע נוסף) יהיה אפשר להכניס את המידע לוויקיפדיה (אך בלי שמות הנופלים, כך הוחלט בהצבעת מדיניות אצלנו כדי לא להפלות בין דם לדם). בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 22:27, 26 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

משוב מ-29 באוקטובר 2012[עריכת קוד מקור]

בנושאמ צמה בחיל הנדסה לא מוזכר עבודה בשנות ה60 על החלקות בתל קציר וכפר סאלדעם טרקטורים משורינים תחת אש וחבל כמו כן לא מוזכרת פריצת חומת העיר העתיקה בשער יפו במלחמת ששת הימים עי צמה של חטיבה 10 הראל 79.181.0.44 11:53, 29 באוקטובר 2012 (IST)תגובה

תודה. יש אזכור על כך בערך המורחב היסטוריה של חיל ההנדסה הישראלי. הרחבתי. בברכה, MathKnight (שיחה) 21:15, 29 באוקטובר 2012 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:55, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:55, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

הוסר. בברכה, MathKnight (שיחה) 20:19, 3 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

קישור שבור 6[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

הוסר. בברכה, MathKnight (שיחה) 20:19, 3 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

קישור שבור 7[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 8[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

תמונה של הרמטכ"ל בני גנץ עם הקהנ"ר יוסי מורלי[עריכת קוד מקור]

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, הקהנ"ר תא"ל יוסי מורלי ומנהלת העמותה המאמצת את חיל ההנדסה הקרבית גאולה דישון בעצרת ללוחמי חיל ההנדסה

כדי שהתמונה לא תלך לאיבוד. ‏ MathKnight (שיחה) 08:45, 11 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

תא"ל יוסי מורלי, קצין ההנדסה הראשי המכהן

כנ"ל. ‏ MathKnight (שיחה) 13:20, 22 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

משוב מ-28 באפריל 2017[עריכת קוד מקור]

נעלם לכם לחלוטין חוד החנית של צהל , גדוד סער 606 שישב במחנה נתן, טנקי גישור וטנקי דחפור, המטרה - פריצת שד"מ ותעלות נט ושינוע גשרי גלילים , פורק בשנת 1973 5.28.182.196 21:24, 28 באפריל 2017 (IDT)תגובה

תודה על המשוב. הערך הראשי מפרט רק על גדודי ההנדסה הסדירים (601, 603, 605 ו-614 (האחרון תחת בהל"ץ) וכן גדוד האב"ך שנסגר). בערך חיל ההנדסה במלחמת יום הכיפורים כתוב קצת על הגדוד הנ"ל. אם תוכל להעלות את תג היחידה של הגדוד יהיה אפשר להוסיפו לערך. ‏ MathKnight (שיחה) 21:41, 28 באפריל 2017 (IDT)תגובה

משוב מ-26 ביוני 2017[עריכת קוד מקור]

חסר לחלוטין "גדוד סער 606" - הנדסה משורינת שישב במחנה נתן, פורק ב1973, הגדוד העזק בפירית תילות נ"ט ושד"מ, נציוד היה ערכות "נוכרי" לכל סוגי הטנקים,טנקי דחפור מסוגי שרמן M4, מגח N60, וטנקי גישור "שוט מטאור", "טירן מיספריים","טירן הגללה", וטנקי גישור M60A1, הסמל ניה זהה לסמל שהפך לסמל של 601 מאוחר יותר, הגדוד היה מורכב מפיקוד של חיל הנדסה ולוחמים של שיריון שהפעילו את הטנקים, חילים שהשתחררו משרות סדיר המשיכו לעשות מילואים בגדוד, 5.28.158.36 09:23, 26 ביוני 2017 (IDT)תגובה

תודה על המידע. התג נוסף לכאן והמידע לערך חיל ההנדסה במלחמת יום הכיפורים. ‏MathKnight-at-TAU (שיחה) 11:11, 26 ביוני 2017 (IDT)תגובה

נסגר ב- 2014 וסמכויותיו פוזרו בחיל. אני לא מעדכן בעצמי כי אין לי מידע נוסף מה בדיוק הסטטוס.

דיווח שאורכב ב-12 באפריל 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

הכומתה הכסופה נכנס בקיץ 1980 כאשר טירוני אוגוסט 1980 התחילו עם כומתה שחורה אבל עמדו במסדר סיום עם כומתה כסופה . מחזור נובמבר כבר נכנס לחיל כאשר רק הוותיקים "הסרבנים" המשיכו עם הכומתה השחורה

פרש[עריכת קוד מקור]

משתמש:המלך הכחול, רק שאלה אחת: אתה חושב שפורומים הם קישור חיצוני אנציקלופדי ראוי? מיה - שיחה 17:05, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

מה הבעיה בזה: "מערך האב"כ של צה"ל, סקירה בפורום צבא וביטחון בפרש"? המלך הכחולשלח לי הודעה! 20:27, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-23 בינואר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

היכן התג של גד'271

דיווח שאורכב ב-17 בספטמבר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

יחידת לתק - לוחמה תת קרקעית שנמצאת באוגדת עזה כוללת בתוכה את פלוגת הלתק לוחמות שסורקות מנהרות ליד הגדר של עזה.

לפי מיטב ידיעתי היחידה העיקרית ללוחמה תת-קרקעית (לת"ק) היא פלגות סמו"ר של יהל"ם. – ד"ר MathKnight (שיחה) 16:51, 17 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחיל ההנדסה הקרבית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:50, 7 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

בוצע בוצעד"ר MathKnight (שיחה) 14:14, 7 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-23 בפברואר 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

לאחר אימון מתקדם הלוחמים בגדודים נהיים רובאי 06 ולא 07 ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

לפי מידע מאתר צה"ל ב-2016, אחרי אימון מתקדם מקבלים רובאי 07. אם זה מידע לא נכון או לא מעודכן, נא להביא מקור שמראה זאת. פוליתיאורי - שיחה 02:13, 22 בפברואר 2023 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחיל ההנדסה הקרבית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:13, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחיל ההנדסה הקרבית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:52, 27 בינואר 2024 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחיל ההנדסה הקרבית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:53, 21 במרץ 2024 (IST)תגובה

תוקן. – ד"ר MathKnight (שיחה) 20:05, 21 במרץ 2024 (IST)תגובה