שיחה:חיבת ציון (כתב עת)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Politheory1983 בנושא חשיבות
ערך זה נמחק ב-28.2.2023 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.
ערך זה נמחק ב-28.2.2023 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.
ערך זה נכתב, או הורחב משמעותית, על ידי תלמידי בית הספר אורט אלון-בן גוריון, עפולה,
במסגרת שיתוף פעולה בין ויקימדיה ישראל לרשת אורט ישראל
.

פעילויות ויקימדיה ישראל במערכת החינוך

חשיבות[עריכת קוד מקור]

אין בערך מידע על היקף תפוצה, תקופת קיומו או עיתונאים/סופרים שהתפרסמו בו. על בסיס מידע שקיים בערך, אין הצדקה לקיומו. דוד55 - שיחה 15:26, 21 בפברואר 2023 (IST)תגובה

עדיין בעיני ערך חשוב. בעד חשיבות Hila Livne - שיחה 08:42, 23 בפברואר 2023 (IST)תגובה
ייתכן וכן יש לערך חשיבות אבל קצת בעייתית, בעיקר בגלל חוסר נתונים שבא מעיתון מהמאה ה-19. אם היו יותר נתונים, הייתי יותר תומך להשאיר את זה במרחב הערכים. PRIDE! - שיחה 09:51, 23 בפברואר 2023 (IST)תגובה
השאלה איננה בסיס המידע הקיים בערך אלא האם הוא נכון בכלל. אם היינו יודעים שהוא נכון הרי שבמקרה של נושא מסוג זה בהקשר לזמנו ורקעו גם ללא תוספת המידע החשוב המתבקש עוד לדעת אודותיו היה נכון להשאיר הערך.
ברם קשה מאד להשאיר ערך כזה במרחב הערכים לאור הבעיות העולות ממנו. ואשר מקבלות משנה תוקף כשהם מתחברות לחסרים שדוד ציין.
הערך נכתב ע"י כותבת (ממיזם בית ספר) שהייתה פעילה במיזם פחות משעה.
הערך גובה רק במקור כללי אחד ללא הפנייה לעמוד מסויים
הצלחתי לאתר את העמוד אך לא נכתב בו שום דבר ממה שכתוב בערך אלא רק ציון לקוני לקיומו של קובץ בשם זה. מאחר וצוין גם השם של הקובץ ביידיש הצלחתי לאתר אזכור לכתב עת בשם זה בתקופה זו במקור השני שצרפתי.
אם אכן היה כתב עת כזה בתקופה הנ"ל לא רק שכתבו בו אישים חשובים אלא שיש לו חשיבות מחקרית רבה מאד.
אך אני לא מוצא שום התייחסות למקור כזה בחיפושיי. (כולל בספרות על חיבת ציון אם כי לפניי מידע רק משנות ה-80 ואילך של המאה ה-19)
ואמנם לא ראיתי איננה ראיה. וגם ניכר שיש למחקר הרבה חסרים בתקופה הנידונה.
הדבר הכי קרוב שמצאתי לכך הוא העיתון [https://www.nli.org.il/he/newspapers/sion ציון⁩ - ⁨СІОНЪ⁩⁩; Органъ Русскихъ Евреевъ

זמינוּת באתר: 19 יולי 1861 - 9 מאי 1862 (43 גיליונות)] שכתבו בו אישים שלימים היו מחובבי ציון...

וכך נכתב באתר עיתונות יהודית היסטורית:

""שבועון בשפה הרוסית שיצא באודסה בשנים 1862-1861. העיתון החליף את גלגולו הראשון של העיתון "ראזסביט" שיצא גם כן באודסה, בעריכת אוסיפ רבינוביץ'. בין עורכיו ניתן למנות גם את יהודה לייב פינסקר, לימים מראשי "חיבת ציון" ומחבר ה"אוטואמנציפציה"."

אין לנו ערך על העיתון הזה אך יש התייחסות אליו בערך על יהודה לייב פינסקר יצוין שהפנייה שם מפנה לכתב עת מודרני יותר (טעות) עם זאת יש לנו ערך על ראזסווייט שבו לא ידעו להזכיר את המידע שציינתי לעיל. (כנראה שצריך להשלים שם)
האם אכן היה כתב עת בשם חיבת ציון שהוציאו אנשי חיבת ציון למטרות שמצוינות בערך ? או שהכותבת צרפה עניינים שעסקו בהם אנשי חיבת ציון/חובבי ציון וייחסה את זה לכתב העת ?
האם מדובר בכתב-העת/העיתון ציון או כתב-עת מוכר אחר מהתקופה ?
מצד אחד יש עדות מסוימת ב-2 המקורות לכך וזה לא דבר שניתן לזלזל במשקלו
מצד שני יש לנו פה חסרים גדולים מדיי ופגמים בהליך הכתיבה של התוכן מכדי להציג את המידע כאן.
לכן אני מתקשה לתמוך בחשיבות ונאלץ לקבל את הטענה שהערך צריך להימחק ומוטב במקרה זה, שיימחק בגין אי הבהרת חשיבות מאשר בהצבעה. מי-נהר - שיחה 22:50, 24 בפברואר 2023 (IST)תגובה
מי-נהר כל הכבוד על החומר שמצאת. זה עזר לי למצוא מקור ברוסית [[1]] שנותן מידע נוסף. לאחר סגירת "ראזסוויט" בשנת 1861 אותו צוות החל לעבוד ב"ציון" (ולא "חיבת ציון") אכן יצאו 43 גליונות עד לסגירתו. נושא זה הוזכר בערך יהודה לייב פינסקר אך עם הפנייה לערך לא נכון (ציון (כתב עת) מהמאה ה-20). אני חושב שרצוי להעביר מידע זה לערך ראזסווייט וערך חיבת ציון (כתב עת) למחוק. דוד55 - שיחה 06:44, 25 בפברואר 2023 (IST)תגובה
כבוד לשניכם על ההשקעה בבדיקת העובדות. נגד חשיבות מהסיבות שפירטתם. פוליתיאורי - שיחה 17:40, 25 בפברואר 2023 (IST)תגובה